[mandrake] flikker-scherm bij login

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wanneer ik na de installatie van mandrake 8.1 op m'n 133mhz, 32mb ram computer probeerde installeren ging alles vlekkeloos tot ik aan het login gedeelte kwam.
M'n scherm begon te flikkeren en ik kon mijn login + pass niet invullen. Wat doe ik fout (is 133mhz genoeg om dit te trekken ?! aangezien het op m'n 1400mhz perfect ging)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het flikkeren van je scherm komt denk ik omdat de X server niet goed opstart. Dit komt meestal door een niet ondersteunde videokaart/verkeerde config.

Je kunt proberen om met de cd op te starten en daarna /etc/inittab aan te passen zodat je naar de console opstart. Dan kun je zelf je XF86Config aanpassen, zodat je X aan de praat kunt krijgen.

Maar 133 Mhz/32 Mb ram is niet echt ruim, KDE/GNOME is waarschijnlijk nogal sloom, dus ik zou een lichte windowmanager gebruiken.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Blizard
  • Niet online
Tnx,
Welke windowmanager raad je me dan aan ?! (is gnome écht niet te gebruiken of gewoon wat aan de slome kant) ?!

ps : heb al met verscheiden videokaarten geprobeert maar geven allemaal dezelfde fout, .. (aangezien ik niet echt sta te popelen om al die dingen te gaan herschrijven)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 20:03 schreef Blizard het volgende:
Tnx,
Welke windowmanager raad je me dan aan ?! (is gnome écht niet te gebruiken of gewoon wat aan de slome kant) ?!
Behoorlijk sloom zullen we maar zeggen ;) (probeer t gewoon)
ps : heb al met verscheiden videokaarten geprobeert maar geven allemaal dezelfde fout, .. (aangezien ik niet echt sta te popelen om al die dingen te gaan herschrijven)
En als je dan in /etc/X11/XF86Setup-4 bij de optie "Driver" steeds niets veranderd is het niet bijzonder verwonderlijk dat ie het niet doet. :P
Je moet even kijken welke chipset er op je kaart zit, en welke driver daar bij moet. (moet je met www.google.com/groups wel uitkomen denk ik) Suc6 8-)

Verwijderd

Een P133 met 32 MB RAM is niet vooruit te rossen met KDE of Gnome, zelfs met 64 MB RAM draait het nog niet echt lekker. Voor KDE of Gnome moet je toch minstens 128 MB RAM hebben. ( maar het start wel op, kijk maar hoe ie zich te barsten swapped )

Oplossing:

Draai Fvwm of Windowmaker of weet ik veel wat, of installeer helemaal geen GUI.

Je kan ook het grafische gedoe overlaten aan je 1400Mhz, en maak van je P133 een servertje, dan kan je leuk pielen met ssh, apache, MySQL en PHP enzo.

Ik denk dat je videokaart niet (meer?) ondersteund wordt door de MD 8.1 kernel, dus als je die aan de praat wilt krijgen.........

Verwijderd

Op een p133?! Ik zou je het liefst aanraden geen grafische omgeving te installeren. Als je dat liever wel hebt, gebruik dan een hele lichte als Fvwm, WindowMaker, TWM.

Wat betreft je probleem: check de configuratie van XFREE86 (je X server configuratie)... waarschijnlijk wordt je videokaart niet ondersteund of is je configuratie niet helemaal in orde...

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 21:17 schreef Escuda het volgende:
Ik denk dat je videokaart niet (meer?) ondersteund wordt door de MD 8.1 kernel, dus als je die aan de praat wilt krijgen.........
Niet meer ondersteund door de Mandrake 8.1 kernel?! Onzin! De kernel van Mandrake 8.1 is een volledig modulaire kernel, het gaat er dus om welke driver modules Mandrake meeleverd... kijk even hier om te kijken of je videokaart ondersteund wordt door Mandrake 8.1...

• Blizard
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 21:17 schreef Escuda het volgende:
Een P133 met 32 MB RAM is niet vooruit te rossen met KDE of Gnome, zelfs met 64 MB RAM draait het nog niet echt lekker. Voor KDE of Gnome moet je toch minstens 128 MB RAM hebben. ( maar het start wel op, kijk maar hoe ie zich te barsten swapped )

Oplossing:

Draai Fvwm of Windowmaker of weet ik veel wat, of installeer helemaal geen GUI.

Je kan ook het grafische gedoe overlaten aan je 1400Mhz, en maak van je P133 een servertje, dan kan je leuk pielen met ssh, apache, MySQL en PHP enzo.

Ik wou linux niet direct installeren op de HD die er nu inzit (had er ff een kleintje aangehangen om te zien hoe linux is). En aangezien ik al 2 disken en 2 cdrom stations heb kan ik geen HD meer maken enkel voor Linux.

Ok, tnx for the tips mensen :) dan ga ik maar ff opzoek naar ander bakkie. (is namelijk niet alleen voor servergebruik)

Verwijderd

<geintje>
in je xconfig :
set homomode = 0
</geintje>

Mwah ik zou het echt niet weten ik gebruik geen X, alleen 80x25 voor mij

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:56
Hmmz... * Liegebeest denkt terug aan de tijd datie op een P133 met 64MB RAM KDE runde, met Star Office en nog wat prut tegelijk open...

Het kan dus wel en het was niet eens zo traag... Goed, dat was met Suse 6.4, dus de oudere KDE, maar het kan wel...

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1