Toon posts:

Asus TUV4X en PIII 1133Mhz Tualatin???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje over mijn mobo.
Kan ik ook een PIII 1133Mhz met 512Kb cache op mijn mobo plaatsen.
Want er staat op de site van asus dat dit mobo ook 1200Mhz ondersteunt met de bios versie 1003. Deze heb ik dan ook wel maar nu zit ik dan ook met de vraag hoe het dan zit met de multiple selectie van de processor. Deze kan max. 8.0x zijn. Althans zo staat het in het boekje. Voor verdere specs. zie hieronder. Verder heb ik een Via Apollo Pro 133T chipset. Dus hij moet de tualatin al wel ondersteunen. Alvast bedankt. Anders ga ik voor de optie 1200Mhz met 256Kb cache.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat zal gewoon werken ja. De opgegeven waarde is de ten tijde van het schrijven van de manual maximaal geteste waarde. Hoger met eenzelfde core etc. werkt dan vaak gewoon ook.

Waarom ga je trouwens niet voor een TUSL2-C? De IDE-controller (ATA100) is een stuk rapper dan de ATA100-equivaltent van via. (Dat heb ik een tijdje geleden eens getest met 2 verder identieke systemen)

/edit: Tenzij je natuurlijk met meer dan 512 MB in zee wil gaan, want dan houdt de TUSL2 op wegens gebrek aan adresseringsmogelijkheid van de i815.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk en dat wordt ook weer een probleem want zoals je al ziet heb ik al 640Mb geheugen. En ik vind toch ook dat Via wel hele goede drivers maakt voor hun chipsets, en heb dus hele goede ervaring mee met Via. Maar ik wil dus dan niet zegge dat Intel verkeerde maakt maar ik heb altijd al Via gehad en dit mobo heb ik ook nog maar pas en bevalt me prima.

• Toink
  • Niet online
Nie zo goed gelezen inderdaad. Ik dacht dat je nog een keuze moest gaan maken voor die TUV4X maar het is inderdaad een prima bordje. Let wel: P3 1133 tual. is NIET goedkoop. Sterker nog: Dat kreng is a-sociaal duur.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op dinsdag 19 maart 2002 19:26 schreef Toink het volgende:
Dat zal gewoon werken ja. De opgegeven waarde is de ten tijde van het schrijven van de manual maximaal geteste waarde. Hoger met eenzelfde core etc. werkt dan vaak gewoon ook.

Waarom ga je trouwens niet voor een TUSL2-C? De IDE-controller (ATA100) is een stuk rapper dan de ATA100-equivaltent van via. (Dat heb ik een tijdje geleden eens getest met 2 verder identieke systemen)

/edit: Tenzij je natuurlijk met meer dan 512 MB in zee wil gaan, want dan houdt de TUSL2 op wegens gebrek aan adresseringsmogelijkheid van de i815.
I agree !!! Mijn vorige pc (P3-800 op cuv-4x) was geen oc held..... de 815 chipset van intel werkt prima (ook zonder kut 4in1 drivers, of beter gezegd juist beter!!!! al is het alleen maar omdat je ze niet nodig hebt!!!).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Topicstarter
Maar maakt het dan niks uit hoe het dan zit met de multiple selectie van de processor??? Want er zal toch wel verschil zitten tussen 1133Mhz en 1200 Mhz neem ik aan. En Maakt dat extra chache nog wat uit bij dit mobo???

• Toink
  • Niet online
Extra cache maakt wel wat uit ja. Dat geeft een nog iets betere performance. Maar de multiplier zit als sinds jaar en dag vast bij Intel, of je bord dat nou ondersteunt of niet. :z

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb nu dus dan de volgende keus:

1 PIII 1133Mhz 512Kb Cache
2 PIII 1133Mhz 265Kb Cache
3 PIII 1200Mhz 256Kb Cache

Helaas heb ik nog geen PIII 1200 gezien met 512Kb cache :'(

Welke is dan de beste Keus????
Ik heb nu dus een PIII met copermine core en wil graag een Tualatin maar welke???

edit/
En onderstuent mijn mobo nou wel of niet die 1133Mhz processor??

Verwijderd

volgens mij wel, als ie FSB van 133 kan draaien moet t lukken :)

suc7!

Verwijderd

ding heet niet voor niets Tuv4x (vorige versie Cuv4x was bedoeld voor Coppermine , vandaar de C-->T ).alle Tualatins kenne er dus op. Als je voor het OC'en gaat zou ik voor de 1200 gaan , ik heb zelf de 1133 en ik zit aan de maximum bussnelheid van het bord, 166 Mhz (MSI 815 EPT PRO) , en de multiplier kun je ook nix mee :P dus zo hoog mogelijke multiplier halen. 1200 dus. hij is er trouwens wel met 512 cache maar niet in nl te koop ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat kan helaas het mobo niet aan (1266Mhz). Tenzij Asus weer met een nieuwe bios update komt. Hij komt nu tot max. 1200Mhz. Alvast bedankt voor jullie reacties en ik kom er wel uit.

Verwijderd

kan dus wel... multiplier is locked.... geen probleem dus

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom zeggen ze dan dat dit mobo maar een support heeft tot 1200Mhz??? Of ben ik nou gek. :? :? Want dat heeft toch echt op de site gestaan en dat geeft dat progje van asus ook aan (asus Probe).???

/:edit
Het zou heel mooi zijn als die 1266Mhz het dan ook deed. >:)

Verwijderd

omdat op het moment dat het bord uitgebracht werd de 1200 de laatste uitgebrachte en met dit bord geteste CPU was, pas later kwam de 1266 uit. Het voordeel van de intel multiplier lock is dus dat ook deze cpu gewoon op 9,5 x 133 = 1266 Mhz zal werken

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig. Dan ga ik dus mooi voor de 1266Mhz met 512KB cache. >:) Dat geeft dan toch wel even weer een opkikkertje tegen mijn hudige cpu 1000Mhz. Heel erg bedankt allemaal.

Verwijderd

Mmmm de PIII-1400 heeft ook 512cach , maar die prijs.Pffffffff een dikke €-500

Verwijderd

Topicstarter
Maar deze is toch een heel stuk moeilijker te krijgen. En met de 1266Mhz heb ik toch meer zekerheid en is waarschijnlijk ook beter te oc'en, dus ga ik daar maar voor.
Pagina: 1