Ik heb een vraagje over temperaturen en voltages. Ik heb een Epox 8KTA3+ waar een Athlon Thunderbird 1100 opzat. Die heb ik met een simpel Coolermastertje en 1.95 Volt op 1400 kunnen krijgen (10 * 140) en die werd dan zo'n 35-40 graden. Nu kon ik van een vriend een Athlon XP 1800+ kopen voor 75 euro. Ik was nog niet aan een upgrade toe, maar dacht: ach voor die 75 euro. XPtje erin, geeft hij bij het posten aan dat het een Athlon XP 1600+ is. Ik even in de bios (het moest toch echte een 1800+ zijn, stond er ook op) en de multiplier verhoogd. Athlon XP 1700+ bij het posten. Da's mooi, hij is al unlockt (hij zag er namelijk wel iets gebruikt uit, paar krassen op de core). Na een aantal multiplier verhogingen zit ik nu op de 1960 Mhz (14 * 140). 14 is de maximale multiplier van mijn mobo en 140 Mhz was de fsb waar hij met die thunderbird nog stabiel op liep. Alles loopt als een zonnetje, maar de temperatuur blijft zo verrekte laag
Ik zit dit nu te typen (wel met het raam open) en heb een temperatuur van 19 graden voor het systeem en 23 graden voor de XP. Dit is toch erg laag als ik lees dat mensen tegen de 40-50 graden aanzitten. Hij draait zelfs op standaard voltage (1,75 in de bios > 1,81 in MBM). Na een rondje 3dmark2001 komt de temp nog niet boven de 30 graden uit. Heb ik nou zo'n ongelovelijke mazzel of is er iets mis met mijn temperatuur uitlezing? Ik zal vanavond eens kijken hoe het gaat met het raam dicht, maar ik zit nu te roken en dan vind ik het wel lekker om mijn kamer te luchten
kijk gewoon even met een ander progje hoeveel MHz dat ding echt is...je bios kan misschien een beetje in de war zijn.
Hmm.. Ik vertrouw wel meer niet op jouw bordje..
Hoe krijg je de 14x multiplier werkend!? Voor zover ik weet is de maximale multiplier op een XP 12.5x..
Tja, en die temperatuur.. Misschien met de installatie de temp-sensor verbogen ofzo?
Hoe krijg je de 14x multiplier werkend!? Voor zover ik weet is de maximale multiplier op een XP 12.5x..
Tja, en die temperatuur.. Misschien met de installatie de temp-sensor verbogen ofzo?
14x 133mhz = 1862 mhz ...
dat is gelijk aan een 2300+, lijkt me nogal hoog om eerlijk te zijn.
Heb je niet gewoon 14x 100 = 1400mhz = 1600+ ingesteld ?
Dan blijft ie idd lekker koel
dat is gelijk aan een 2300+, lijkt me nogal hoog om eerlijk te zijn.
Heb je niet gewoon 14x 100 = 1400mhz = 1600+ ingesteld ?
Dan blijft ie idd lekker koel
Verwijderd
Ofwel werkt je temperatuursensor niet goed ofwel lees ik dit verkeert.Ik heb zelf namelijk een Atlon XP 1800 die niet overclockt is (dus op 1538 Mhz draait) en die wordt in load over de 40 C.Dit met een Coolermaster DP5-6I13C-A1 en 2 92mm casefans die mijn systeem op een aangename 30-32 C houden.
Ik heb het jumpertje op 133 staan op het moederbord. Die thunderbird had ik op 10 * 133 staan. Tot de 1,6 Ghz gaf hij gewoon aan Athlon XP 1900+ en dan het geheugen en daaronder Actual cpu speed 1600 Mhz (12*133). Boven de 1600 Mhz is die onderste regel met de actual cpu speed verdwenen bij het posten en staat er gewoon bij de bovenste regel: Athlon XP 1663 Mhz (12.5*133) enzo voorts voor de hogere snelheden.
Mjah, ik wil je plezier natuurlijk niet verpesten, maar check eens met sandra, of met wcpuid wat je processor nou werkelijk doet!?
