ASUS V7700 Deluxe probleem?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Voorgeschiedenis:

Ik heb mijn G400 32mb DH + Voodoo 2 SLI vervangen door een ASUS V7700 Deluxe GeForce2 GTS welke ik gekocht heb bij Graficall (voor de compleetheid).

Na een verse setup van Win98SE + ASUS 5.33a drivers + DX7.0A en met mijn Voodoo2's d'r in had ik het probleem dat wanneer ik een 3D game/app draaide de monitor na 2 - 5 minuten zwart beeld gaf (monitor slaat UIT, lampje gaat uit Standby). Alleen de PC resetten helpt.

Na suggesties dat dit aan de Voodoo2's zou liggen, heb ik deze uit het systeem gehaald. Het probleem leek verholpen.

Probleem nu:
Als ik langere tijd multiplayer speel (Falcon 4.0 met 4+ players, erg CPU + videocard intensief) krijg ik dit probleem weer!!

Mijn systeem:

Pentium III 500Mhz Katmai
128MB PC100
Abit BH6 (niet rev 1.1!)
ASUS V7700 Geforce2 GTS Deluxe (ASUS 5.33 drivers, niet oc'd)
SB Live!
iTK Columbus 128K ISDN kaart (ISA)
3COM 3905TX
NCI810 SCSI-II kaartje
Quantum Fireball 18GB IDE
IBM Dextar 8.4GB IDE
Philips 5x/32x DVD/CDROM IDE
ZIP-100 SCSI
3,5" schijfgleuf

Microsoft IntelliOptical mouse
Thrustmaster FLCS+TQS
Philips 107B 17"
Minolta Dimage Dual Scanner SCSI
HP 4100C Scanjet USB
Palm III craddle
en een keyboardje

Win98SE (verse install) + DX7.0A

Dit alles in een Mycom/In-Win600 kast.. waar oorspronkelijk een 300 watt voeding in hoort maar nu blijkt dat men d'r bij Mycom een 250 watter in hebben gezet. (En bedankt).

De CPU wordt niet overmatig heet (49c), de GeForce2 ook niet (53c) .. zou het kunnen dat die 250watter de boel niet trekt ofzo? Ik wil zowiezo een 300watt voeding kopen, alleen ben ik benieuwd of iemand dit probleem kent?

Of zou die ASUS V7700 niet helemaal lekker zijn? Is ongeveer een maand oud, retail verpakking.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

:) typisch mycom

maar goed ik kan je helaas nie helpen wat ik hier van denk ik of mobo of gfx kaart niet helemaal oke of compatible met de rest

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Volgens de diverse GeForce/GeForce2 FAQs en hardware sites moet de Abit BH6 prima samenwerken met de GF2. Zal mijn bios weer eens updaten en ook meteen een 300watt powersup bestellen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

eigelijk gelul

ik heb een p3 450 gf2 gts sb128 scanner printer een cdrom cdrewriter 17" stuur gamepad keybord en muis 1 hdd 1 diskette drive en dat alles op een 200 waat blokje :D

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Jah jongen, gelul of niet .. ga jij dat maar es aan die ASUS V7700 van me vertellen. Mijn monitor slaat dus gewoon UIT...

Ik word er een beetje zaad van..:P

Verwijderd

jup heb je gelijk in of het nou gelul is of niet je prob zal daardoor niet opgelost zijn je kan het proberen een 300watt blokie erin te proppen ene mischien ouwe drivers gebruiken(orginele cd 522geloof ik, drivers 533 of 618-)ene directx de nieuwste en dat soort shit mischien een nieuwe windows erop of een verse win of het spel vers erop de instellingen van het spel ik hoop dat hij het gaat doen daardoor en andere je asus7700 omruilen

zo nu maar hopen

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik ga es een mailtje sturen naar Graficall. Hoewel ik nog geen 300 watt voeding in dat ding heb zitten, heb ik nu alle kaarten minus de V7700 en àlle HD's (minus 1) en DVD/CDROM van de voeding afgehaald (en gedisabled in BIOS)..

Help toch allemaal niet. Ik wil nu graag een andere V7700... en voor f 838,00 wil ik hem gewoon zonder gelul omruilen voor een andere V7700.

Iemand ooit ervaring gehad met terugbrengen/omruilen van hardware bij Graficall?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Helemaal niemand?

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp?LeverancierID=18

veel succes ;)

Het is geloof ik allemaal trouwens de laatste tijd wel wat beter.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ze reageren tenminste wel en dat vind ik best goed. Ik ga er niet heen voor het technische advies (ik had al gezien dat er toch wel een enorm gat zit tussen mijn technisch niveau en dat van het verkopend personeel... das niet arrogant bedoeld ofzo maar jah :) ) maar de prijs is goed en als ze mij nou ook ff helpen met mijn probleempje dan ben ik weer happy. :)

Ik heb ze een emailtje gestuurd (ik hoop dat het bij de TD terecht komt!) met daarin het probleem en exact wat ik al getracht heb om het op te lossen. En daarbij ook dat ik opens sta voor alle suggesties (als hun zeggen.. tis de voeding, dan koop ik wel een 300 watter, wilde ik toch al hebben).. maar als dat niet helpt vind ik het niet meer dan redelijk dan mijn kaart van f 838,- wordt omgeruild voor een andere.

Is toch niet meer dan redelijk?

Verwijderd

Tazman,
Misschien is het wel een hitte probleem.
Probeer eens met een open systeemkast
en een ventilator op de kast gericht,
falcon of quake of zo te spelen en kijk
of het probleem weer opspeeld.
Verder kan je nog met de agp speed klooien,
probeer eens agp 1.
Hoop dat het werkt.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Daar dacht ik eerst ook aan. Ik ga vanavond eens die zijpanelen d'r uit halen (ik heb geen extra fans in mijn kast dus niet echt een airflow om te verstoren).. maar mijn GF2 wordt niet warmer dan 53 graden en dat zou geen probleem moeten zijn. Er zit alleen WEL een kaart NAAST mijn GeForce (dus vlak voor de fan).. zou dit de lucht aan/afvoer erg beinvloeden?

Pagina: 1