Toon posts:

groot probleem met speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ola. ik heb cambridge soundsworks boxjes (2 plus een subwooferrr). en nu heb ik deze goed aangesloten (geloof ik) maar als ik het stekkertje dat uit de subwoof(v)er in mijn kast prop (in niet een van die zilveren ingangen maar eentje met een gekleurd ringetje) dan gaan mijn boxen enorm kraken en zoemen e.d. om een of andere reden staan ze heel hard terwijl ik ze met mijn volumeregelding op superzacht heb gezet, en ook dat luidsprekertje rechtsonderin windows staat heel zacht. vanaf line-in balance naar rechts staan ze zelfs allemaal op mute

heeft iemand enig idee hoe ik ze weer gewoon kan krijgen? (voor mijn verhuizing deden ze het namelijk nog wel goed)
en sorry voor de simplistische uitleg.

Verwijderd

Lekspanning van de computer is mogelijk. Vieze contacten?

Is de boel geaard? Zoniet probeer dat dan.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

De speakeruitgang is de Groene aansluiting.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
ja.. die groene die had ik.
en hoe kan ik de comp aarden? vasthangen aan de verwarming?

Verwijderd

Je moet het draadje met de afsteller omdraaien anders beginnen ze idd tekraken

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:34 schreef MasterDisaster het volgende:
Je moet het draadje met de afsteller omdraaien anders beginnen ze idd tekraken
omhoog draaien als in helemaal open zetten dus.. dus op max?

edit: dat werkte ook niet. volgens mij 'lekt' ie inderdaad spanning want ze (boxen) beginnen flink hard te zoemen als ik met dat stekkertje in de buurt van geluidskaart?? kom

wat te doen?

Verwijderd

Als er spanning lekt en je raakt je kast aan dat had je nu pijn aan je vinger dus lijkt me niet
Ik heb namelijk psies dezelfde boxen erbij..
En eeh je moet dat tussendraadje van je geluidskaart naar je speakers goed om hebben !

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:40 schreef MasterDisaster het volgende:
Als er spanning lekt en je raakt je kast aan dat had je nu pijn aan je vinger dus lijkt me niet
En eeh je moet dat tussendraadje van je geluidskaart naar je speakers goed om hebben !
oh okee. dan lekt er dus geen spanning. volgens mij klopt dat draadje qua richting wel (je moet toch naar de kleurtjes kijken?).
enfin :) ik kijk thuis wel nog eens even
bedankt

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:40 schreef MasterDisaster het volgende:
Als je niet geaard bent voel je ook niks. Pak maar met een hand de achterkant van je kast vast en met je andere de verwarming.
Dat tintelt....

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Aarden van je kast: draadje tussen je kast en de verwarming leggen...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Ah zeker blond :+
Heb je dat kabeltje al geprobeert omtedraaien :?

Verwijderd

Topicstarter
nope. niet blond maar wel dom als het hier om gaat
net dus eerst getest of het echt tintelt als ik ook verwarming vasthoud.. was leuk om te ontdekken.
daarna draadje gezocht en ehm. stop laten springen toen ik draadje van kast naar verwarming legde.. klopt dus iets niet :).. de computer stond toen overigens UIT
dus als ik em niet zo kan aarden. hoe dan wel? ik neem niet aan dat het de bedoeling is dat de stoppen springen.

overigns klopt het dat het draadje zat omgekeerd. het 'sub' draadje zit nu in de subwoofer.

iemand idee hoe ik mijn comp kan aarden zonder zelf half te ontploffen?

**edit: ik kom er net achter dat mijn computer dus niet in een geaard stopcontact zit omdat ik geen geaarde stopcontacten heb... dan zal het daar wel aan liggen....

Verwijderd

Topicstarter
update en omhoogkick

computer is geaard geloof ik
speakers werken op walkman
speakers zoemen hard op computer
opties:
a: geluidskaart kapot
b: toch speakers kapot maar ze werken wel op walkman omdat daar misschien minder spanning opstaat
c: iets anders.....

wie vertelt het mij?
Pagina: 1