Toon posts:

Waarom leef je nou?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarom leef je nou? Mijn levensdoel is anderen te helpen, doe het mijn hele leven nou al. Maar is dat nou mijn doel? En ja ik geen idee waarom ik dit post, komt er gewoon uit. Waarom bestaat een mens nou hier? Ik weet dat we samen een geheel vormen wil graag altijd wat betekenen voor anderen, make them better, they are hurt...

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 11:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

waarom je leeft is een goede vraag om nooit te laten beantwoorden, want zodra je dat weet ga je het doen (er naar toe leven)... en dan??? wat als je je doel gehaald hebt? dan ben je klaar fijn.......

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
niemand weet waarom je leeft en daar zal dnke ik ook nooit iemand achter komen. als je dat weet dan komt er weer een ander doel namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 19:19 schreef Jaspertje het volgende:
waarom je leeft is een goede vraag om nooit te laten beantwoorden, want zodra je dat weet ga je het doen (er naar toe leven)... en dan??? wat als je je doel gehaald hebt? dan ben je klaar fijn.......
Ik leef mijn leven zoals ik het wel, op dit moment gaat het soms nog moeilijk omdat ik nog thuis woon maar probeer het te doen zoals ik wil. Als ik mijn doel weet dan ga ik er toch niet naar leven. Mijn doel in het leven nu is namelijk het doel dat ik gewoon wil! Ik wil graag naar Engeland en ontwikkelen tot een emotioneel heel sterk persoon. Dat kan niemand tegenwerken ook niet mijn doel. Ik kan alles veranderen.
Op dinsdag 19 maart 2002 19:20 schreef ParaDot het volgende:
niemand weet waarom je leeft en daar zal dnke ik ook nooit iemand achter komen. als je dat weet dan komt er weer een ander doel namelijk
Zelfde als hierboven

Verwijderd

Je leeft om je voor te planten. Net als elk ander dier. Echt een doel hebben we niet.

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 15:55

Mon

Klinkt misschien wel dom/ruw, maar ik ben het met hem eens.
Ik geloof wel in de evolutie theorie.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 19:29 schreef Xaran het volgende:
Je leeft om je voor te planten. Net als elk ander dier. Echt een doel hebben we niet.
Heej dat vind ik een leuke. Maar raakt de aarde dan niet overvol? We can breed like rabbits and fill the earth with humans.

• Mon

Mon

Inderdaad, de aarde kan/zal vol raken. Maar daar word wel iets opgevonden. Misschien zelfs wel zoiets ergs en doms als een grote oorlog. Maar we gaan alweer offtopic geloof ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 19:34 schreef _Mon_ het volgende:
Inderdaad, de aarde kan/zal vol raken. Maar daar word wel iets opgevonden. Misschien zelfs wel zoiets ergs en doms als een grote oorlog. Maar we gaan alweer offtopic geloof ik :)
Ik kan niet echt geloven dat ons doel oorlog op het einde zal zijn. We sterven allemaal op een tijd maar of oorlog het nou moet doen? Dan is het 'leven' even niet goed snik.

Verwijderd

Ik denk dat het leven geen doel heeft. Dit omdat het gewoon per toeval is ontstaan. Maar nu je hier toch bent op deze aardbol kun je er het beste gewoon van genieten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 19:35 schreef BroxTheMan het volgende:
Maar nu je hier toch bent op deze aardbol kun je er het beste gewoon van genieten.
Dan is het doel jezelf vermaken.... ;)

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 19:36 schreef MindsMonk het volgende:

[..]

Dan is het doel jezelf vermaken.... ;)
Hehehehe :P

Verwijderd

In de film Fallen werd hierover gesproken. Daarin had iemand de theorie dat als je er achter komt wat je doel hier is dan krijg je een promotie van boven. In andere woorden, je gaat dus dood.

Dat vond ik eigenlijk wel een goede. Al moet ik wel toegeven dat ik hier niet heilig in geloof of zo. Maar het zou wel bv. een hartstilstand van iemand kunnen verklaren. Je komt erachter wat het doel is van je leven, en je hart stopt ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 19:39 schreef BroxTheMan het volgende:

[..]

Hehehehe :P
A door opens from the other side.
Maar waar leef jij nou voor dan?

• Mon

Mon

Op dinsdag 19 maart 2002 19:35 schreef MindsMonk het volgende:

[..]

