Doel Fora (P&W)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nu ik al enige tijd op de achtergrond de discussie volg over wanneer een topic op slot moet en wanneer niet denk ik dat het doel van een fora uit het oog verloren is.
De bedoeling is namelijk dat je het een en ander van elkaar leert en elkaar helpt !.

Wanneer er te pas en te onpas topics van startende programmeurs of programmeurs die een nieuwe techniek aan het leren zijn gesloten worden dan zullen die ergens anders gaan kijken en niet later terugkomen en hun kennis delen.
In dit geval geld,DE JEUGD(NEWBIES) HEBBEN DE TOEKOMST.

Vergeet niet dat iedereen wel een NEWBIE is op een bepaald gebied. De ene kan PHP de ander ASP, JAVA, C++, etc.
Maar er bestaat echt niemand die overal iets vanaf weet.
Ik ben van mening dat mensen niet zo snel naar P&W zullen stappen om daar iets nieuws te leren, omdat ze vaak afgesnouwd worden.

Om er nou voor te zorgen dat het niveau stijgt zul je de NEWBIES op een snelle en eenvoudige manier informatie aan moeten bieden.

Een praktisch voorbeeld :
Hoe vaak is er al een topic geweest over PHP datum en MSql datum en hoe je die doorelkaar kunt gebruiken?

Als je merkt dat dit vaak gebeurt zorg er dan voor dat deze informatie voorhanden is. Vraag aan de "experts" of ze een kleine handleiding kunnen maken met links. Dit hoeft echt geen pagina's groot te zijn.Zo voorkom je newbie vragen.

Wanneer je dit doet weer ik zeker dat de NEWBIES veel zullen leren en later hun kennis zullen delen in P&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Je wordt geen programmeur door meteen naar een forum te rennen als iets niet lukt. Als dat 'de toekomst' is dan vrees ik voor Windows 2010 :+. De serieuze programmeur durft pas om hulp te vragen als hij of zij er zelf echt met geen mogelijkheid uitkomt.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 19:34 schreef Wouter Tinus het volgende:
Je wordt geen programmeur door meteen naar een forum te rennen als iets niet lukt. Als dat 'de toekomst' is dan vrees ik voor Windows 2010 :+. De serieuze programmeur durft pas om hulp te vragen als hij of zij er zelf echt met geen mogelijkheid uitkomt.
Dan zul je langzaam toch merken dat het hier leegloopt !
Er zijn meer forum's. En waarom zou je hier naar toe komen als ze je daar wel helpen en altijd geholpen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 13:49
P&W is bedoeld als een expert-forum en niet als een newbie-forum, en is dus voornamelijk bedoeld voor de gevorderde programmeur.

Daarvoor is bewust gekozen, om zo het niveau hoog te houden en meer inhoudelijke discussies te krijgen. Vergeet niet, dit is altijd nog wel the Gathering of Tweakers en Tweakers zijn over het algemeen mensen die wat meer weten vanaf een bepaald onderwerp.

En om nog een misverstand uit de weg te ruimen, P&W weert geen newbie's, alleen mensen die te lui zijn om iets op te zoeken of om even iets te leren. En aangezien de meeste makkelijke dingen redelijk makkelijk op te zoeken zijn, moet het niveau dus hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 19:40 schreef elnino het volgende:
P&W is bedoeld als een expert-forum en niet als een newbie-forum, en is dus voornamelijk bedoeld voor de gevorderde programmeur.

....
En om nog een misverstand uit de weg te ruimen, P&W weert geen newbie's, alleen mensen die te lui zijn om iets op te zoeken of om even iets te leren. En aangezien de meeste makkelijke dingen redelijk makkelijk op te zoeken zijn, moet het niveau dus hoog zijn.
Het mag dan allemaal wel zo zijn dat het en forum van niveau moet zijn, maar waar haal je dan nieuwe aanwas vandaan ?
Wat voor de een makkelijk te vinden is is voor de andere wel weer heel moeilijk. En hoe beoordeel je of iemand zijn best gedaan heeft. Geef dan in die topics NETJES aan waar ze moeten zoeken en waarop ipv BOEM 1 url en D I C H T

Maar ik kan me heel goed indenken dat een newbie hier echt geen vragen stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:05 schreef vgouw het volgende:
Het mag dan allemaal wel zo zijn dat het en forum van niveau moet zijn, maar waar haal je dan nieuwe aanwas vandaan ?
die komen vanzelf als ze er nit meer uitkomen :Y)
Wat voor de een makkelijk te vinden is is voor de andere wel weer heel moeilijk. En hoe beoordeel je of iemand zijn best gedaan heeft. Geef dan in die topics NETJES aan waar ze moeten zoeken en waarop ipv BOEM 1 url en D I C H T
Wat wil je dan? Elke newbie gaan uitleggen? Nee, dan blijven de experts daar lang zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Jongens er is ook zoiets als een tussen weg hoor !

