[Debian] reboot na kernel compilen

Pagina: 1
Acties:

• real-0ne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2024

real-0ne

Jah wat zal ik ervan maken

Topicstarter
Ik heb zonet ff kernel 2.4.18 voor een vriend van me gecompileerd, op een p200 mmx onder debian 2.2 r5. Het compilen ging goed, tot dat ik rebooten moest. Dan komt lilo in beeld en daarna laad de bak linux en op dat moment reboot de bak. Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me maar niet, hij blijft steeds rebooten op dat punt..
weet iemand misshcien waar het aan kan liggen...???

thnx

De enige echte....

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

voordat je gaat compile je .config ff aanpassen zodat hij niet op i686 staat maar op i386

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 20:45 schreef rlensen het volgende:
voordat je gaat compile je .config ff aanpassen zodat hij niet op i686 staat maar op i386
Dan zou die een kernel panic geven, geen reboot. Start eens op met LinuxOld (de oude kernel die je natuurlijk in je lilo hebt gezet! - evt rescue cd ;) ). En kijk dan even in de log bestanden van de kernel wat er mis gaat.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 19 maart 2002 20:45 schreef rlensen het volgende:
Mja, liever 'pentium MMX' dan i386... Heb je tenminste nog een redelijke bak optimalisatie.
Kan het makkelijkst met 'make menuconfig', staat precies in welke CPUs je kunt kiezen.
Op dinsdag 19 maart 2002 21:03 schreef banaan-X het volgende:
Dan zou die een kernel panic geven, geen reboot.
Reboots als je kernel voor de verkeerde CPU gecompiled is kunnen iirc wel voorkomen.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 22:31 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Mja, liever 'pentium MMX' dan i386... Heb je tenminste nog een redelijke bak optimalisatie.
Kan het makkelijkst met 'make menuconfig', staat precies in welke CPUs je kunt kiezen.
[..]

Reboots als je kernel voor de verkeerde CPU gecompiled is kunnen iirc wel voorkomen.
of make xconfig als je X hebt...

Tja, ik heb nog nooit verkeerd gecompileerd zeg maar..., maar ik las altijd dat je een kernel panic kreeg, naja, weer wat geleerd :)

• real-0ne
  • Laatst online: 03-04-2024

real-0ne

Jah wat zal ik ervan maken

Topicstarter
oja dank u allemaal..
daar was ik niet op gekomen... :p

De enige echte....

Pagina: 1