Verwijderd
Gefeliciteerd.... de eerste met een werkende multiplier 14X
Knap gedaan.....
natte_beschuitbol gelooft er geen fuck van
Knap gedaan.....
natte_beschuitbol gelooft er geen fuck van
Haha, toch maar even wcpuid gedownload en jullie hadden gelijk. Hij draaide op 700 Mhz (5 * 140). Nu heb ik de multiplier op 12 gezet (kan geen 12.5 kiezen) en hij draait in ieder geval wel op 1600 Mhz (1900+) maar dat is geen grote prestatie. Wel is de temp nog steeds maar 30 graden bij een systeemtemp van 20 graden. Dus als ik het goed begrijp kun je maar tot 12.5 met de multiplier en als je hoger wil moet je de fsb verhogen? Hoe komen ze dan aan een XP 2100+? Die moet bij 133 Mhz fsb toch echt een multiplier van 13 hebben dacht ik zo.
Die 30 graden is eigenlijk nog steeds wel heel erg aan de lage kant 
En die mp van 13 bereiken ze met de mp lock
En die mp van 13 bereiken ze met de mp lock
lekker hoog, maar hij moet veel heter worden, of je instellingen misleiden je...
(ik kan multiplier 14.5 instellen met asus)
anders heb je een hele snelle processor
(of een verkeerde core, misschien is het wel de core van de 2100+
)
(of een verkeerde core, misschien is het wel de core van de 2100+
Nou ik ben weer helemaal op de hoogte van de ontwikkelingen in processorland
Voor de volledigheid nog even de voorlopige eindscore: 1670 Mhz (12.5 * 133) met 31 graden cpu en 20 graden systeem. Dan kom ik denk ik met het raam dicht en stressed op zo'n 40 graden uit. Dat klinkt toch iets waarschijnlijker al zeg ik het zelf
dat lijkt er meer op, deze temps hoor je bij meerdere mensenOp dinsdag 19 maart 2002 20:05 schreef kleinelievewolff het volgende:
Nou ik ben weer helemaal op de hoogte van de ontwikkelingen in processorlandVoor de volledigheid nog even de voorlopige eindscore: 1670 Mhz (12.5 * 133) met 31 graden cpu en 20 graden systeem. Dan kom ik denk ik met het raam dicht en stressed op zo'n 40 graden uit. Dat klinkt toch iets waarschijnlijker al zeg ik het zelf
Ik zit hier met een Dual 1800+ systeempje (A7M266-D) met een FSB van 141. CPU temp 41.5/42 graden (ik ben een DivX filmpje aan het maken), dit is met coolermaster coolers (€8 per stuk, 1900+ rating)
*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'
Welke coolermasters zijn dat precies?Op dinsdag 19 maart 2002 20:30 schreef ir_overclocked het volgende:
Ik zit hier met een Dual 1800+ systeempje (A7M266-D) met een FSB van 141. CPU temp 41.5/42 graden (ik ben een DivX filmpje aan het maken), dit is met coolermaster coolers (€8 per stuk, 1900+ rating)
Cooler Master DP5-5H51
Cooler Master DP5-6H51
Cooler Master TF8-25IM-74 Fan
Deze heb ik voor €8 in de pricewatch gevonden. Gebruik jij 1 van deze? Ik wil nl. misschien wel een nieuwe cooler om mijn tb 1 ghz te koelen die nu 54 stressed is.. (met 2 casefans en een spire cooler...
Dp5-6l11-A1, €6.50 ex BTW. Maar volgens mij zit er bijna geen verschil in die dingen...
*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'
Je had ook even het hele topic kunnen lezen voordat je antwoordeOp dinsdag 19 maart 2002 20:04 schreef floduR het volgende:
lekker hoog, maar hij moet veel heter worden, of je instellingen misleiden je...
(of een verkeerde core, misschien is het wel de core van de 2100+)
Die 14,5 zal bij jou niet werken iig.... Maar dat kun je hier verder ook lezen.
[ontopic]
Ik dacht ook al wat een bullshit dit, en dat blijkt dus ook. Verder vind ik je temperaturen wel erg netjes! Heb je ook wat aan je airflow gedaan? Of heb je gewoon erg veel mzzl?
[/ontopic]
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:17
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als die niet crashed dan is er iig niets ergs aan de hand
probeer eens te voelen met je hand aan coolblok hoe warm die wordt
als je nog gewoon kan vastpakken is er nix aan de hand
probeer eens te voelen met je hand aan coolblok hoe warm die wordt
als je nog gewoon kan vastpakken is er nix aan de hand
Pagina: 1