Internet in afgelegen gebied: alternatieven?

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

  • Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Hallo!

Een kennis van mij gaat binnenkort verhuizen naar een afgelegen huisje ergens in Limburg. Nu is hij voor allerlei dingen redelijk afhankelijk van een beetje fatsoenlijke internettoegang.

Z'n nieuwe huis heeft een telefoonaansluiting, maar ADSL is er niet mogelijk. Zal wel te ver weg liggen van een geschikte centrale en te dun bevolkt zijn.

Een ISDN lijn is wel mogelijk, maar dan zit 'ie nog met tikken-kosten en de snelheid voldoet niet helemaal aan z'n wensen.

Wat voor alternatieven zijn er verder, en is dat betaalbaar? Ik heb al het een en ander gehoord over internetten via de satelliet, maar is dat al goed te doen & betaalbaar? En dan heb je voor de upstream toch nog wel een telefoonlijn nodig?

Ik geloof dat hij redelijk wat uit wil geven aan de opstartkosten, maar daarna het liefst geen kosten per tijd (zoals bij telefoon).

Wie weet er iets?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.


  • Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Onbeperkt internetten via de telefoonlijn voor een vast bedrag per maand bestaat bijna niet.

Je kan gaan kijken naar Wanadoo Hometime.

Is in de search overigens heel veel over te vinden, zomaar een tip :z

  • Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38
Ik ben bang dat je weinig keus hebt. Je betaalt volgens mij dan altijd wel per tik, ook voor satelliet ivm upload.

  • Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 19 maart 2002 17:24 schreef Boss het volgende:
Hallo!

Een kennis van mij gaat binnenkort verhuizen naar een afgelegen huisje ergens in Limburg. Nu is hij voor allerlei dingen redelijk afhankelijk van een beetje fatsoenlijke internettoegang.

Z'n nieuwe huis heeft een telefoonaansluiting, maar ADSL is er niet mogelijk. Zal wel te ver weg liggen van een geschikte centrale en te dun bevolkt zijn.

Een ISDN lijn is wel mogelijk, maar dan zit 'ie nog met tikken-kosten en de snelheid voldoet niet helemaal aan z'n wensen.

Wat voor alternatieven zijn er verder, en is dat betaalbaar? Ik heb al het een en ander gehoord over internetten via de satelliet, maar is dat al goed te doen & betaalbaar? En dan heb je voor de upstream toch nog wel een telefoonlijn nodig?

Ik geloof dat hij redelijk wat uit wil geven aan de opstartkosten, maar daarna het liefst geen kosten per tijd (zoals bij telefoon).

Wie weet er iets?
http://www.demon.nl/producten/accounts/24connect.html

Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat ;)

Verwijderd

256 kb/sec over isdn is wel leuk :P

  • maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Leuk dattie naar het platteland gaat.... nu spaart ie vast flink op de lokale belasting, de lagere hypotheeklasten, en mischien wel helemaal op de parkeerverguning. Mischien bespaard ie wel EUR 200 per maand aan allerlei kosten die je in een grotere plaats wel hebt.

En laat dat nu net het bedrag zijn wat een aantal providers rekenen per maand voor een flatfee ISDN verbinding.

Demon bijvoorbeeld :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik


Verwijderd

ADSL is niet beschikbaar. Kabel wel ???

  • 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wanadoo Hometime bestaat niet meer (kunt je niet meer aanmelden) idem met Friaco.
Kunt alleen van die kortingsabo's nemen..zoveel procent korting op tikken, zonnet..hetnet..

Als ie verslaafd is:
24/7 ISDN van ladot of demon.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |


Verwijderd

wat dacht je van satteliet dan... is retesnel hoor

  • 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

satteliet up en down kan toch niet / is erg duur.
Moet je alsnog een telefoonlijn hebben voor de up..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |


Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 18:21 schreef maartena het volgende:
Leuk dattie naar het platteland gaat.... nu spaart ie vast flink op de lokale belasting, de lagere hypotheeklasten, en mischien wel helemaal op de parkeerverguning. Mischien bespaard ie wel EUR 200 per maand aan allerlei kosten die je in een grotere plaats wel hebt.

En laat dat nu net het bedrag zijn wat een aantal providers rekenen per maand voor een flatfee ISDN verbinding.

Demon bijvoorbeeld :)
volgens mij ben jij nogal achterlijk. zoveel scheelt dat echt niet. Bijvoorbeeld meer benzinekosten omdat je verder van je werk woont.

  • PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op dinsdag 19 maart 2002 18:21 schreef maartena het volgende:
Leuk dattie naar het platteland gaat.... nu spaart ie vast flink op de lokale belasting, de lagere hypotheeklasten, en mischien wel helemaal op de parkeerverguning. Mischien bespaard ie wel EUR 200 per maand aan allerlei kosten die je in een grotere plaats wel hebt.

En laat dat nu net het bedrag zijn wat een aantal providers rekenen per maand voor een flatfee ISDN verbinding.

Demon bijvoorbeeld :)
Ja leuk, betaal je 200 Euro, is het 64k! :'(

Dat lijkt me nou ook niet iets om over naar huis te schrijven. Wel leuk dát het er is, maar 't lijkt me niet echt slim.

Satteliet beste optie. 'k Meen mij te herinneren dat dat zo'n 50 euro per maand is, met upload via dialup ja.
Vergeet vooral ook de eenmalige kosten niet, die zijn errug duur. Hoe duur? Via startpagina kom je meer te weten. Succes!

