[cm] schema knoppen/leds

Pagina: 1
Acties:

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05
ok ik heb nu dus een 10cm CCFL en een kleine 45mm intake fan voor mn harde schijf. nu wil ik met 2 2weg schakelaars het zo doen dat als je een knopje omzet er 12V door gaat naar een led en bijv de ccfl dus dat beiden aangaan, daarnaast een andere knop voor led #2 en de fan.
nu heb ik een schema gemaakt maar ben compleet elektronica n00b dus wil ff weten wat eventueel fout is.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2817527527

en wat voor schakelaars zijn het mooist en waar te koop, en wat voor leds moet ik hebben? ik wil rood zowiezo want hele kast is met rood :)

overigens wil ik het het liefst zonder soldeerbout doen, heb er namelijk geen en moet dan rondzoeken, of school maar dan moet ik alles meezeulen.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

schema is goed, vergeet alleen geen voorschakelweerstanden voor de leds te doen. Anders zeggen ze *vonk*

Verwijderd

schema is goed alleen moet je nog een voorschakelweerstand voor of achter je leds zetten (iets van 470 ohm geloof ik) ander branden ze door en je kunt gewoon de standaard 20mA leds gebruiken,

En ik zou wel een soldeerbout gaan regelen want die heb je wel nodig.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens op www.conrad.nl Daar kun je elk denkbaar elektronisch spul bestellen.

Verder moeten de LED's ook 5V of 12V aankunnen naar gelang welke spanning je wil gebruiken. Plaats er dan eventueel een weestandje tussen. Een simpel soldeerboutje is ook niet zo duur, 15 a 20 euro bij de kijkshop ofzo :)

• bolleh
Op dinsdag 19 maart 2002 20:25 schreef Cornholio2001 het volgende:
schema is goed, vergeet alleen geen voorschakelweerstanden voor de leds te doen. Anders zeggen ze *vonk*
ok lekker zoiets dacht ik al, weet je mischien wat voor combinatie leds/weerstanden ik moet hebben? als je specs geeft kan ik het wel vinden denk ik. aleen display in utreg gaat verhuizen en zijn gesloten :'(

<edit>
wauw schema bijna goed 8-)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Ik kom op een weerstand van 800 ohm uit, ik weet niet of dat werkt. (Is voor 15mA)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op dinsdag 19 maart 2002 20:26 schreef bolleh het volgende:

[..]

ok lekker zoiets dacht ik al, weet je mischien wat voor combinatie leds/weerstanden ik moet hebben? als je specs geeft kan ik het wel vinden denk ik. aleen display in utreg gaat verhuizen en zijn gesloten :'(

<edit>
wauw schema bijna goed 8-)
r=u/i, dus de weerstand is het aantal volt(12) min het benodigde volt(blauwe led bijv 3,7 volt) gedeelt door ghet aantal ampere(vaak o,o2a)

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48
Op dinsdag 19 maart 2002 20:19 schreef bolleh het volgende:

overigens wil ik het het liefst zonder soldeerbout doen, heb er namelijk geen en moet dan rondzoeken, of school maar dan moet ik alles meezeulen.
zorg dat je CCFL en je Fan met een stekkertje werken, dan hoef je die niet mee te nemen

GoT a clue? Specs

• bolleh
ff een soort pcb layout gemaakt die ik weleens eerder heb gezien, die je dan zelf moet solderen ofzow:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2379820190

zou dit werken? die 12v en die min die van de fan en ccfl wil ik dan idd met kleine stekkertjes doen ofzow

<edit> tekst duidelijker op plaatje
Pagina: 1