Verschil tussen amps

Pagina: 1
Acties:

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Ik ben weer ff aan het pielemuiteren hier en zootje amps aan het tjekken.
Wat mij nou zo opvalt is dat er waanzinnig groot geluids verschil tussen de ene amp en de andere zit,terwijl ze technisch bijna precies hetzelfde zijn opgebouwd.

ik heb hier bijv een rotel& een yamaha eindamp allebei geen goedkope jongens,het verschil is echt enorm,dit moet toch niet kunnen,ze moeten allebei hetzelfde doen(en dat is gewoon alleen versterken en geen klankkleur veranderen) en zijn kwa(qua?:)) opbouw van print voeding etc niet eens zo verschillend.

Hoe kan dit nu????

Greetz Jur

Verwijderd

Dit vindt ik altijd een heel vaag verhaal, ik zal het niet ontkennen dat sommige versterkers een andere kleurklank hebben.
Maar heb je de versterkers met dezelfde speakers, op hetzelfde audiomeubel en met dezelfde bedrading vergeleken ?

Frank

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Alles precies hetzelfde zelfde pre amp,bekabeling,speakers etc.

Als ik dus ook de boel openmaak en alles vergelijk zit er echt niet zoveel verschil in de opbouw.Je zou haast denken dat er 1tje akelig is.......

Greetz Jur

• utlover
  • Laatst online: 10-04 15:15
De klankkleur van een versterker kan door zeer minimale wijzigingen al drastisch veranderen; los daarvan is de combi versterker-kabel-speaker van wezenlijk belang om een mooie klank te krijgen. Een Yamaha is bijvoorbeeld een "agressieve" versterker en moet je niet gaan combineren met een DynaAudio box, maar bijvoorbeeld weer wel met een Wharfedale. (naar mijn smaak)

Smaak van de luisteraar is uiteindelijk bepalend voor de waardering "klinkt goed" of niet. Je zult dus ook een duidelijke voorkeur voor de een of de ander hebben.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Rotel klinkt beter zeker??