Toon posts:

Muziek CD Lord Of the Rings Kopier Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis hebben wij de muziek cd van de Film Lord of The Rings liggen, alleen krijg ik na het kopieren ervan tikken/krasjes in het geluid. Normaal heb ik bij het kopieren van muziek cd's nergens last van. Net als normaal heb ik dit keer ook gebruik gemaakt van het merk Maxell cd's. Daarnaast gebrand met Nero een van de laatste versies, disc at once.
Waar ligt dit probleem volgens jullie aan?

Verwijderd

welke snelheid? soms moet je laagst mogelijke snelheid kiezen die mogelijk is, helpt meestal wel!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:07 schreef Juustem het volgende:
welke snelheid? soms moet je laagst mogelijke snelheid kiezen die mogelijk is, helpt meestal wel!
Ik brand altijd met 2X (heb een 2/2/24x brander)

Verwijderd

probeer eens de tracks naar WAV te rippen en dan de WAV's op cd te branden

Verwijderd

met meerdere muziek cd's problemen? en op 1x? firmware update + ander brandprogramma proberen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
Je doet het toch neit on the fly... Hier bij heb ik persoonlijk ook veel problemen gehad :(...

Vroeger toen ik nog een 2*8 brandertje had dus 2 schijven en 8 lezen, aan de parrallele poort :o... Had ik ook altijd problemen met audio cd's te bakken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:13 schreef Juustem het volgende:
met meerdere muziek cd's problemen? en op 1x? firmware update + ander brandprogramma proberen.
Ja kan ik eens proberen, alleen vroeg hier naar de vraag omdat het misschien aan iets kon liggen, voordat ik al bezig was gegaan een 2e cd te verprutsen :)
Op dinsdag 19 maart 2002 20:13 schreef carnman het volgende:
probeer eens de tracks naar WAV te rippen en dan de WAV's op cd te branden
Ik zal niet weten hoe dat bij deze cd moet, als ik hem in brander of cd-rom stop en bekijk zie ik alleen een html bestandje voor koppeling naar internet, en geen cda bestanden :( Ook niet trouwens als ik in brandprogramma cd bekijk...

Verwijderd

Als je tikken hoort is dat een signaal dat er stof of krasjes op het originele zitten,
als je gaat kopieren neemt hij het sneller op dan dat je het afspeelt, en zullen alle "glitches" dus ook veel sterker worden opgenomen, dus ook kleine krasjes, vlekken etc..
het beste is om de originele cd eerst goed schoon te maken en dan misshien ook op een langzamere snelheid te kopieren

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:15 schreef Termi het volgende:
Je doet het toch neit on the fly... Hier bij heb ik persoonlijk ook veel problemen gehad :(...

Vroeger toen ik nog een 2*8 brandertje had dus 2 schijven en 8 lezen, aan de parrallele poort :o... Had ik ook altijd problemen met audio cd's te bakken.
Ik heb normaal nooit last met mijn audio cd's, dus aan mijn brandsnelheden niks te klagen. Ik brand hem geloof ik wel on the fly: geeft dit altijd problemen dan? weet nameljk niet of ik dit hiervoor altijd aan had staan |:(

Verwijderd

dat is waarschijnlijk een cd xtra cd, een cd met muziek tracks en pc data erop

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:18 schreef Emp-Hasis het volgende:

[..]

Ja kan ik eens proberen, alleen vroeg hier naar de vraag omdat het misschien aan iets kon liggen, voordat ik al bezig was gegaan een 2e cd te verprutsen :)
[..]

Ik zal niet weten hoe dat bij deze cd moet, als ik hem in brander of cd-rom stop en bekijk zie ik alleen een html bestandje voor koppeling naar internet, en geen cda bestanden :( Ook niet trouwens als ik in brandprogramma cd bekijk...
je moet de on the fly optie uitschakelen en dan kopieert het programma ze via de HD naar de lege cd...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:19 schreef wmd het volgende:
Als je tikken hoort is dat een signaal dat er stof of krasjes op het originele zitten,
als je gaat kopieren neemt hij het sneller op dan dat je het afspeelt, en zullen alle "glitches" dus ook veel sterker worden opgenomen, dus ook kleine krasjes, vlekken etc..
het beste is om de originele cd eerst goed schoon te maken en dan misshien ook op een langzamere snelheid te kopieren
CD was schoon, en zie geen krassen...
Ik zal eens op 1x proberen, niet on the fly en op 1x, misschien zal het me dan lukken |:( In iedergeval bedankt voor de tips! PS. als er nog tips of opmerkingen hierover zijn, lees ik ze graag !

