Gedeelde printer w2k <==> win98?

Pagina: 1
Acties:

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
zoals de topic zegt... hoe krijg ik dit voor elkaar?
heb op de w2k machine inet gedeeld, dat werkt perfect.

Maar de gedeelde printer wordt door de win98 laptop niet gezien. :( Iets zegt me dat dit niet kan? (zeg even dat ik dat verkeerd denk :))

Ook is het accessen vanaf w2k machine naar laptop ontzettend traag.

Heeft iemand een id?
Alvast bedankt.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
nou het is dat ik bier heb gehad :) maare het was zoiets dat je met win98 moet kunnen inloggen en bij wink2k rechten voor die inlogger hebt gegeven

Verwijderd

Even wat standaard vragen,
Is de printer in W2K geshared (staat er een handje onder)?
Heb je op de W98 PC de printer als netwerk printer toegevoegd?

Welke protocollen zijn geinstalleerd op W2K en welke bij W98?
Indien meerdere , vraag even bij jezelf na of je aan TCP/IP niet genoeg hebt omdat nu communicatie plaatsvindt op aale protocollen die geladen zijn. Kan dus vertragend werken.

Misschien breng ik het te moeilijk of te makkelijk maar kan zo uit de posting niet opmaken wat je netwerkervaring is.

Verwijderd

Ow vergeet ook niet de windows 98 drivers op de Win2k machine te 'installeren' vaak staan de drivers hiervoor op de W2k server of advanced server CD. Zonder die drivers wordt het namelijk onmogelijk om de printer onder win98 via het netwerk werkend te krijgen. :(

• luc
  • Niet online

Even wat standaard vragen,
Is de printer in W2K geshared (staat er een handje onder)?
Heb je op de W98 PC de printer als netwerk printer toegevoegd?

Printer is onder w2k geshared, iedereen heeft full access. En in win98 kun je 'm niet adden omdat ie zogenaamd niet bestaat.

Welke protocollen zijn geinstalleerd op W2K en welke bij W98?

Bij beiden alleen tcp/ip, zodra ik netbeui? installeer zien ze mekaar helemaal niet meer.

Ow vergeet ook niet de windows 98 drivers op de Win2k machine te 'installeren' vaak staan de drivers hiervoor op de W2k server of advanced server CD

Yep, heb ik ook gedaan.. me wel rot gezocht naar de drivers.. moet je maar net weten dat ze dus alleen bij AS zitten. :(

nou het is dat ik bier heb gehad maare het was zoiets dat je met win98 moet kunnen inloggen en bij wink2k rechten voor die inlogger hebt gegeven

Je hebt idd te veel op:)
volgens mij is 't zo dat je op de w2k machine een gebruiker aan moet maken met als naam de naam van de win98 computer.. en deze dan alle rechten moet geven?
heb ik gedaan.. en ook gast gebruiker staat ingeschakeld en heeft alle rechten.

al met al begrijp ik er geen ***** meer van..
Iemand nog een id?
tnx voor de reply's :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>volgens mij is 't zo dat je op de w2k machine een gebruiker aan moet maken met als naam de naam van de win98 computer.. [/quote]Niet helemaal, je moet de naam van de gebruiker op de win98 computer aanmaken en rechten geven.

• luc
  • Niet online
Hmz.. zal wel niet uitmaken want de gebruikersnaam is 't zelfde als de computernaam :P

Dat met die rechten zit wel goed volgens mij... gedeelde mappen en inet werkt ook.
Allen m'n printer dus niet :(

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Wat gebeurt er als je op de W98 doos een search doet voor \\win2k-box\printernaam?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 september 2000 00:45 schreef xmike het volgende:
Ow vergeet ook niet de windows 98 drivers op de Win2k machine te 'installeren' vaak staan de drivers hiervoor op de W2k server of advanced server CD. Zonder die drivers wordt het namelijk onmogelijk om de printer onder win98 via het netwerk werkend te krijgen. :([/quote]is absoluut niet nodig, het enige wat de win98 doos nodig heeft is het pad naar de printer (//server/printer). de driver kun je gewoon lokaal installeren

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• luc
  • Niet online
Ik heb 't!!!

windows 98 vondt de naam niet zo leuk... te lang denk ik. Heb de printer nu gedeeld als hp en hij werkt.:)
Best wel logish maar ja kom er maar 's op :(

naja, bedankt allemaal.

• InterRubke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-07 17:27
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 september 2000 23:40 schreef luc het volgende:
Ook is het accessen vanaf w2k machine naar laptop ontzettend traag.[/quote]is dat accessen nu ook sneller geworden, ik heb ook last van een trage access naar andere computers (vanag een win2k machine)

on the 8th day god started debugging

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Je had in he share naam zeker een spatie, want daar kan win95/98 en waarschijnlijk ME niet mee overweg.

May the Force be with You instead of Bill

Pagina: 1