Toon posts:

[Drive Image] Image file (pqdi) verplaatsen?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb met man en macht geprobeerd die *.pqdi files te verplaatsen van mijn D: partitie maar hij zegt dat de toegang geweigerd is (beveiligd?). Dit is dus ook een probleem als ik ze wil branden. Hij zet ze namelijk wel op cd maar als ik de images dan eenmaal vanaf cd wil gebruiken om het systeem terug te zetten, geeft ie fout #1802 wat inhoudt dat de bestanden corrupted of invalid zijn. Maar als ik de oorspronkelijke image files (dus die op de harde schijf) gebruik doet ie het perfect... Iemand suggesties?

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Heb je misschien een niet zo legale versie??

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Topicstarter
Is dat aan de orde? Het ligt volgens mij er aan dat mijn image in dos is gemaakt. Want zogauw ik drive image vanuit dos opstart zegt hij dat mijn image wel valid is (image van de harde schijf dan). Maar goed, ik kan met xp moeilijk in DOS (real-mode) prompt komen... Dus hoe verplaats ik dat ding nou? Want in Windows is het bestand beveiligd... Met als gevolg dat als ik hem in XP met Nero brand, de image op cd corrupted is...

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Dan moet je in XP even een 'take ownership' actie doen, dan kun je ze daarna verplaasten naar alles wat je wilt.

(Moet je wel een administrator voor zijn dacht ik)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, uhm, alleen hoe gaat dat precies in zijn werk? :)

• ErHa

ErHa

Onder XP gaat het zo:

1 Inloggen als administrator of als jezelf als je admin rechten hebt.
2 Je gaat met de verkenner naar het bestand, klikt met rechts daarop en kiest eigeschappen
3 Naar tabblad beveiliging
4 Bij de namen van gebruikers klik je op toevoegen en zet jezelf erbij en geef jezelf volledig beheer. (tip gebruik de optie namen controleren)
5 weer terug naar de verkenner en je kunt doen en laten wat je wilt met dat bestand

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat tabblad met beveiliging zie ik er niet bij staan, ook al ben ik ingelogd als "computerbeheerder"... zie ik iets over het hoofd? :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zie je alleen maar als het bestand op een NTFS partitie staat, gezien het feit dat je er met DOS bij kan is het een Vfat32 partitie.

Probeer de file eens te renamen anders dan *.pqdi ? Onder msdos en verplaats hem naar een temp directory??
;)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• ErHa

ErHa

Met FAT32 weet ik het niet, maar als je er echt vanaf moet is het misschien een optie om je partitie te converten maar ntfs.
Is natuurlijk wel erg omslachtig!!!

Kun je niet opstarten in veilige modus en dan wat proberen te verwijderen/verplaatsen etc?

Verwijderd

Topicstarter
alleen met xp kom ik nogal moeilijk in real-mode dos... en allebei de partities zijn al ntfs... hehe nog steeds een probleempje ;)

• ErHa

ErHa

En in veilige modus, kun je dan ook niets?
(F8 ingedrukt houden bij het opstarten)

• ErHa

ErHa

Ook zijn er tools om toch onder dos NTFS partities te kunnen benadeerne, maar dan moet je even met de search aan de gang.
Dan kun je wel in de echte ouderwetse dos komen en gaan verplaatsen (geen ervaring mee)

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Ik weet niet welke versie je gebruikt maar volgens

www.winxpfix.com:

PowerQuest PartitionMagic & PowerQuest Drive Image: Programs are incompatible with Windows XP. User needs to upgrade to PartitionMagic 7.0, Drive Image 5.0 cost $50. Ea.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem als de topicstarter ..
Ik gebruik Drive Image 5.0 vanaf een floppy.
Daarmee benader ik de C schijf( NTFS) in WIN XP PRO.
Maak netjes de image, gaat perfect.
Later in windows is het bestand 'ge locked'.
Kan geen naam wijzigen/ kopieeren/ verplaatsen etc.
Het leek mij dat het met rechten inderdaad te maken heeft, maar ik ben ingelogd als administrator. ( lijkt me tenminste,, er zijn verder geen gebruikers, net verse Xp erop)

Op mijn eigen pc gebruik ik al tijden op dezelfde wijze drive image en heb dat probleem niet.
Echter is dit wel FAT 32 .

we zijn bijna 2 jaar verder zie ik ..hehheh ;)
Is er inmiddels een oplossing voor?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 21:42 ]

Pagina: 1