Ik kan niet echt geloven dat ons doel oorlog op het einde zal zijn. We sterven allemaal op een tijd maar of oorlog het nou moet doen? Dan is het 'leven' even niet goed snik.
Het einde misschien niet nee, maar er kunnen dan wel zo een paar miljoen doden vallen. En dan is er weer ruimte voor "nieuwe mensen".

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 19:42 schreef tycoxy het volgende:
In de film Fallen werd hierover gesproken. Daarin had iemand de theorie dat als je er achter komt wat je doel hier is dan krijg je een promotie van boven. In andere woorden, je gaat dus dood.

Dat vond ik eigenlijk wel een goede. Al moet ik wel toegeven dat ik hier niet heilig in geloof of zo. Maar het zou wel bv. een hartstilstand van iemand kunnen verklaren. Je komt erachter wat het doel is van je leven, en je hart stopt ermee.
Ik weet waar ik naartoe wil, maar zodra ik het dus uitvind wat ik precies wil (mijn doel) ga ik dus dood? Nah kan ik niet zo goed begreipen, ik denk dat er altijd een doel achter een doel zal zitten, never win but always score.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 19:42 schreef _Mon_ het volgende:

[..]

Het einde misschien niet nee, maar er kunnen dan wel zo een paar miljoen doden vallen. En dan is er weer ruimte voor "nieuwe mensen".
People breed faster then war does. Kijk naar de groei in de 'Dark Ages'. Zelfs de plaag houdt zoiets niet tegen.

• Mon

Mon

Op dinsdag 19 maart 2002 19:45 schreef MindsMonk het volgende:

[..]

People breed faster then war does. Kijk naar de groei in de 'Dark Ages'. Zelfs de plaag houdt zoiets niet tegen.
Nee natuurlijk niet, maar het uh helpt wel even zeg maar. Misschien zelf kolonies op mars ofzo later, weer nieuwe ruimte.
Dat is iid een best interessante theorie, grappig voor een film. Maar dat was het dan wel, echt realistisch is het niet.

Ik blijf hierbij: Doel hebben we niet, we zijn "gemaakt" om voort te planten eigenlijk, we zijn gewoon dieren. Wel een beetje slimme dieren natuurlijk. Daarom kunnen we er zoals gezegd gewoon beter het beste van maken, alles doen waar je zin in hebt. Maak dr wat moois van met elkaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 19:52 schreef _Mon_ het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar het uh helpt wel even zeg maar. Misschien zelf kolonies op mars ofzo later, weer nieuwe ruimte.
[..]

Dat is iid een best interessante theorie, grappig voor een film. Maar dat was het dan wel, echt realistisch is het niet.

Ik blijf hierbij: Doel hebben we niet, we zijn "gemaakt" om voort te planten eigenlijk, we zijn gewoon dieren. Wel een beetje slimme dieren natuurlijk. Daarom kunnen we er zoals gezegd gewoon beter het beste van maken, alles doen waar je zin in hebt. Maak dr wat moois van met elkaar :)
En of war nou eigenlijk wel helpt... dat valt te bediscuseren, na oorlog heb je meestal gigantische populatiegroei... ;)

Ons doel is dan voor te planten zoals jij zegt maar is dat niet om te zorgen dat mensen gelukkig worden? One big happy family aight...

• Mon

Mon

Voortplanten is tegenwoordig eigenlijk voor een groot deel voor het plezier. (denk ik) De meeste mensen doen "het" omdat ze het gewoon lekker vinden. En de keren dat er een kind komt is het meestal ook wel de bedoeling, en dat kind is er ook alleen maar omdat ze dat "leuk" "lief" en weet ik veel wat nog meer. Dat dierlijke voortplanten (Bijv. een konijn weet niet beter dan gras eten, voortplanten, gras eten enz., die leven bijna alleen om voort te planten die weten niet beter) is denk ik ook wel een beetje uit de mens.
Hm krange post, lees m ff 2x ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 19:58 schreef _Mon_ het volgende:
Voortplanten is tegenwoordig eigenlijk voor een groot deel voor het plezier. (denk ik) De meeste mensen doen "het" omdat ze het gewoon lekker vinden. En de keren dat er een kind komt is het meestal ook wel de bedoeling, en dat kind is er ook alleen maar omdat ze dat "leuk" "lief" en weet ik veel wat nog meer. Dat dierlijke voortplanten (Bijv. een konijn weet niet beter dan gras eten, voortplanten, gras eten enz., die leven bijna alleen om voort te planten die weten niet beter) is denk ik ook wel een beetje uit de mens.
Hm krange post, lees m ff 2x ofzo :)
Maar wat wil je hier mee duidelijk maken? Dat mensen van krikken houden. Dat weten we al :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

waarom moet iedereen weer een doel zien om zijn eigen bestaan te rechtvaardigen?

