[Power] Na indrukken powerknop geen reactie

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even een heel vaag probleem met een PC van een huisgenoot van me. Als de PC met de powerknop aangezet wordt, gebeurt er niks. Monitor die doorgeloopt zit via de voeding springt wel aan, maar de PC zelf blijft angstvallig stil. Laat je hem zo staan, dan springt ie na 10 minuten (soms na een kwartier) ineens aan en gaat ie gewoon booten.
Erg raar! Iemand suggesties?

Amateurcoureur en fervent banktukker

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Een wazig probleem, ik heb er een onlogische verklaring voor die het testen waard is.

Misschien blijft het powerschakelaartje hangen (klem zitten) in de behuizing en veert ie na een tijdje goed zodat de PC aan gaat. Controleer voor de zekerheid ook even het reset schakelaartje. Kijk even of het mechaniek van de schakelaar soepel loopt.

Murphy was an optimist

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Op dinsdag 19 maart 2002 19:55 schreef El_GringO het volgende:
Even een heel vaag probleem met een PC van een huisgenoot van me. Als de PC met de powerknop aangezet wordt, gebeurt er niks. Monitor die doorgeloopt zit via de voeding springt wel aan, maar de PC zelf blijft angstvallig stil. Laat je hem zo staan, dan springt ie na 10 minuten (soms na een kwartier) ineens aan en gaat ie gewoon booten.
Erg raar! Iemand suggesties?
zoiets had ik ook bij mij was HET moederbord kapot :( ( dag ECS K7VTA3 :'( :'( )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer anders de tsekker er even uit te trekken en de powerbutton 20 sec ingedrukt te houden

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

Killjoy

Klingon lawn products

Laatst had ik ook iets vergelijkbaars, toen bleek mijn voeding stervende te zijn.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Joeroenho
  • Niet online
Hmmz.. Ik zal eens kijken. Voeding klinkt op zich aannemelijk, maar het beeldscherm gaat wel gewoon aan.
Powerknop zelf is het niet denk ik, dan zou een flinke dreun moeten helpen...

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op dinsdag 19 maart 2002 21:28 schreef Terw_Dan het volgende:
probeer anders de tsekker er even uit te trekken en de powerbutton 20 sec ingedrukt te houden
Is dat om de gehele spanning uit de voeding te laten stromen?

Probeer anders eens je monitor uit de voeding te trekken en op te starten. Misschien trekt je voeding het niet meer beide apparaten ineens van stroom te voorzien.

En ga eens bij jezelf terug wanneer de problemen ontstonden. Was dat na het installeren van een nieuwe kaart oid?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Kijk eens of de powerbutton niet blijft hangen of geen goed contact maakt, gebeuren nog wel eens vreemde dingen mee :?

What if this weren't a hypothetical question?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:01

Sherlock

No Shit

Op woensdag 20 maart 2002 00:47 schreef El_GringO het volgende:
Hmmz.. Ik zal eens kijken. Voeding klinkt op zich aannemelijk, maar het beeldscherm gaat wel gewoon aan.
Zoals je al zei wordt het beeldscherm doorgeloopt via de voeding. Dat kan (bijna) altijd goedgaan met een kapotte voeding.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Zo`n probleem heb ik ook een keer gehad. Ik heb toen alles losgehaald opnieuw aangesloten en toen starte hij wel op. En weet je zeker dat je de bios reset jumper niet verzet hebt doordat je je vergiste. Want dan start hij ook niet op. Pas weer als je hem hebt terug gezet.

• Joeroenho
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 00:52 schreef 456 het volgende:
[..]
En ga eens bij jezelf terug wanneer de problemen ontstonden. Was dat na het installeren van een nieuwe kaart oid?
Op woensdag 20 maart 2002 10:26 schreef Mpdrichel het volgende:
Zo`n probleem heb ik ook een keer gehad. Ik heb toen alles losgehaald opnieuw aangesloten en toen starte hij wel op. En weet je zeker dat je de bios reset jumper niet verzet hebt doordat je je vergiste. Want dan start hij ook niet op. Pas weer als je hem hebt terug gezet.
De betreffende PC is niet eens open geweest, dus dit kan het niet zijn. Ik zal wel even een andere voeding proberen. Dit is IMHO het meest waarschijlijke.

• Joeroenho
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 11:45 schreef El_GringO het volgende:

[..]

[..]

De betreffende PC is niet eens open geweest, dus dit kan het niet zijn. Ik zal wel even een andere voeding proberen. Dit is IMHO het meest waarschijnlijke.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Heb ik ook wel es. Zit eerder in het Powermanagement, zeker als ie na het uittrekken van de steker (of gebruik power off switch achterop de PC) wel werkt.

Verwijderd

vraag es aan die vriend of ie aan de bios jumper en batterij heeft gezeten...
Daar zit volgens mij het probleem. Batterijtje leeg!

Verwijderd

probeer eens ff om dmv een schroeven draaier de 2 pinnetjes aan te tippen (die pinnetjes waar normaal je power switch opzit) en dan kijken of hij wel boot..
Pagina: 1