Toon posts:

msi did it again:onstabiele bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een msi k7t266pro2 en bios 3.3

had eerst 3.4 geprobeert maar liep onstabiel en kwam windows amper in,nu 3.5 en nog steeds het zelfde!!!

als ik fast command uitzet in de bios dan start hij wel op in windows maar nog steeds niet stabiel terwijl dat met 3.3 wel zo was EN toen liep hij op cas2 ipv 2.5

hoe komt dit nou en wie hebben hier allemaal problemen mee???

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
vertel eens meer over je systeem specs ( proc, mem, etc )

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Over het algemeen werken MSI bordjes het beste als je alles uitzet wat je niet gebruikt, zoals printerpoort, "modem use IRQ" op n/a zetten, onboard sound uit (als je die niet gebruikt) enz...

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 09:56

Borry

prutsen is mijn leven

Je bent niet de enigste, bij mij werken 3.4 en 3.5 ook niet,3.3 wel.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Op dinsdag 19 maart 2002 20:23 schreef ir_overclocked het volgende:
Over het algemeen werken MSI bordjes het beste als je alles uitzet wat je niet gebruikt, zoals printerpoort, "modem use IRQ" op n/a zetten, onboard sound uit (als je die niet gebruikt) enz...
Maar wat als je die zut nu allemaal juist wel gebruikt. Kan me toch niet voorstellen dat MSI een board op de markt brengt die niet stabiel te krijgen is wanneer je alle features wil gebruiken. Kunnen ze de krempel net zo goed niet onboard implementeren.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Bij mij werkt alles okee, ook met de 3.5 BIOS. Maar wat is het probleem, vastlopers ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
heb een athlon 1200 erbij met 2x128 en 1x256 mb geheugen en dat draait op standaart snelheid en toch onstabiel,MAAR IK BEN NIET DE ENIGE MET DIT PROBLEEM.

met 3.3 heb ik de cas op 2 staan en fast command aan,doe ik dit met de 3.4of5 dan kom ik windows echt niet in dus er is ergens iets fout maar ik denk dat we het bij de bios moeten zoeken.

Verwijderd

Zit het probleem niet in het gebruik van het derde dimslot?
M.a.w. haal het geheugen hier eens uit.
Verder staat er op www.teccentral.de een complete configuratieguide (ook voor het bios).

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 14:08
Frisian: Leg eens uit als je wilt, is dit een algemeen probleem???

Verwijderd

Meende ergens gelezen te hebben dat het gebruik van alle drie dimmsloten bij dit type borden nog wel eens tot problemen leidt.
Lijkt me eenvoudig te controleren, door even alleen de eerste twee sloten met geheugen te bezetten.

Verwijderd

Topicstarter
vanaf bios 3.1 is dit probleem met dimmslot3 opgelost dus daar ligt het niet aan,en als hij met 3.5 WEL in windows komt zegt hij dat hij hersteld is an een ernstige fout ofzo maar r staan geen programma's bij.

ik vind dit toch wel minder van msi

Verwijderd

Ik heb bij me msi me voltage vet hoog maar nu werkt ie eindelijk stabiel!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 15:37 schreef MasterDisaster het volgende:
Ik heb bij me msi me voltage vet hoog maar nu werkt ie eindelijk stabiel!
CPU, Mem?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:18

Sherlock

No Shit

Op woensdag 20 maart 2002 15:39 schreef warp het volgende:

[..]

CPU, Mem?
Zie sig neem ik aan :?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Topicstarter
zie sig?IK ZIE NIKS,je mag mij zeggen welk voltage hij bedoelt.

maar ik heb bij mij wel het probleem ontdekt,de fast command als die disabled staat doet hij het weer goed,ik geloof dat dit vanaf v3.4 is dat deze problemen geeft

Verwijderd

Dan zit het dus in de geheugentiming of de kwaliteit van het geheugen. Ik had deze instelling met Micron Crucial gewoon op enabled staan (bios 3.4)
Dimm spanning wel zo hoog mogelijk gezet.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe verklaar je dan dat hij het in 3.3 en daarvoor gewoon op enabled kon staan zonder ook maar enige problemen

Verwijderd

Daar heb ik geen verklaring voor.
Hoewel het niet voor de hand liggend is, zou het kunnen zijn dat het (nieuwe) bios iets met de spanningniveaus van cpu of memory doet?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09

MartNL

Bij werkt 3.5 ook niet goed trouwens 3.4 ook niet.
ALles tot en met 3.3 werkt prima.
Helaas is 3.3 niet zo snel maar wel stabiel.
Dus ik ben helaas genoodzaakt deze te gebruiken.

• warp
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 15:40 schreef JerryH het volgende:
Zie sig neem ik aan :?
Zie jij voltages in zijn sig dan :?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09

MartNL

Is er niet iemand die iets meer weet.
En dan bedoel ik vooral waarom zijn 3.4 en 3.5 bij mij zo onstabiel.
Wat is het verschil in de biossen staan er settings anders?
Pagina: 1