Waarom brandt de zon? da's toch ook zinloos?
Waarom bestaat het heelal, wat moet je ermee?
Waarom besta ik?
Wat is mijn doel?

De acceptatie van zinloze bezigheden alsmede het niet druk maken daarover scheelt een hoop.

Verwijderd

Topicstarter
I shall return tonight. Heb een afspraak zo meteen. Ciao

• Mon

Mon

Op dinsdag 19 maart 2002 19:59 schreef MindsMonk het volgende:

[..]

Maar wat wil je hier mee duidelijk maken? Dat mensen van krikken houden. Dat weten we al :)
Ff van IRC dat is makkelijker:
[20:01] <Mon> wa bdoel je daar precies mee ?
[20:02] <Angelo> dus het krikken heeft een doel...
[20:02] <Angelo> een doel in het leven
[20:02] <Angelo> dus weerleg je jezelf al
[20:02] <Angelo> i dont need to do it
[20:02] <Angelo> :D
[20:02] <Mon> uh neej
[20:02] <Mon> daar kan ik nog nix mee eigelijk
[20:02] <Mon> hm
[20:02] <Mon> oow
[20:02] <Mon> het krikken heeft een doel
[20:02] <Mon> mwah doel
[20:02] <Mon> juist niet echt bedoel ik
[20:02] <Mon> omdat we het alleen doen omdat we t lekker vinden
[20:02] <Mon> plezier dus
[20:03] <Mon> niet echt n doel int leven
[20:03] <Angelo> maar ik moet zelf ook gaan
[20:03] <Mon> de meeste mensen (de meeste, lang niet alle :P) die leven niet om te krikken

• Mon

Mon

Op dinsdag 19 maart 2002 20:01 schreef Ecteinascidin het volgende:
waarom moet iedereen weer een doel zien om zijn eigen bestaan te rechtvaardigen?

Waarom besta ik?
Wat is mijn doel?

De acceptatie van zinloze bezigheden alsmede het niet druk maken daarover scheelt een hoop.
Heb je helemaal gelijk aan :) Normaal doe ik ook absoluut niet mee aan dat soort discussies. Dit is dan ook waarschijnlijk mn laatste post hier. Ben wel uitgeluld.

Verwijderd

Pas nog een interessant citaat gehoord. Het ging ongeveer zo:
Mensen zijn evolutionair zo geprogrammeerd dat ze doelgericht zijn. Bijv. Ik haal hout om een vuur te maken. Ik maak een vuur om eten op te koken. Ik eet om te leven. Alles in het mensenleven heeft een doel, het is daarom heel moeilijk voor mensen om het leven als iets te zien zonder doel. En daarom hebben we geloof.

Verwijderd

I dont know what the future holds, but I know who holds the future.
Naar mijn mening ligt de toekomst in de handen van God. God heeft een goede toekomst voor ons. Hij heeft plannen voor ons leven gemaakt, die goed zijn (Jer. 29:11). Ons leven is bepaald door God, zelfs al voordat we geboren zijn en voordat iemand ons kon zien. God heeft een blauwdruk van ons leven gemaakt en op schrift gezet. Vat het blauwdruk niet op als ee last, maar als een bemoediging! Elke dag is beschreven. Het staat vast (Ps. 139:16). Hierin moet onze zekerheid liggen, dat ons bestaan niet zomaar is. We hoeven onze dagen niet voorbij te laten gaan zonder een doel te hebben. De bijbel zegt zelf dat het volk zal vergaan als het geen visie heeft (Spreuk. 29:18) Denk maar aan al die depressieven tegenwoordig, zelfs bij zogenaamde christenen. We hebben levensvisie nodig. We hebben inzicht nodig in die blauwdruk, dat God voor ons heeft. We zullen het Hem moeten vragen.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 19:42 schreef MindsMonk het volgende:

[..]