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje: maakt disc at once wat uit? dit is toch ook net zoiets als on the fly??

Verwijderd

Clonecd gebruiken dat is echt een 1 op 1 copy.
Als er data en muziek opstaat zal hij het allebij branden. *D

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:25 schreef heavy3 het volgende:
ook waar natuurlijk *D

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:35

Yucko

One clown to rule them all !

Ik weet dat er voor Windows 9x een bestand is dat je in een directory van Windows moet pleuren (dacht \system32\iosub of zoiets) ter vervanging van een bestaand origineel bestand.

Als je dan je muziekcd onder verkenner bekijkt, dan zie je directories staan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 /
 |
 +-- mono
 |    |
 |    +-- 11khz
 |    |
 |    +-- 22khz
 |    |
 |    +-- 44khz
 |
 +-- stereo
    |
    +-- 11khz
    |
    +-- 22khz
    |
    +-- 44khz

Je ziet dan ook gewoon WAV bestanden staan in elk van de directories van het desbetreffende formaat van elke track.
Dus, bv. in stereo --> 44khz staan dan alle tracks, maar ook onder mono --> 11khz.

Hoeft dan maar de bestanden onder verkenner naar je hdd te slepen :)

Kweet alleen niet meer hoe die file heet :'(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:28 schreef JaJoah het volgende:
Ik weet dat er voor Windows 9x een bestand is dat je in een directory van Windows moet pleuren (dacht \system32\iosub of zoiets) ter vervanging van een bestaand origineel bestand.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 /
 |
 +-- mono
 |    |
 |    +-- 11khz
 |    |
 |    +-- 22khz
 |    |
 |    +-- 44khz
 |
 +-- stereo
    |
    +-- 11khz
    |
    +-- 22khz
    |
    +-- 44khz

Je ziet dan ook gewoon WAV bestanden staan in elk van de directories van het desbetreffende formaat van elke track.
Dus, bv. in stereo --> 44khz staan dan alle tracks, maar ook onder mono --> 11khz.

hehe, heb windows XP, dus dit zal denk ik niet goed werken ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 19 maart 2002 20:18 schreef Emp-Hasis het volgende

gewoon met audiocatalyst.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Exact Audio Copy gebruiken om de CD te rippen naar WAV:
http://www.exactaudiocopy.de
Deze ripper gebruikt goeie correctie technieken om je WAVjes zonder problemen op je schijf te krijgen (Je moet echt DIEPE krassen hebben wil dit programma gaan klagen :) )
Het cd-extra gedeelte naar je hdd copyeren in een tijdelijke-map.

Dan in (de nieuwste) nero een CD-EXTRA cd kiezen, je audio tracks in de goede volgorde op de cd slepen. Dan je cd-extra bestanden naar het cd-rom gedeelte slepen. Nog effe opletten dat je het goede LABEL van de cd invult. En fikken maar... 2x zou geen probleem moeten zijn lijkt me.

Wil je 't echt zeker weten, brand een CDRW als proef, rip de tracks opnieuw en beluister ze, klinken ze goed, dan zou het normaal branden ook goed moeten gaan. Zitten er toch tikken in, dan is het origineel f*cked of er is idd iets fout met 't branden (maar das dan wel een vage fout...)

succes!

edit:
[quote]
Op dinsdag 19 maart 2002 20:25 schreef Emp-Hasis het volgende:
nog een vraagje: maakt disc at once wat uit? dit is toch ook net zoiets als on the fly??
[/quote]

Euh nee, bij Disc At Once, wordt de gehele cd in een keer geschreven, je hebt ook nog Session at Once en Track at Once. Bij b.v. TAO, stop de laser tussen de verschillende tracks eventjes (Vraag me niet waar 't goed voor is, maar dat heb ik bij wel meer dingen...)
On-The-Fly: CD wordt geschreven terwijl het origineel gelezen wordt, dus niet eerst inlezen naar de HDD en dan branden.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

download gewoon Clonecd ergens. Kun je alles mee regelen.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09

marco899

Know's what he wants.

