[XP] Ghost terug zetten op ander systeem

Pagina: 1
Acties:

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb een probleem.

Ik heb een ghost image gemaakt van Windows XP Pro. Nu wil ik dat image terug zetten op een ander systeem dan waarop dat image gemaakt is. De hardware is dus totaal verschillend. Ik nam eigenlijk aan dat XP gewoon de nieuwe hardware ging detecteren en klaar. Niet dus... Met het opstarten van XP geeft ie een foutmelding dat er een probleem gevonden is en dat ie Windows afgesloten heeft om verdere schade te voorkomen. (Echt zo'n micro$oft melding |:( )

Weten jullie misschien de juiste manier om een XP image terug te zetten op een ander systeem?

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als hij terug is gezet met XP cd booten en alles laten herstellen :)

• gjkamstra
  • Laatst online: 07:56
Werkt de veilige modus wel?

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• OProg

OProg

Molletje

Op dinsdag 19 maart 2002 18:19 schreef gjkamstra het volgende:
Werkt de veilige modus wel?
Dat werkt niet ;)

Hij geeft een BSOD bij opstarten "probleem kan ook een virus zijn, bla bla" en dan einde oefening :)

• Fox-Web
Is het alleen mogelijk met de CD? Da's dus zwaar kl*te!
Ik ben XP aan het testen om het hier in de organisatie te gaan gebruiken. Kan ik dus na het terug zetten van de image, de CD er nog een keer overheen gaan halen :(

• OProg

OProg

Molletje

Op dinsdag 19 maart 2002 18:30 schreef Fox-Web het volgende:
Is het alleen mogelijk met de CD? Da's dus zwaar kl*te!
Ik ben XP aan het testen om het hier in de organisatie te gaan gebruiken. Kan ik dus na het terug zetten van de image, de CD er nog een keer overheen gaan halen :(
wat dacht je dan, een hele zooi nieuwe hardware te installen zonder ook maar 1 driver van CD te halen...

• Fox-Web
Nee, natuurlijk niet.... maar die drivers kan ik bij de image in zetten. We werken hier nu met Windows NT (nee, ik weet het, is niet plug & pray) en dan hoef je weinig te doen na het terug zetten van de image. Ik ben nu gewoon ff aan het evalueren hoe het allemaal gaat met Windows XP. Dit is dus weer een tegenvaller...

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:13

Gaitman

The Real One

Ook kun je het volgende doen, zoals op:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;271965

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:06
Als je windowsXP op een systeem installeert, maakt windows een soort 'screenshot' van je systeem: eigenschappen van mobo, hd, processor,... enfin: van je hardwareconfiguratie.
Bij elke opstart wordt dat vergeleken met je hardware-van-dat-ogenblik. Als er teveel niet-overeenkomsten zijn, sluit windows zich af. (beveiliging van Gates tegen het kopieren van windows)
Als je dus een Ghost op een ander systeem wil overbrengen 'ziet' windows dat het een ander systeem is en sluit hij zichzelf af.
'k Heb eens gelezen dat hij naar een tiental punten refereert en als er daar 3 / 4 niet van kloppen, heb je het zitten.
(Vandaar dat een nieuw mobo steken ook problemen kan geven)

Er zal dus niets anders opzitten dan je opstartXPcd-tje boven te halen...

Of - zoals in het bericht hierboven: 'Gebruik identieke hardware voor de reservecomputer'

[ Voor 8% gewijzigd door passer op 23-04-2003 09:23 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 16:16
of maak gebruik van sysprep. of van een unattended install.
Verdiep je eerst eens in die materie als je dit binnen een organisatie moet gaan doen.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 10:03
Je kunt ook van de CD de spullen uit de sysprep dir halen, even inlezen in het hele sysprep verhaal. Is bij microsoft genoeg van te vinden. Deze wist alle dingen die kunnen veranderen op een nieuwe PC. Van de gesys-prep'de machine maak je een image welke je copieerd op andere machines. Als je zo'n nieuwe machine dan boot vraagt ie nog wat gegevens (licentie bijv.) en dan ben je klaar.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52
Fox-Web schreef op 19 March 2002 @ 18:15:
Ik heb een probleem.

Ik heb een ghost image gemaakt van Windows XP Pro. Nu wil ik dat image terug zetten op een ander systeem dan waarop dat image gemaakt is. De hardware is dus totaal verschillend.
Dan lijkt het me dus logisch dat 't niet meteen werkt hè.
Ik nam eigenlijk aan dat XP gewoon de nieuwe hardware ging detecteren en klaar. Niet dus... Met het opstarten van XP geeft ie een foutmelding dat er een probleem gevonden is en dat ie Windows afgesloten heeft om verdere schade te voorkomen. (Echt zo'n micro$oft melding |:( )
Jammer, zulke opmerkingen ...
Weten jullie misschien de juiste manier om een XP image terug te zetten op een ander systeem?
Je had zelf ook kunnen zoeken, in de MS knowledge base is erg veel te vinden, maar kijk hier bijvoorbeeld 's naar. :) Edit: GJAman was me al voor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 23-04-2003 12:38 . Reden: dubbelpost ]

Pagina: 1