A door opens from the other side.
Maar waar leef jij nou voor dan?
Dat vroeg ik me ook al af, tis net of ik in een verkeerde film zit ofzo :D

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:01 schreef Ecteinascidin het volgende:

Waarom besta ik?
Wat is mijn doel?

Er zit helemaal niks achter. Dit is toevallig zo gekomen. Als 1 miljard jaar geleden niet toevallig een paar aminozuren waren ontstaan waren wij er niet eens. We maken heus niet uit van een of ander plan hoor.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 23:30 schreef BroxTheMan het volgende:

[..]

Er zit helemaal niks achter. Dit is toevallig zo gekomen. Als 1 miljard jaar geleden niet toevallig een paar aminozuren waren ontstaan waren wij er niet eens. We maken heus niet uit van een of ander plan hoor.
Jawel hoor! :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Een objectief doel is een contradictio interminis. Er kan geen doel van het leven bestaan behalve dat wat door een denkend wezen tot doel wordt aangewezen. Mocht je dus een doel in je leven willen - en volgens mij wil zelfs Ecteinascidin dat, anders mag hij mij eens uitleggen waarom hij doet wat hij doet - dan moet je het ofwel van een ander levend wezen kopieeren, ofwel zelf scheppen. Het tweede heeft mijn voorkeur, maar je ontkomt er toch niet aan dat je opvoeding en de maatschappij waarin je leeft voor een groot deel bepalen wat jij als doel ziet.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 23:48 schreef Lord Daemon het volgende:
Een objectief doel is een contradictio interminis. Er kan geen doel van het leven bestaan behalve dat wat door een denkend wezen tot doel wordt aangewezen. Mocht je dus een doel in je leven willen - en volgens mij wil zelfs Ecteinascidin dat, anders mag hij mij eens uitleggen waarom hij doet wat hij doet - dan moet je het ofwel van een ander levend wezen kopieeren, ofwel zelf scheppen. Het tweede heeft mijn voorkeur, maar je ontkomt er toch niet aan dat je opvoeding en de maatschappij waarin je leeft voor een groot deel bepalen wat jij als doel ziet.
Mee eens.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 23:48 schreef Lord Daemon het volgende:
En nu ben ik klaar.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Idd. Vanaf de oerknal zie ik het eigenlijk als een soort spel, er zijn een hele hoop levensvormen op aarde, die allemaal proberen de wereld te 'overheersen'. Dat spel stopt voorlopig niet, maar eigenlijk heeft de mens al lang gewonnen. Waarom houden mensen van seks? :) Omdat als ze 'het' doen, komen er weer nieuwe kindertjes, en gaan ze (ze = de menselijke soort) als het ware weer een stapje vooruit in het 'spel'. Ik geloof niet in god ofzo, maar elke diersoort (dus ook de mens) heeft als het ware de wil om het spel te winnen, zonder dat god ze daarvoor opdracht geeft.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn doel?

Ik doe datgene waar ik toevallig goed in ben, studeren en promoveren dus.
Wat mijn voornaamste beweegreden is? Egoisme!
Ik wil erg goed behandeld worden door mijn medemens en de enige manier om enige redelijke behandeling te krijgen is door zelf enigszins redelijk voor mijn medemens te zijn (lief doen dus).
Da's een middel, maar daar heb ik vooralsnog geen doel aan vastgeplakt.

* Delerium is hopeloos ambitieloos...
Je kan het zelfs doelloos noemen, maar ervaring leert dat je dan ook als nutteloos kan worden gezien. Iemand die nutteloos is kan ook geen redelijke behandeling verwachten zodoende dat ik het nutteloze bestrijdt.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 16:25 schreef Silvermonkey123 het volgende:

[..]

Idd. Vanaf de oerknal zie ik het eigenlijk als een soort spel, er zijn een hele hoop levensvormen op aarde, die allemaal proberen de wereld te 'overheersen'. Dat spel stopt voorlopig niet, maar eigenlijk heeft de mens al lang gewonnen. Waarom houden mensen van seks? :) Omdat als ze 'het' doen, komen er weer nieuwe kindertjes, en gaan ze (ze = de menselijke soort) als het ware weer een stapje vooruit in het 'spel'. Ik geloof niet in god ofzo, maar elke diersoort (dus ook de mens) heeft als het ware de wil om het spel te winnen, zonder dat god ze daarvoor opdracht geeft.
Sterker nog: elke soort die geen wil heeft/had om te overleven zal uitsterven :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 16:40 schreef jona het volgende:

[..]

Sterker nog: elke soort die geen wil heeft/had om te overleven zal uitsterven :)
Behalve als ze juist onsterfelijk waren ;)

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:41

hneel

denkt er het zijne van

Vaak hoor je dat de genen dienen voor de voortplanting van levende wezens.

Maar volgens mij is het net omgekeerd: levende wezens zijn werktuigen waarmee de genen zich voortplanten.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

ALH

Het leven is volslagen zinloos, en de enige zin ervan is om dit te erkennen :)

-Sartre, franse filosoof

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• xentric
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2012
Once I had a life, now I have a computer and a modem...

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Volgens mij leef je 'om te leven' en ontdek je voor jezelf je doel pas op je sterfbed. Je doel van het leven verandert immers (nog) continu:

... toen je kind was, had je een simpel doel: spelen
... toen je wad ouder werd, werden vriendschappen, relaties, je eigen persoon, enz. belangrijker
... nog wat ouders ga je je meer richten op eigen ontwikkeling, carriere, enz.

Dit is maar een voorbeeld, het gaat me om het idee dat er volgens mij niet een vastomlijnd doel is. Noch in het algemeen (wat sommigen dus wel propaganderen, dan krijg je dus dat gevaarlijke collectivisme), noch voor een persoon zelf.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:12 schreef ALH het volgende:
Het leven is volslagen zinloos, en de enige zin ervan is om dit te erkennen :)

-Sartre, franse filosoof
True...True....

Nu las ik even de eerste reply's. En over dat de wereld vol zou raken. Daar zijn we al aardig mee bezig. Maar dat is een probleem dat zichzelf weer op lost.

En mensjes worden oud en gaan dood natuurlijk, weer een plekje erbij. ;)

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Volgens mij is iedereens doel tijdens zijn leven:

Je eigen belang behartigen.

Immers is alles wat je doet uit eigen belang. Dus waarom zou je doelstelling anders zijn?

Heb nog nooit van iemand iets gehoord of gelezen wat dit tegen zou spreken ... graag verneem ik als iemand wel iets weet wat niet uit eigen belang gebeurt ...

Wel alleen eigen acties niet door toedoen van iets of iemand anders ;)

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Verwijderd

Xaran uit 'Somewhere' weet waar het om gaat denk ik alleen zou ik het 'liefde' noemen... ;)

Liefde drijft ons tot voortplanting, liefde voor de natuur houdt immers ook liefde voor mensen in want al zijn we ietwat afgedwaald,
we maken deel uit van 'de wondere wereld die aarde' heet.... ;)

Iemand vraagt zich in bovenstaand topic af of we niet overbevolkt raken en een ander antwoordt dat de natuur daar wel een oplossing voor vindt....

Misschien is die oplossing al gevonden en is dat de toegenomen tolerantie
-in beschaafde landen althans- jegens homosexualiteit.

Homo's houden erg van de liefde maar hebben niet zozeer de gewoonte zich voort te planten...

De natuur regelt het maar sommigen willen die ontwikkelingen niet accepteren en gaan ertegen tekeer hetgeen net zo zinloos is als het tekeer gaan tegen een onverwachte regenbui.
Minder nat zal het er niet om worden en ze vechten uiteindelijk tegen zichzelf,
alsof ze door tégen de natuur ín te gaan zichzelf kunnen vrijwaren van het onherroepelijke doodvonnis ...

We leven voor de liefde en we sterven er uiteindelijk voor; doelloos, zeker...
maar wel de moeite waard.... ;)

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 20:12
Mijns inziens zit het zo:

Evolutie heeft geen vaststaand doel, er wordt niet gestreefd naar een bepaald resultaat, alles wat er evolutionair gezien plaatsvindt 'goes with the flow'. Daarom heeft leven ook geen doel, het is iets dat gewoon gebeurt.
Maarrrr.. als zelfbewust individu staat het je natuurlijk volkomen vrij om eventueel voor je eigen leven zelf een doel te bedenken en dat na te streven.
Als we nou in een streng eugenetische maatschappij leefden, dan had het zo kunnen zijn dat je leven vanaf je geboorte al een doel had. Dat je bijvoorbeeld speciaal gefokt bent om wegwerker te zijn, dan is je levensdoel wegen asfalteren. Of je het nou leuk zou vinden of niet.

