Onbekende objecten in NDS 8

Pagina: 1
Acties:

• maspro
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Netware 4.11 Server ge-upgrade naar Netware 5.1 met alle updates erbij. (naar mijn weten) Alles werkt tot nu toe nog steeds perfect. Na de upgrade en de updates geinstalleerd te hebben heb ik ZENWorks for Desktops 3 geinstalleerd, waarvan de installatie ook perfect verliep. Maar toen ik vervolgens in NWadmin keek waren heel veel objecten die waren toegevoegd door ZENWorks onbekend (er stond een vraagteken voor) en ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Ook is het zo dat ik in NWadmin voor Win95 minder onbekende objecten heb dan in NWadmin voor Win32 (welke nieuwer is). Als clients heb ik Windows XP Pro. Wie kan mij helpen? Alvast THX.

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
Misschien heb je niet voldoende of geen snapins voor de nwadmin geladen

Probub

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Op dinsdag 19 maart 2002 17:14 schreef maspro het volgende:
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Netware 4.11 Server ge-upgrade naar Netware 5.1 met alle updates erbij. (naar mijn weten) Alles werkt tot nu toe nog steeds perfect. Na de upgrade en de updates geinstalleerd te hebben heb ik ZENWorks for Desktops 3 geinstalleerd, waarvan de installatie ook perfect verliep. Maar toen ik vervolgens in NWadmin keek waren heel veel objecten die waren toegevoegd door ZENWorks onbekend (er stond een vraagteken voor) en ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Ook is het zo dat ik in NWadmin voor Win95 minder onbekende objecten heb dan in NWadmin voor Win32 (welke nieuwer is). Als clients heb ik Windows XP Pro. Wie kan mij helpen? Alvast THX.
Heb je de snapins ook geinstalleerd voor ZENWorks ??? Waarschijnlijk niet (of je start een lokale kopie opofzo).

• maspro
  • Niet online
Ik heb begrepen dat snapins een soort van dll's zijn. Maar het rare vindt ik dan als ik ZENWorks installeer en deze heeft snapins nodig voor de software, zoals bijv. snapshot, waarom worden deze snapins dan niet gelijk mee gekopieerd? Waarom zou ik achteraf deze nog eens een keer moeten toevoegen? En mocht dit wel het geval zijn, waar haal ik deze ontbrekende snapins vandaan? Op de Netware cd of van de Novell site?

• Mark
  • Laatst online: 08-08 09:24
http://support.novell.com zoeken op: zenworks snapins nwadmin levert mij een TID op die gaat over ZENWorks 2. Waarschijnlijk is dit ook jou oplossing.

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 17:14 schreef maspro het volgende:
Na de upgrade en de updates geinstalleerd te hebben heb ik ZENWorks for Desktops 3 geinstalleerd,
ZfD3 heeft alleen ConsoleOne snapins. Staat gewoon in de documentatie. Dus dat het niet werkt in NWAdmin is nogal logisch.

• maspro
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 17:53 schreef Mark het volgende:
http://support.novell.com zoeken op: zenworks snapins nwadmin levert mij een TID op die gaat over ZENWorks 2. Waarschijnlijk is dit ook jou oplossing.
Thx, hier kan ik wel ff mee bezig gaan. :)
Hopen dat et werkt.

• maspro
  • Niet online
Ik heb uitgebreid gezocht in de knowledge base op de Novell site, maar die oplossingen die hun voorstellen helpen in mijn geval niets. Heeft iemand nog ideeën?? :?

• maspro
  • Niet online
Ik heb het een en ander nagevraagd en ik denk dat ik het al heb. Het is vanaf Netware 5.1 niet meer mogelijk om alle ZENworks snapins te beheren via NWadmin, omdat deze vanaf Netware 5.1 niet meer ondersteunt wordt. Om volledige functionaliteit te krijgen moet je ConsoleOne voor Windows gebruiken en NWadmin gewoon helemaal niet meer gebruiken. Ik ben benieuwd of iedereen het hier ook mee eens is of dat er toch een mogelijkheid is om via NWadmin ZENWorks snapins te beheren?? En met ConsoleOne is het zeker niet net als NWadmin meer mogelijk om op een willekeurige client in te loggen en dan de boel beheren?!! Zoals ik het zie zit je met ConsoleOne nu aan 1 specifieke beheerclient vast en als je het netwerk op een andere client wil beheren moet je eerst weer ConsoleOne installeren. Persoonlijk zie ik dit als nadeel.

