Vanmiddag bij een kamaraad geweest hij wou 4 partities op een HD van 80 gig. Geen probleem dacht ik ff fdisk opstarten met een bootdisk van win98, geeft fdisk de foutmelding dat ie de HD niet kan lezen ??. Ik heb ook nog geprobeerd met de winXP cd op te starten en daar diskpart te gebruiken maar deze kon ook geen toegang krijgen tot de schijf vindt dit wel raar want ik kan Win98 gewoon instaleeren. iemand die dit probleem kent en mij kan helpen ?
Heb je Partition Magic al eens geprobeerd? En kan de BIOS de HD gewoon vinden?
Kan het niet zijn , dat F-disk ( nog uit dos tijdperk) gewoonweg niet een hd kan lezen van 80 gig?.( weet het haast wel zeker)
Als je ff de search gebruikt kom je vast wat bruikbaars tegen over dit onderwerp.
Als je ff de search gebruikt kom je vast wat bruikbaars tegen over dit onderwerp.
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Zou kunnen dat fdisk die 80 gig niet ziet maar partitiebeheer van winXP krijgt ook geen toegang tot de schijf.
Probeer partitionmagic, of ...als je die niet hebt... download MaxBlast van www.maxtor.com
Daarmee kun je ook je HDD partitioneren. Al eens eerder een HDD 'gered' hiermee.
Daarmee kun je ook je HDD partitioneren. Al eens eerder een HDD 'gered' hiermee.
You can't have everything. Where would you put it?
Kijk es of het wel gaat met die 30G-jumper geset.
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Verwijderd
www.bootdisk.com
Kan je wat tooltjes vinden. Daarmee moet het lukken. Heb er laats ook al mee zitten rommelen. Mijn hdd had een foute partion table. PM kon er ook niets mee.
Kan je wat tooltjes vinden. Daarmee moet het lukken. Heb er laats ook al mee zitten rommelen. Mijn hdd had een foute partion table. PM kon er ook niets mee.
Wat boedoel je precies met 30G-jumper ?Op dinsdag 19 maart 2002 18:07 schreef Tonnes het volgende:
Kijk es of het wel gaat met die 30G-jumper geset.
Kijk even hier, staat prachtig uitgelegd onder tutorials, dan rechts 'cylinder limitation'. Als dat wel werkt heb je misschien een bios-update nodig of moet alles opnieuw gepartitioneerd worden met of juist zonder de jumper.
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Pagina: 1