Verwijderd

je leeft om te overleven :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 02:46 schreef koekoeksjong het volgende:

[..]

Xaran uit 'Somewhere' weet waar het om gaat denk ik alleen zou ik het 'liefde' noemen... ;)

Liefde drijft ons tot voortplanting, liefde voor de natuur houdt immers ook liefde voor mensen in want al zijn we ietwat afgedwaald,
we maken deel uit van 'de wondere wereld die aarde' heet.... ;)

Iemand vraagt zich in bovenstaand topic af of we niet overbevolkt raken en een ander antwoordt dat de natuur daar wel een oplossing voor vindt....

Misschien is die oplossing al gevonden en is dat de toegenomen tolerantie
-in beschaafde landen althans- jegens homosexualiteit.

Homo's houden erg van de liefde maar hebben niet zozeer de gewoonte zich voort te planten...

De natuur regelt het maar sommigen willen die ontwikkelingen niet accepteren en gaan ertegen tekeer hetgeen net zo zinloos is als het tekeer gaan tegen een onverwachte regenbui.
Minder nat zal het er niet om worden en ze vechten uiteindelijk tegen zichzelf,
alsof ze door tégen de natuur ín te gaan zichzelf kunnen vrijwaren van het onherroepelijke doodvonnis ...

We leven voor de liefde en we sterven er uiteindelijk voor; doelloos, zeker...
maar wel de moeite waard.... ;)
I like that one, je hebt volgens mij zeer gelijk. De mens leeft voor liefde, wat doe je je hele leven? Een partner vinden of heb ik het mis? Love's all you gotta need.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
Op woensdag 20 maart 2002 16:25 schreef Silvermonkey123 het volgende:

[..]

Dus de mensheid is masaal aan het krikken geslagen om een spel te winnen?? En we spelen het spel tegen de dieren?
Dat is pas bij de konijnen af ;)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 15:51 schreef Charlie het volgende:

[..]

Dus de mensheid is masaal aan het krikken geslagen om een spel te winnen?? En we spelen het spel tegen de dieren?
Dat is pas bij de konijnen af ;)
De mens is slechts een pion in het spel des levens :+

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn doel in het leven is vrij simpel (en werd nog al eens gepost ergens vroeger in dit draadje denk ik). Ik heb gewoon _geen_ doel. Want wat gebeurt er als mijn persoontje van deze aardbol wordt verdreven ? Er gebeurt nix noemenswaardig speciaals. Zelfs moest ieder menselijk iets sterven zou de aarde nog steeds zijn gangetje gaan.

Ik ben van de mening dat _alles_ wat er is vervangbaar is of zelfs kan verdwijnen. (maar is nogal cru om te stellen eigenlijk, dus mijn excuses voor deze filosofie)

[ander punt] Dat de mensheid zijn eigen gaat uitroeien dmv een oorlog acht ik niet compleet onmogelijk. Aangezien de bewapening op de dag van vandaag aan beide fronten zeer sterk is (kijk maar naar amerika ed). En ze beiden denken 'als hij dat zwiert, zwier ik iets 10 maal zo erg terug' ...

Ooit iemand terminator 1 & 2 gezien ... (al is dit vrijwel onmogelijk, de mens lijkt zijn eigen verstand te willen overbrengen op computers, zodat ze slimmer worden dan ons ?! |:( .. wat als het dan misgaat ?!)

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 20:14 schreef Blizard het volgende:
[..]

Ooit iemand terminator 1 & 2 gezien ... (al is dit vrijwel onmogelijk, de mens lijkt zijn eigen verstand te willen overbrengen op computers, zodat ze slimmer worden dan ons ?! |:( .. wat als het dan misgaat ?!)
En dat gaat mis. Er is niets zo onbetrouwbaar als het verstand van de mens. Maar ik hoop dat ik die tijd niet mag mee maken.

De mens is een onderdeel van dit gekke planeetje. Vol rare wezens. Met als opper weirdo de mens. We staan verboven de voedsel keten. En toch zijn we bang voor een spinnetje, gaan we dood aan kleine bacteriën. En dit alles omdat we eigenlijk maar zwak zijn.
We kunnen ons niet verdedigen. We kunnen ons makkelijk aanpassen. We hebben geleert om met hulpmiddelen te werken. Zonder deze eigenschappen was de mens als lang uitgestorven.
Pagina: 1