Dividend for Starters


  • buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48
Twee-weg internet via de satelliet is de oplossing.
Aansluitkosten zijn heel erg hoog.
Ik heb ergens gelezen dat het via Engeland 1350 Dollar kostte.
Maandelijksekosten zijn exl. 99 Euro (ik heb ook ergens 90 gezien)
Snelheid is 512kbit/s maar deze lopen veel verder uit tot wel 2 mbit/s (snelheid wordt nog niet afgeknepen)
Ik ben er ook mee bezig en wil het op termijn ook hebben.

Ivo Buiter

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 00:18 schreef buiter het volgende:
Twee-weg internet via de satelliet is de oplossing.
Aansluitkosten zijn heel erg hoog.
Ik heb ergens gelezen dat het via Engeland 1350 Dollar kostte.
Maandelijksekosten zijn exl. 99 Euro (ik heb ook ergens 90 gezien)
Snelheid is 512kbit/s maar deze lopen veel verder uit tot wel 2 mbit/s (snelheid wordt nog niet afgeknepen)
Ik ben er ook mee bezig en wil het op termijn ook hebben.

Ivo Buiter
Maar wat is je downloadlimiet? Want vaak krijg je een x aantal bytes "gratis" en voor alles daarboven moet je per Mb bijbetalen.

Verwijderd

Gebruik de search eens :(
Bekijk de data die er bij staat en als die niet up to date is maak je een nieuwe topic aan. Maar om terug te komen op het onderwerp:

Demon:
75 euro entree
200 euro p.m.

Satelliet-shop:
2200 euro hardware
90 euro p.m.

Minimale duur 2 jaar (satelliet)
4800 euro vs 4360 euro
64kb/64kb vs 512kb down/64kb up
--- vs weersgevoelig, two-way
FUP? vs geen datalimiet
email, etc vs geen email, etc

nog vragen?
ja is er bij beide een proefperiode?

Verwijderd

satelliet heeft ook nadeel dat je echt niet meer online kunt gamen enzo door de mega hoge ping time

  • buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48
Ik heb Hughes gebeld en ze vonden satelliet-shop oa "Clever people"!!!!1
Het moet als het goed is dus goedkoper kunnen als dat!!
Ben er zelf niet helemaal achter maar ik ben aan het zoeken naar een dealer in Duitsland???
Iemand een adresje daar??
Ook probeer ik het bij een bedrijf die deze installaties installeerd.

O jah er zijn absoluut GEEN download limieten (fup).
deze gelden alleen maar wanneer de snelheid zeer hoog is >2 mbit

Ivo Buiter

  • Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
internet via een schotel dat werkt

Verwijderd

Clever People :?
Dan vraag ik me af wat die gasten van Hughes zeggen over de prijs van Hertzinger (Die zijn toch al 600 Duurder)

Ivo mocht je wat tegen komen dan lees ik dat graag hier.
Ik heb op een andere forum wat gelezen over kleinere bedragen, in orde grootte van 615 en iets van 1650.
Een iemand had dus een installatie uit de Uk laten aanrukken (BentleyWalker) en door een installateur laten installeren (Ralectro uit Roggel (limburg)) (1650)
Hoe ze nou aan 615 komen, geen idee.

Verder schijnen er twee versies (in hardware) te zijn, two-way en one-way. Two-way is uiteraard aanmerkelijk duurder en schijn je niet zelf te mogen installeren (zendunit)

Verder valt me op dat de abbo's overal bijna hetzelfde zijn.

Ik moet er nog over denken, ik vind het toch wel erg prijzig, je zit er twee jaar en vast en ik lees geen garanties van de kwaliteit over de jaren.

Verwijderd

InterNLnet Max in bedrijf:
InterNLnet introduceert Max in bedrijf

InterNLnet introduceert vandaag een geheel nieuwe abonnementsvorm, Max in Bedrijf. Dit is een abonnement dat als ideale oplossing geldt, indien breedband internet (ADSL) bij u in de regio (nog) niet beschikbaar is. Max in Bedrijf biedt u als zakelijke internetgebruiker de mogelijkheid om onbeperkt in te bellen op internet voor een vast bedrag per maand inclusief telefoontikken.
Het Max in Bedrijf abonnement bezit alle kenmerken van een Max abonnement, alleen betaalt u dus geen telefoonkosten. Voor een vast maandelijks bedrag kunt u op ISDN-snelheid 24 uur per dag, zeven dagen per week inbellen, wanneer en hoe lang u maar wilt. Een mooi alternatief voor breedband. Of als u uit budgetoverwegingen van tevoren zeker wilt weten wat u aan internetkosten kwijt zult zijn.
Setup-kosten: € 45,- ex. BTW
Per maand: € 195,- ex. BTW

Kortom: veel geld, veel online, weinig snelheid :(

Verwijderd

En verder nog: Euronet Anytime:
Wilt u onbeperkt internetten tegen een vast bedrag per maand? Met EuroNet Anytime is het mogelijk om uw internetkosten te beheersen, want u betaalt geen telefoonkosten meer. Bovendien is het mogelijk om meerdere werkplekken 24 uur per dag van internet te voorzien.

Deze ISDN-dienst vormt een goede oplossing voor ondernemers die gevestigd zijn in gebieden waar nog geen ADSL beschikbaar is*.

* Op dit moment is de dienst alleen beschikbaar voor ISDN gebruikers. EuroNet Internet doet er alles aan om dit of een vergelijkbare product zo spoedig mogelijk via analoge telefoonlijnen aan te bieden.
Kosten:
Setup-kosten: geen
Per maand: € 195,- ex. BTW


Kortom: wat goedkoper dan InterNLnet, maar ook nog steeds aan de -veel te- dure kant.
Pagina: 1