Toon posts:

[javascript] sub mission form maken

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus een goed formulier voor op me webpage maken waar de menseneen aanvraag mee in kunnen sturen. Alleen wat ik tot nu toe heb gemaakt werkt niet en vroeger deed die dit wel alleen nu als ik wat wil verzenden komt die automatisch in outlook terecht en alles wat je in heb gevult gaat verloren.
het gaat om dit formulier

http://www.forest-hill.nl/aanvraag.html

wie kan mij helpen een uitleg te geven hoe je nou zo iets kan maken en wat er mis is.......

staat dit eregens goed beschrijven op het internet???

Savage

Verwijderd

Dan moet je dus een server-side script gebruiken om je mailtje te versturen.

En zulke scripts vind je bijvoorbeeld op www.hotscripts.com. Bedenk je ook eerst of en welke talen je server/host ondersteunt.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je gebruikt geen CGI-script (of PHP-script) om je formulier mee te verzenden, maar een simpele

mailto:info@forest-hill.nl?subject=Forest Hill Website

Dit zorgt er dus voor dat je standaard e-mail client opgestuurd wordt om je formulier te verzenden.

Heb jij al die scripts zelf gemaakt ;). Ziet er behoorlijk heftig uit voor een simpel formulier.

Conclusie: ff zoeken naar cgi/php/asp script (hint: mailform)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
nee niet zelf gemakt gewoon over genomen van een internet javascript site en het een beetje nederlands gemaakt dat mag toch ........

en daarom gegrijp ik er ook geen hol van

Verwijderd

Topicstarter
oke ik dnek dat ik hem nu begrijp er moet dus een prog. toe gevoegt waorden die ervoor zorgt dat me mail automatisch wordt verstuurt alleen hoe voeg ik dit programma in ????

heeft iemand daar een voorbeeld van??

Savage

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op dinsdag 19 maart 2002 18:09 schreef Savageboy
........

en daarom gegrijp ik er ook geen hol van
dus:

0. basic HTML boek kopen!
1. formulier maken (visueel)
2. controle-punten inbouwen
3. luisteren naar wijze raad van Cheatah
4. sim-pel

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
ja das wel leuk zo'n boek kopen maar meestal weet tweakers wel wat meer dan zo'n boek en die zijn ook wat sneller als mijn hersens die lezen........

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

maar we hebben het hier dus echt over basic HTML!

Da's wat anders dan het niveau dat mede-tweakers verwachten in "Webdesign & Graphics"

Verwijderd

Topicstarter
nou oke dan zal het dan wel ergens anders gaan vragen is dit te laag niveau is voor jullie ik snap het gewoon weg niet dat was alles.

Maar toch bedankt

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zeg niet dat het niveau te laag is, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je eerst vraagt en daarna afwacht tot iemand met een oplossing komt.

Als je bijvoorbeeld kijkt bij http://www.w3schools.com. FF kijkt bij HTML, dan kom je het volgende tegen.

Zoek eens met google.com op form submit javascript en kijk eens wat voor resultaten je allemaal krijgt!

Ben je er nog niet uit, dan kijk je op http://www.hotscripts.com (zoals cheetah vermeld). FF zoeken naar mailform en wat vinden we: een hoop hits van alle smaken om een formulier te verzenden.

Met deze drie links moet je toch al verder kunnen komen!?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 08:20
Ja dit niveau is inderdaad te laag. Goed geholpen worden, onder andere door Cheatah en BtM909 en dan nog melpen... shame on you :P

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.