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 13:23 schreef maspro het volgende:
Ik heb het een en ander nagevraagd en ik denk dat ik het al heb. Het is vanaf Netware 5.1 niet meer mogelijk om alle ZENworks snapins te beheren via NWadmin,
*kuch*

Zoals ik al zei, het ligt aan ZfD3. Die heeft alleen C1 snapins. NW51 heeft er niets mee te maken.
En met ConsoleOne is het zeker niet net als NWadmin meer mogelijk om op een willekeurige client in te loggen en dan de boel beheren?!!
Onjuiste veronderstelling.
Zoals ik het zie zit je met ConsoleOne nu aan 1 specifieke beheerclient vast en als je het netwerk op een andere client wil beheren moet je eerst weer ConsoleOne installeren.
Installeren?

*[url="file:///z:/mgmt/ConsoleOne/1.2/bin/ConsoleOne.exe"]klik[/url]*

• maspro
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk, ik was daar inmiddels zelf ook al achter. Je kan ConsoleOne gewoon op de server installeren en dan een mapping maken naar een netwerkschijf waar ConsoleOne geinstalleerd staat. Alleen als ik ConsoleOne op de server installeer zit ik eigenlijk met 2 ConsoleOnes op de server, de ene die ik heb geinstalleerd en de ene die standaard in Netware 5.1 zit. Ik kwam toen op een "slimme" conclusie om de nieuwste versie van ConsoleOne over de oude heen te installeren, maaarr nu werkt ConsoleOne op de server niet meer. Ik kan nog wel steeds vanaf de client ConsoleOne laden vanaf de server. Op de server krijg ik deze foutmelding:

"java.lang.NoClassDefFoundError:Java/Util/Arraylist"

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 09:39 schreef maspro het volgende:

<knip>

installeren, maaarr nu werkt ConsoleOne op de server niet meer. Ik kan nog wel steeds vanaf de client ConsoleOne laden vanaf de server. Op de server krijg ik deze foutmelding:

Het is ook niet echt gebruikelijk om Console One op de serverconsole te gaan draaien. Netware is een file/print server, en daar moet je geen java applicaties op gaan draaien. 1 van de eerste dingen die ik tijdens een server installatie doe is het uitschakelen van java. Dit vreet veel te veel performance. En je gebruikers willen liever een snel stabiel systeem ipv een gelikt maar langzaam systeem.

• maspro
  • Niet online
Daar gaat het niet om, het gaat om het principe dat ik wil dat het werkt. Foutmeldingen bevallen mij niet echt, want dat betekent dat er dingen niet kloppen. Als het eenmaal weer werkt kan ik daarna er wel voor kiezen om geen java appz te draaien.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 21 maart 2002 09:39 schreef maspro het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, ik was daar inmiddels zelf ook al achter. Je kan ConsoleOne gewoon op de server installeren en dan een mapping maken naar een netwerkschijf waar ConsoleOne geinstalleerd staat. Alleen als ik ConsoleOne op de server installeer zit ik eigenlijk met 2 ConsoleOnes op de server, de ene die ik heb geinstalleerd en de ene die standaard in Netware 5.1 zit. Ik kwam toen op een "slimme" conclusie om de nieuwste versie van ConsoleOne over de oude heen te installeren, maaarr nu werkt ConsoleOne op de server niet meer. Ik kan nog wel steeds vanaf de client ConsoleOne laden vanaf de server. Op de server krijg ik deze foutmelding:

Eroverheen copy-en na een lokale install op een client-pc, werkt perfect hier.

• maspro
  • Niet online
Oke ik heb alles weer werkende gekregen *D
Nu heb ik eigenlijk nog 1 vraag....
Als ik op de server console "startx" in type en dan ConsoleOne start vanuit het Netware "startmenu" dan krijg ik ConsoleOne versie 1.2b.19 voor me neus. Ik heb van de Novell site ConsoleOne versie 1.3.3 voor Netware en Windows gedownload. Deze nieuwe versie werkt ook prima, alleen kan ik deze versie niet op de server zelf laden, dan krijg ik gewoon versie 1.2b.19 voor me. Ik heb de ConsoleOne directory vanf mijn client al overgekopieerd naar de ConsoleOne directory op de server Z:\Public\MGMT\ConsoleOne
Ik heb de map Z:\Public\MGMT\ConsoleOne\1.2 waar versie 1.2b.19 blijkbaar in zit niet overschreven, dat had ik de vorige keer wel gedaan en toen wou ConsoleOne op de server helemaal niet meer opstarten. Hoe zorg ik er voor dat ik op de server zelf ook versie 1.3.3 krijg?? :?
Pagina: 1