draadloze crosslink ?

Pagina: 1
Acties:

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
ik wil 2 huidige netwerkjes aanelkaar knopen doormiddel van een crosslink idee, aan beide kanten staat al een switch namelijk en de afstand is ~50 meter.
graven is geen optie(en gewoon kabel over de weg leggen ook niet :) )
is er zoiets als wireless idee om 2 switches aanelkaar te knopen ?

edit:

soort gigalink bakje idee, net als voor video enzo

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 19 maart 2002 17:58 schreef Consequator het volgende:
ik wil 2 huidige netwerkjes aanelkaar knopen doormiddel van een crosslink idee, aan beide kanten staat al een switch namelijk en de afstand is ~50 meter.
graven is geen optie(en gewoon kabel over de weg leggen ook niet :) )
is er zoiets als wireless idee om 2 switches aanelkaar te knopen ?

edit:

soort gigalink bakje idee, net als voor video enzo
Neem in elke kant van het netwerk een pc die je dan als router gebruikt naar het andere netwerk en zet tussen die 2 routers dan je wireless verbinding.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Draadloos is een optie, maar kost wel flink geld èn is max. 11Mbit... Dus 'tis maar wat je ervoor over hebt...

Voor dit idee heb je nodig:
2 pc's die line of sight hebben met 802.11b netwerkkaart erin en het vaste netwerk bridgen naar de wireless nic, dit werkt dan in AdHoc mode (point to point)
Je kunt ook 1 van de 2 pc's vervangen voor een wireless accesspoint. De kwaliteit van de verbinding word hier ook wat beter van, maar line of sight blijft nodig.. Je hoeft dan alleen niet meer een pc in de vensterbank te planten aan een kant...
Je kunt vervolgens ook de andere pc vervangen voor een wireless accesspoint, mits deze zich als "client" kan gedragen. Als dit niet kan, zul je 2 wireless accesspoints moeten hebben van hetzelfde merk die "bridging" supporten, in dat geval word het signaal zonder 'gelul' gebridged...

De laatste optie is tevens de duurste.. Als je nog een paar ouwe 486's ofzo hebt is de 1e optie erg goed te realiseren, want om nou met je werkbak met winXP voor het raam te gaan zitten is niet echt handig...

NB, zelfs bij de laatste optie moet er een clear line of sight zijn, dus AP's in de vensterbank... :)

Aangezien een kabeltje leggen een veel goedkopere oplossing is voor deze vaste verbinding zou ik als ik jou was als het ook maar even kan gewoon gaan voor de kabelverbinding: goedkoper, SNELLER en stabieler.

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

ja pcies..

Wie betaalt er nou 400 ballen voor zo'n langzame draadloze verbinding?

En dat heb ik het nog niet eens over bluetooth gehad

Mijn tip van de dag:

Gewoon een kabel door die muren heen rossen, bij mij heeft het gewerkt. En ALTIJD van beneden naar boven boren, anders valt er een stuk uit het plafond *D

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
punt is dat ik dan de straat open moet breken en een gat door een paar tuinen graven en een grasveld :)
als er een draadje gelegd kon worden had ik dat wel gedaan.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Op dinsdag 19 maart 2002 20:26 schreef sharp het volgende:
ja pcies..

Gewoon een kabel door die muren heen rossen, bij mij heeft het gewerkt. En ALTIJD van beneden naar boven boren, anders valt er een stuk uit het plafond *D
beneden naar boven boren??? :? leg is uit..

overigens om niet compleet offtopic te raken, kabeltje lijkt me over een afstand van 50 meter toch wel de betere oplossing.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Met dat boren doelt hij op de plafonds... |:(

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Aangezien een kabeltje leggen een veel goedkopere oplossing is voor deze vaste verbinding zou ik als ik jou was als het ook maar even kan gewoon gaan voor de kabelverbinding: goedkoper, SNELLER en stabieler.
Kabeltje goedkoper? Weet je wel wat het kost als je al die tuinen openbreekt, een straat afzet, enz... Je hebt ook eens goeie isolatie nodig voor die kabel, want hij ligt toch een aardig stukje door de grond. En dat is allemaal ook nog een berg werk. |:(

Wireless is veel makkelijker.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

GaMbiNo

1337

Als hij nou aangeeft dat een kabel geen optie is waarom komt iedereen dan met juist dat advies? :? |:(
Geef dan gewoon antwoord op zijn vraag.

Lees ook dit topic eens, misschien heb je er wat aan: [topic=437444]
Zelfde idee ongeveer. :)

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Ik denk dat deze ook wel interessant is voor 'm.. Dit gaat om een wat lastigere verbinding op grotere afstand, dus als hij deze adviezen volgt zou er wel een mooi stabiele verbinding mogelijk zijn denk ik... iig, read :D
[topic=430419]

DatDus.DE --- DatDus!

Pagina: 1