Op dinsdag 19 maart 2002 20:19 schreef wmd het volgende:
Bijna goed. Vroeger bij het op dubbele snelheid kopieëren van cassettebandjes had je hier last van. Bij de huidige cdbranders wordt het signaal niet versterkt, maar te lang onderbroken door een krasje of een stofje. Vandaar de kans op storingen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:37 schreef The Collector het volgende:

Wil je 't echt zeker weten, brand een CDRW als proef, rip de tracks opnieuw en beluister ze, klinken ze goed, dan zou het normaal branden ook goed moeten gaan. Zitten er toch tikken in, dan is het origineel f*cked of er is idd iets fout met 't branden (maar das dan wel een vage fout...)

succes!
Goed idee om het eens te proberen met een CDRW en dan verschillende manieren te proberen tot ik eens geen tikken meer heb :) Ik ken verder dat www.exactaudiocopy.de niet, maar zal wel downloaden en ook eens proberen!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-04 13:30

Harrie

NederVlaming

cloneCD ownez.... B-)

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Als het bij het inlezen van de audio fout gaat heb je aan kloon-schijfje ook weinig, die leest net zo hard door zonder op evt. foutcorrectie te letten... Voor data is dat natuurlijk een heel andere geval...

btw, don't get me wrong: CloneCD schopt kont :9

[reactie op m'n vorige post]
Let wel effe op de pauze tussen de tracks, die zet nero altijd standaard op 2seconden |:( ... Effe naar 0sec veranderen
[/]

• Turmoil
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb ook goeie ervaringen met (Blindread &) Blindwrite. Je kan een evaluatie versie downloaden van www.blindwrite.com
Ik kan trouwens niet beloven dat dat beter gaat, maar het is te proberen. Zit ook een goeie help bij met hoe je 't best kan branden en wat DAO, SAO etc. allemaal betekent. Waarom experimenteer je niet met een paar cd'tjes, als t goed gaat weet je in 't vervolg hoe je 't best kan branden.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:51 schreef The Collector het volgende:

[..]

Als het bij het inlezen van de audio fout gaat heb je aan kloon-schijfje ook weinig, die leest net zo hard door zonder op evt. foutcorrectie te letten... Voor data is dat natuurlijk een heel andere geval...
Als er inderdaad krassen op zitten (en of dat data of muziek is maakt niet uit)dan heb je aan clonecd ook niks .
Hij zal het dan niet doen.
Maar er van uitgaande dat die er niet opzitten gaat het met clonecd altijd goed ongeacht de snelheid waar je mee brand.
Ik brand met 24speed en ik heb nog geen cd verklooid.

Verwijderd

Topicstarter
Ga nu flink wat testen met RW'tje zodat ik niet mijn cd's er door gooi, en toch achter kan komen waarom hij bij mij nu mislukt (krasjes geluid). Zal dan ook clone cd proberen, en zien hoe het bij mij gaat! Jammer alleen dat ik langer dan een 0,5 uur moet wachten op elke test door die trage brander van me :(

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 /
 |
 +-- mono
 |    |
 |    +-- 11khz
 |    |
 |    +-- 22khz
 |    |
 |    +-- 44khz
 |
 +-- stereo
    |
    +-- 11khz
    |
    +-- 22khz
    |
    +-- 44khz

Die file heet cdfx.vxd en die kun je onder anderehier downloaden. En helaas is er nog geen versie voor Windows XP... Bof ik ff dat ik EN win98 EN winXP naast elkaar heb draaien! :z Ik wissel regelmatig ff, niet alles werkt even goed onder winXP...

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ik bedenk maar wat hoor, maar zou het niet een (nieuwe) vorm van kopieëerbeveiliging kunnen zijn? Je weet maar nooit wat voor trucjes die platenmaatschappijen wel niet allemaal bedenken. Een lichte vorm van scrambling ofzo. 't Is maar een gedachtenspinsel...

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips! Het is nu gelukt de cd te kopieren zonder die irritante tikken/krasjes erin. Ik zal dan in het vervolg ook CloneCD gebruiken, echt een perfect programmatje! :9~

Verwijderd

Inderdaad. EAC (exact audio copy) gebruiken,en niet vergeten als je een brander hebt met BURNPROOF, die optie uitzetten voor audio cd's....

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-04 20:02
ik gebruik voor het kopieren altijd clonecd, en om de juiste instellingen voor clonecd te hebben, laat ik de cd eerst inlezen met ClonyXXL (http://home.arcor.de/bejot/) en dan weet ik precies hoe de cd het beste wordt ingelezen en hoe je hem dan ook weer het beste kan schrijven. dit is volgens mij de enige manier om een cd identiek te krijgen aan het origineel, want converteren is nooit beter voor de kwaliteit.

ow ja, het is wel duitstalig, maar dat mag toch geen probleem zijn ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:23

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 /
 |
 +-- mono
 |    |
 |    +-- 11khz
 |    |
 |    +-- 22khz
 |    |
 |    +-- 44khz
 |
 +-- stereo
    |
    +-- 11khz
    |
    +-- 22khz
    |
    +-- 44khz

Dat heb ik met KDE, maar dan heb ik iets van
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9