PII naar Celeron, moe'k nog iets wijzigen of..?

Pagina: 1
Acties:

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
In een 440LX-bord (Epox KP6-LA) heeft tot nu toe een PII-233 goed gewerkt met Win ME, kleine foutmeldinkjes daargelaten (waarschijnlijk te wijten aan een paar conflicterende dll'etjes). Nu is die PII vervangen door een Celeron 366/66 en lijkt goed te lopen, maar zo af en toe vliegen spellen er gewoon uit en dat was voorheen niet zo. Er is weliswaar gebruik gemaakt van een undocumented mobo setting voor de cpu, maar die staat gewoon op de website aangegeven en het voltage klopt ook, dus dat zou goed moeten zijn. Maar moeten er nu behalve de cpu-settings op het bord ook nog belangrijke zaken in de bios worden bijgesteld en/of kan je zowiezo wel een cpu wijzigen zonder dat je iets in je OS wijzigt? Kan me wel voorstellen dat bepaalde zaken onder 'systeemapparaten' niet meer kloppen door de minimale verschillen tussen een PII en een Celeron, maar ME vond het wel best.. (dus misschien alles eruit gooien en opnieuw laten zoeken?). Of is het iets specifieks bij ME? ;)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Het is altijd het beste om je OS er op nieuw op te zetten als je belangrijke dingen als moederbor en/of processor veranderd, anders kan je de gekste dingen krijgen.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Of is het iets specifieks bij ME?
lijk me wel.
Ik zou 'm in ieder geval even op nieuw installeren :)

• Tonnes746
Daar de antwoorden simpel maar doeltreffend zijn dank ik u zeer ;). Maar had eigenlijk gehoopt op een technische onderbouwing, iemand?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op woensdag 20 maart 2002 14:51 schreef Tonnes het volgende:
Daar de antwoorden simpel maar doeltreffend zijn dank ik u zeer ;). Maar had eigenlijk gehoopt op een technische onderbouwing, iemand?
In je registry worden allerlei waarden opgeslagen aan de hand van je hardware, dus ook van je CPU. De ondersteuning van verschillende instructiesets en de afhandeling daarvan zijn bepalend hoe je systeem reageert.

Meh ...

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
Neem aan dat je de nieuwste bios voor je mobo hebt...

• sjorsv
  • Niet online
Als je een soundblaster hebt en je gaat van p2 naar celeron wil dat ook wel eens fouten geven. Drivers opnieuw instaleren wil dan wel helpen

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik draaide win 98

en ging van een p2 350 naar een celly. was voorderest niks aan het handje, misschien is de cooler niet goed dus wordt je proc te warm dus knal ie uit de spellen :?

• Tonnes746
Hmm, dus wel degelijk iets in de registry, maar ook weer een geval van dat het prima gaat :?. Het zal misschien ook wel OS-afhankelijk zijn, maar ik vroeg me af waar de bottleneck zit. Een lopende windows 98 overzetten van een 486 naar een pentium corrigeert zichzelf (maar dan gaat het uiteraard naast de cpu ook om de chipset); een PII en een Celeron zijn praktisch hetzelfde en er gebeurde helemaal niets in die richting..

Bios en cooler zijn trouwens ok, drivers zou een idee zijn. Hoe dan ook, de eigenaar gaat nu toch opnieuw installeren want na terugplaatsen van de PII werd het nog erger dus wellicht had het probleem het een andere oorzaak ;). Thanks allemaal.

Pagina: 1