PHP + css probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

flexje

got-father

Topicstarter
hey peeps , ik heb een probleempje waar ik al heel lang mee bezig ben ! en het lukt me echt niet!
ik heb een mailform gemaakt wat een email verstuurd naar mij en naar de afzender, maar hij verzend em met de standaard lettertype!! nu wil ik dat veranderen, ik heb zo als je ziet
code:
1
<font face=\"Tahoma, Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\">

in de php script gezet , maar hij decodeerd em niet!
Hoe pakken jullie het altijd aan?

script :
PHP:
1
<?    $antwoord="lolz0rz";    $antwoordonderwerp="bericht!";    $naam2="$naam";   $naam="<font face=\"Tahoma, Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\">Naam: $naam\n";    $email="<font face=\"Tahoma, Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\">E-mail: $email\n";    $email2="$email";   $bericht="<font face=\"Tahoma, Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\">Bericht: $bericht\n";    $date="<font face=\"Tahoma, Verdana\" size=\"1\" color=\"#000000\">Datum van posten: " . date("Y-m-d H:i:s") . "\n";    mail("mijnemail@email.nl", "$onderwerp", "$date $naam $email $bericht");    mail("$email2", "$antwoordonderwerp", "$antwoord"); ?><html><head><title>Trainen3</title><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><link rel="stylesheet" href="test.css" type="text/css"></head><body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" class="test"><div align="center">   <?echo "Bedankt $naam2 , je email is verstuurd! ";?>  <a href="trainen3.php"><br>  ga terug </a> </div></body></html>?>

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Meer een HTML vraag...
...check je output en kijk of het klopt wat er staat.

edit:
Oops Hier stond onzin, mybad.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

flexje

got-father

Topicstarter
ik krijg dit dus in mn email :
code:
1
2
3
4
<font face="Tahoma, Verdana" size="1" color="#000000">Datum van posten: 2002-03-19 17:32:22
 <font face="Tahoma, Verdana" size="1" color="#000000">Naam: blaat
 <font face="Tahoma, Verdana" size="1" color="#000000">E-mail: bl44t.nl
 <font face="Tahoma, Verdana" size="1" color="#000000">Bericht: asdkasdjaskcnzxocnzoxnc

hij decodeerd em dus niet!

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Simpelweg tekst in een mailtje plempen en hopen dat de output als html-begrepen wordt is natuurlijk fout.

Er zijn vele topics over het versturen van html-mail geweest en ook vele classes die dat voor je op lossen te vinden op het web.

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Ik ben dus geen HTML expert, maar je moet in ieder geval wel even die <font> tags afsluiten met </font>.

Maar het is nog steeds een HTML probleem, dus W&G was beter geweest. Het heeft zelfs niets met PHP of CSS te maken.

edit:
Hmm, of wel... naja, wat die gast hierboven zegt dus. :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zoek es op 'html mail php' in het forum programming & webscripting (op onderwerp is voldoende) hier in GoT, lijkt me voldoende antwoord op je probleem te bevatten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.