-
Volgens mij is dat bullshit want als final fantasy niet turn based is dat is het geen final fantasy meerOp dinsdag 19 maart 2002 18:15 schreef xonide het volgende:
kan er niet veel over vinden, maar heb gehoord dat final fantasy 10 (pal) niet turn based is.. ? is dat waar? weet iemand dat .. dat zou wel enorm gaaf zijn
thnx
Het is gewoon een manier van spelen, die je wel of niet leuk vindt, ieder zijn eigen smaak.
En FF heeft eoa vage semi-turnbased setting, die het spel wel erg leuk maakt.
Edit: Ontzettend crappy uitgelegt ik weet het, maar ik kan ff niks bedenken.
There is no magic.
Speel een van de final fantasy series en je komt erachterOp dinsdag 19 maart 2002 18:29 schreef 007 het volgende:
Ik snap trouwens ook niet wat de lol is van turn-based games hoor.
TMAXTINT
Met turn-based speel je meestal met meerdere team members. Bijv. de ene geef je de opdracht om aan te vallen terwijl je een andere je gewonden laat healen. Je kan dus veel beter een tactiek gebruiken.
Het is dus niet zo van hoe sneller ik op de knopjes druk hoe beter ik ben.
Verwijderd
Verwijderd
Hmz, das nog wel te begrijpen dat dat leuk is idd. Vooral dat laatste, je kan ff rustig denken voor je wat doet. Maar dat soort spellen zijn altijd zo fantasievol (zeer toepasselijkOp dinsdag 19 maart 2002 18:44 schreef BlackMage het volgende:
Met turn-based speel je meestal met meerdere team members. Bijv. de ene geef je de opdracht om aan te vallen terwijl je een andere je gewonden laat healen. Je kan dus veel beter een tactiek gebruiken.
Het is dus niet zo van hoe sneller ik op de knopjes druk hoe beter ik ben.
In principe wel, FF gebruikt een soort van semi-turnbased.Op dinsdag 19 maart 2002 18:49 schreef Maverick-X het volgende:
Final Fantasy en turn based??? Het enige wat je heeeeeel misschien turn based kunt noemen zijn de "iniative bars" die onder de health staan sinds deel 6 als ik me niet vergis. Maar ik dacht dat turn based was van "ik speel een ronde waar jij niks kan doen dan mag jij een ronde waar ik niks kan doen". Sorry hoor maar daar lijkt FF helemaal niet op wat je kunt het hele gevecht door commands geven aan je ventjes dat je af en toe moet wachten tot je iniative vol is is niet het zelfde als turn based hoor.
Bij D&D roll je eerst je initiative (te vergelijken met die bar bij FF) die bepaald wie er eerst mag. Je kan opzich je char wel eerder commando's geven, maar hij zal pas iets doen als hij aan de beurt is, _dat_ is turn-based.
Dat wat jij zegt is opzich ook wel turn-based maar dan een beetje bot uitgedrukt, en zo is het ook bij FF.
There is no magic.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
Wat versta jij onder turn based dan als ik vragen mag?Op dinsdag 19 maart 2002 18:56 schreef w3sTErGaS het volgende:
Final fantasy is nooit turn based geweest en zal dat ook niet worden.
FF's zijn toch altijd nog turn based geweest voor het grootste deel.
<zugt>Op dinsdag 19 maart 2002 18:56 schreef w3sTErGaS het volgende:
Final fantasy is nooit turn based geweest en zal dat ook niet worden.
Ik ga hier niet eens meer op in....
Wat [b]HEERLIJK[b] onderbouws, en oppie en toppie, goeie argumenten, prachtig verhaal, je zou advocaat moeten worden...
BEN JE NOU ZO *$#&*($&#( OF HOE ZIT ET
</zugt>
Sorry hoor, maar ik ken niet tegen dit soort mensen die waarschijnlijk nooit FF gespeeld ebben en gewoon mee willen lullen.... (en dan doen ze et nog verkeerd ook
FF is namelijk (semi-)Turn-Based, zoals uitgelegd in een paar voorgaande posts!
lullige is, ik ben er toch nog op in gegaan
Verwijderd
Na 100 fights begint dat wel te irriteren als je een switch probeert te zoeken en alleen maar dat klote fight scherm krijgt
Verwijderd
of speel grandia2...Op dinsdag 19 maart 2002 18:40 schreef Marruk het volgende:
[..]
Speel een van de final fantasy series en je komt erachter
Verwijderd
Might and Magic serie. Daar is het gewoon k*t, dan mag je 5 passen lopen 1× slaan en dan mag de vijand weer 5 passen lopen en een keer slaan
There is no magic.
da vindt ik saai worden na verloop van tijdOp dinsdag 19 maart 2002 20:49 schreef BlackMage het volgende:
Het turn-based systeem van fallout vind ik wel goed eigenlijk.
Je mag et best goed vinden, geen probs mee, maar ik wil graag wat meer actie ed, en niet telkens de oefen wac|-|ten
Maar over het FF turnbased het is nagenoeg hetzelfde als de normale FF's alleen geen atb balk maar iedereen krijgt de beurt niet speed related (als ik mij niet vergis) eigenlijk een normale console RPG iets.
Ik heb gehoord dat het een kruising tussen normale FF en grandia Battle system is
A great thought in a small mind is a dangerous thing
[mierenneukmode]Op woensdag 20 maart 2002 04:55 schreef Mystic_X het volgende:
Cough Cough Geen FF turnbased , dan heb je Final Fantasy tactics nog nooit gespeeld. Is ook niet in europa uitgekomen dus het zal niet vreemd zijn. Het is het type Fall out turnbased in dat spel zoals in alle andere stratagy RPG's (tactics Ogre, Vandal hearts etc)
Maar over het FF turnbased het is nagenoeg hetzelfde als de normale FF's alleen geen atb balk maar iedereen krijgt de beurt niet speed related (als ik mij niet vergis) eigenlijk een normale console RPG iets.
Ik heb gehoord dat het een kruising tussen normale FF en grandia Battle system is
Er moet nog een T in die sig van je
[/mierenneukmode]
Tactics eb ik nooit gespeeld, maar ik oop er wel een keer men |-|anden aan te krijgen
Waar heb je die demodisk vandaan dan?Op dinsdag 19 maart 2002 19:10 schreef FastBunny het volgende:
Heb de FF10 demodisk en is nog gewoon net als de vorige delen
TMAXTINT
Als je Final Fantasy 6 koopt, dan zit er ook een PS2 speelbare demodisk bij. En moet zeggen ziet er ge-wel-dig uit. Filmpjes zijn van dvd kwaliteit en de ingame grafics zijn ook erg mooi. Je kan FF6 kopen voor rond de 16€ bij oa. RePlay (Is pas sinds kort verkrijgbaar)Op woensdag 20 maart 2002 09:33 schreef Marruk het volgende:
[..]
Waar heb je die demodisk vandaan dan?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL