Toon posts:

SCSI RAID0 (access time )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan hier geen specifiek antwoord voor vinden, ik zie alleen dat de access times gelijk blijven. Is er geen mogelijkheid om de Access-time te verkleinen? Want dat is toch het belangrijkste van alles?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
die hangt af van je rotatie snelheid, met raid verhoog je alleen je doorvoer. Dus de accestijd kan niet omlaag, behalve als je nieuwe schijven koopt.

specs

Verwijderd

Topicstarter
:( dus het heeft geen enkele zin om 2x een atlas 10k III erin te zetten voor een betere seek en access time :(

Zonde! BEdankt!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nee. stuur de 2de maar naar mij toe.

ik heb laatst een atlas 10k III gekocht en ik wil nooooooit meer IDE. :)

Maare, beter je research doen voordat je wat koopt. Al kun je mooi je swap/temp/andere grut verdelen over die 2 schijven.

specs

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

De enige manier om de access times nog verder te verlagen is door een snellere (15Krpm) schijf in huis te halen. De 10Krpm SCSI zitten meestal tussen de 4 a 5 ms avg. Wat natuurlijk t.o.v van de IDE schijven een enorm stuk scheelt. de 7200 rpm zitten veelal tussen 10 a 12 ms avg. De 15 Krpm schijven komen rond de 3 ms uit.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat je access time gelijk blijft is niet helemaal waar. Met RAID 1 kun je in plaats van een request op dubbele snelheid ook twee requests op enkele snelheid uitvoeren.

En met RAID 0 geldt dat ook voor kleine requests.

• P5ycho
  • Laatst online: 23:26
Op dinsdag 19 maart 2002 21:46 schreef OlafvdSpek het volgende:
Dat je access time gelijk blijft is niet helemaal waar. Met RAID 1 kun je in plaats van een request op dubbele snelheid ook twee requests op enkele snelheid uitvoeren.

dit geldt natuurlijk alleen voor intelligente RAID setups... die cheapass promise IDE oplossingen doen hier niet aan.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dit ligt toch gewoon aan je requests en niet aan de controller?

• Papillon
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Op dinsdag 19 maart 2002 21:46 schreef OlafvdSpek het volgende:

Dan nog is de gem tijd dat ie voor de request moet uitvoeren hetzelfde. De kop kan zich niet sneller positioneren. De snelheid waarmee de kop van de schijf zich kan positioneren is bepalend voor de access times.

Wel kunnen er in een bepaald tijdsaspect meerdere requests worden afgehandeld. vrij vertaald in 1 sec zal 1 disk max 400 requests kunnen afhandelen met met 2 disks kunnen er max 800 requests worden afgehandeld in 1 sec. Is dat wat je bedoeld?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, dat bedoel ik. De tijd per request blijft hetzelfde, maar de tijd voor twee requests is nu slechts 1/2.
Pagina: 1