[Debian] Waar is mijn CD drive tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:22
Ik probeer Debian op een 486 te installen. Ik ben begonnen met de bootflops (rescue.bin en root.bin). De swap en linux partitie zijn er.

Alleen nu ik verder wil met installatie moet ik kiezen van waaruit geinstalleerd moet worden. Ik kan dan alleen kiezen uit first floppy drive, second floppy drive, harddisk en mounted.

Das nou jammer want ik wil van cd-rom installen. Alleen heb geen id hoe ik die hier in het rijtje erbij moet krijgen. :?

Iemand die het weet? Ik lees het graag.

To be, or not to be...

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Is die cdrom scsi ofzo?
Pak anders die device driver diskette erbij :)

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Als er tenminste ISO9660 support in de kernel waarmee je geboot hebt zit, mount zelf de CD-ROM voordat je de setup start, en kies de optie 'mounted'.

De CD-ROM drive kun mounten op /mnt/cdrom oid., ik weet niet welke structuur Debian heeft. Als je een console hebt kun je je CD-ROM drive mounten door 'mount /dev/hdx /mnt/cdrom' te doen. /dev/hdx Staat voor de IDE port waar je CD-ROM drive aan hangt (hda = primary master, hdb = primary slave, hdc= secondary slave. evt. /dev/scd0 voor de 1e SCSI CD-ROM drive..)

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Het lijkt erop of hij de CD niet herkent. Is er iets raars met die CD drive (of de IDe/SCSI-controller)?

Probeer eerst de optie van JJay. Als dat niet werkt kun je proberen te booten met een van de andere rescue images.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Heb jij toevallig zo'n ouderwetse CD-drive, die je nog op je geluidskaart aan moet sluiten, of op een apart kaartje, i.p.v. direct op je moederbord ? Daarvoor moet je n.l. een speciale module laden (Dat kan tijdens de installatie), mitsumi is zo'n merk, en een andere was Panasonic, maar hoe je dat precies moet instellen, ben ik ff kwijt. Het is al weer even geleden dat ik een echte 486 in m'n hande had :z

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:22
Op die 486 heb ik het tijdelijk opgegeven om he te proberen op een pentium 100, 16 ram, 1,5 gig Harddisk.

Dit gaat wel, alleen na het installen kan ik op een of andere manier X niet opstarten. :?

Dat zal ik 1 deze dagen nog beter gaan bestuderen.

To be, or not to be...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 21 maart 2002 01:45 schreef Ansenyi het volgende:
Op die 486 heb ik het tijdelijk opgegeven om he te proberen op een pentium 100, 16 ram, 1,5 gig Harddisk.

Dit gaat wel, alleen na het installen kan ik op een of andere manier X niet opstarten. :?

Dat zal ik 1 deze dagen nog beter gaan bestuderen.
Gokje met dat X-probleem: er is geen /dev/mouse symbolic link per default gemaakt (had ik vorige week ook ;) ). Doe ff:
code:
1
ln -s /dev/mouse /dev/xxxxx

Waarbij xxxx ttyS0, ttyS1 of psaux is afhankelijk van waar het beestje hangt.

Verder ben ik wel benieuwd naar die CD issues, het klinkt mij namelijk als een vrij standaard IDE CDRom drive op een systeem die geen boot vanaf CD toestaat. Hoe los je zoiets op? Gewoon mounten?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1