Toon posts:

Netwerk via hardware router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

We zijn van plan een netwerk aan te leggen, maar niet van plan om een 2e chello account aan te vragen. Kan chello het zien als we het via een hardware router doen? En als ze het kunnen zien, doen ze er iets aan als we het op heel kleine schaal doen en alleen voor eigen gebruik?? Misschien heeft er iemand anders nog tips hoe we het kunnen doen zonder dat chello het kan zien, en dat we niet steeds 1 computer aan hoeven te laten staan?

Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden/tips...

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

www.draytek.nl staan een paar goede routers. Ik zelf heb de vigor 2200X. Werkt super. Ook met netwerk. met chello zal geen probs opleveren. Je hoeft geen pc aan te laten staan.

Multimonitor is relax :P

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

als je niet de hele tijd een conputer aan wilt laten staan, moet je inderdaad een hardware router kopen.

kwa functionaliteit ontlopen ze elkaar niet.
sommige zijn makkelijker te configureren ( * JackBol denkt aan SMC Baricade *D )

Chello kan als ze uitgebreid naar je verkeer gaan kijken wel zien dat je meerdere pc's achter een router hebt, maar die geven daar niets meer om.

Ze helpen zelfs om je router een IP te late krijgen (mits die in de supportlist staat (win9x tot WinXP dus alleen)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Aan de meeste routers is met de standaard intellingen te zien dat het een router is.

Een paar dinger die je sowieso moet aanpassen in een router zijn.

1) SNMP Trap uitzetten
2) SNMP read key van public afhalen
3) Alle remote management functies uitzetten, dus met RS232 ofzo configureren
4) MAC adres van netwerkkaart ernaartoe clonen

Even vanaf een andere machine een poortscan doen om te kijken of er rare poorten open staan.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
okay, bedankt...dus jullie zijn er allemaal van overtuigd dat ik geen problemen zal krijgen met chello? Dat is een mooi vooruitzicht. Ik zal er dan wel eens over gaan nadenken welke router ik zal gaan nemen...Thx

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Op dinsdag 19 maart 2002 20:16 schreef Kramy het volgende:
okay, bedankt...dus jullie zijn er allemaal van overtuigd dat ik geen problemen zal krijgen met chello? Dat is een mooi vooruitzicht. Ik zal er dan wel eens over gaan nadenken welke router ik zal gaan nemen...Thx
Nagenoeg alle software en hardware die NAT doet gebruikt duidelijk 'rare' poortnummers voor het verkeer tussen deze software c.q. dit apparaat en het Internet.

Daar zou een provider op kunnen gaan controleren, maar dat is 1. lastig en 2. geen onomstotelijk bewijs dat je meerdere PC's gebruikt. De kans dat ze dat gaan doen is erg klein.
Pagina: 1