En ik hoop dat die experts komen als ze er niet uitkomen en het ergens anders geleerd hebben.
Ik bedoel niet echt markgericht. Maar ja, economie marketing in combi met informaticie is echt hopeloos :)

Dus voor veel voorkomende problemen moet het toch mogelijk zijn om iets op te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is voor 'veel voorkomende problemen' de FAQ niet? :P

Maar ik vind het eigenlijk wel mevallen, bijna alle c/c++ topics, zelfs de meest simpele, blijven open (ik herinner mij er eentje over "hoe verander ik in een string elke 'a' in een 'c'"....)... Dus zo erg is het met de newbieonvriendelijkheid nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 13:49
Op dinsdag 19 maart 2002 20:05 schreef vgouw het volgende:
Er zijn altijd goede programmeurs en die zullen er ook altijd blijven. Het is de vraag hoe we die zover kunnen krijgen dat ze P&W bezoeken.

En daarnaast zijn er ook een heleboel newbie's die wel gewoon de FAQ lezen en de search gebruiken en die wél voor een verhoging van het niveau zorgen.
Over het algemeen zetten mensen er wel bij als ze de search hebben gebruikt. Daarnaast is het ook vaak wel duidelijk aan de vraag. Als het een vraag was zoals: 'hoe gebruik ik if()' of als iemand vraagt: 'ik heb dit stukje code nu (vervolgd door een stuk code zonder [ php]-tags) hoe moet ik nu verder' of 'maken jullie het ff af' dan weet je dat diegene niet echt veel zijn best heeft gedaan.
Maar ik kan me heel goed indenken dat een newbie hier echt geen vragen stelt.
Als hij hier een vraag zou stellen zoals: 'hoe werkt een if/else', dan is het beter dat hij zelf inziet dat hij beter eerst even kan zoeken. Dan is het wel een positief resultaat. Maar als hij afgeschrikt wordt en dan ook geen topics van een goed niveau plaatst, dan vind ik dat negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Dus hoe hou je de goede mensen vast en hoe schrik je newbies die soms een domme vraag stelt niet af.

Das een probleem waar zeker naar gekeken moet worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij snappen mensen die de faq gebruiken en eerst nadenken voor ze een nieuw topic openen best waneer een vraag gepast is en waneer niet. Ik ben zelf bezig met php leren, ik probeer eerst de search van GoT (nederlands is wel erg lekker) en als dat niet werkt zoek ik via google en php.net verder..... pas als dat niet werkt (tot nu toe niet voorgekomen) stel ik een vraag in /14. Zo blijft dat op een aanvaardbaar niveau en rennen de 'tweakers' niet weg ivm het hoge newbie gehalte van de topics.

Naar mijn mening zijn er genoeg plekken voor newbies om aan info te komen, zodra die ontoereikend worden komt men vanzelf wel naar GoT. Ik geloof dus absoluut niet in het toekomstbeeld dat jij schetst, eerder andersom.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:48 schreef vgouw het volgende:
Dus hoe hou je de goede mensen vast en hoe schrik je newbies die soms een domme vraag stelt niet af.

Das een probleem waar zeker naar gekeken moet worden !
daar is al vaak genoeg over gediscussieerd, eerlijk gezegd... Feit is dat /14 voor de "goede mensen" wil zijn, niet specifiek voor de newbies. Ze zijn welkom, maar ze moeten inzien dat de FAQ er niet voor niets is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor beginnelingen heb je boeken en cursussen en howto's en fora waar je je vragen kan stellen.

voor je geavanceerde vragen heb je GoT. Dat is onze strategie en blijft onze strategie. Ondanks dat vele mensen anders willen.

Je zegt: "dan loopt het hier leeg"
Ik zeg: "als wij dit toestaan, dan loopt het leeg qua mensen die er ECHT verstand van hebben".

Voor je easy vragen heb je je PHP boards enzo wel.

Verder ga ik hier niet op in omdat dit ALLANG allemaal besproken en bepraat is in dit topic:
[topic=411717/1/100]

Lees die even door als je wil weten waarom ik denk dat mensen hier eerder blijven komen als we het niveau hoog houden.

Sites die beginnersvragen als doel hebben zijn niet voor niets leger, en als je je daar als beginner prettiger bij voelt, dan ga je daar toch lekker je vragen stellen?

Dit gaat arrogant klinken, maar een leegloop van users is nog wel het laatste waar we ons hier zorgen om maken :z.

De mensen die nieuw zijn met programmeren en zelf hun best doen worden JUIST aangetrokken door dit beleid (willen zelfs strenger). Dus als wij de newbe's met supersimpele vragen hiermee afschrikken, is dat dus terecht.

Eerst leren programmeren, dan vragen stellen als je er niet uitkomt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 19 maart 2002 20:32 schreef beelzebubu het volgende:
is voor 'veel voorkomende problemen' de FAQ niet? :P

Maar ik vind het eigenlijk wel mevallen, bijna alle c/c++ topics, zelfs de meest simpele, blijven open (ik herinner mij er eentje over "hoe verander ik in een string elke 'a' in een 'c'"....)... Dus zo erg is het met de newbieonvriendelijkheid nog niet ;)
haha ja die topic herinner ik me nog wel :D
Ik probeer m te vinden maar zonder resultaat jammer genoeg :( (gezocht op "string", "verander", "veranderen" en "replace"... op subject trouwens)
Maar moet je voor de grap eens een search doen op "benchmark" (op inhoud), en dan die C++ topics door gaan lezen :D
Waarom is dat nu niet meer? ;(

.edit: ooooh yeah WHO DA MAN: [topic=213889] (gezocht op "strcpy" op inhoud :P) >:)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1