Toon posts:

[poll] Werkte jouw ECS meteen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik wel eens wil weten of ECS nou echt goed werkt :) ik kan natuurlijk alle probleem topics wel gaan opzoeken maar dan weet ik nog niet waneer hij WEL werkt :P
dus:

Poll: Werkte jouw ECS meteen?
Ja! In mijn kast gezet, proc erop -> NP!
Nee, ik moest eerst wat kloten =(
Nee, DoA

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=1270&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Verwijderd

blijkt toch maar weer Ecs Rulezzz :7

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zie al dat er flink wat knoeiers op Tweakers zitten. >:)
Die van mij deed het gelijk, totaal geen problemen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Wow, 6% dood

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Hmmz..ik kan niet voten..want ik zit op m'n werk...en dit is het enige wat ze op internet vrij hebben gegeven.... maar ik wil maar ff zeggen dat het bij mij gewoon goed werkte :)

Verwijderd

ik moet het van de week nog gaan proberen, ik hoop me te kunnen scharen onder 1 of 2, optie 3 heb ik geen zin in :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nu zelfs 14 % dood :{

Ik dacht dat ECS bordjes best ok waren..ben blij dat ik dat ECS bord toen toch niet gekocht heb zeg...

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 17:53 schreef W3ird_N3rd het volgende:

Ik dacht dat ECS bordjes best ok waren..ben blij dat ik dat ECS bord toen toch niet gekocht heb zeg...
Er zullen ook wat mensen zijn die stemmen zondar dat ze ervaring met ecs hebben hoor, lijkt me sterk dat 1 op de 7 bordjes doa is :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 19 maart 2002 18:00 schreef MREn het volgende:

[..]

Er zullen ook wat mensen zijn die stemmen zondar dat ze ervaring met ecs hebben hoor, lijkt me sterk dat 1 op de 7 bordjes doa is :)
21% dood ;(

Dat gaat lekker...

Ik wordt steeds blijer dat ik dat ECS bord had laten lopen ;)

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

de mijne ging bijna dood toen ik de heatsink+fan op m'n proc probeerde te persen.
Wel wat gekloot (videokaart er niet stevig genoeg ingedrukt)

"People should know when they're conquered..."

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 19 maart 2002 17:53 schreef W3ird_N3rd het volgende:

Denk dat het er ook een beetje aan ligt dat iemand die een kat in de zak gekocht heeft eerder klikt- reken maar dat zo iemand erg bewust is dat z'n ECS plank het niet doet, terwijl iemand anders bij wie het wel doet gewoon niet bewust is van wat voor plank hij heeft.

* dion_b is in iedergeval ruim tevreden met z'n K7S5A

Trouwens, van de 6 systemen die ik met ECS (K7VZA r.3, 3x K7S5A,2x K7SEM) was er eentje (een van de K7S5As) DOA. Week later omgeruild en geen enkel probleem met de nieuwe.

Oslik blyat! Oslik!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10

TeeDee

CQB 241

Op dinsdag 19 maart 2002 18:07 schreef Malebolgia het volgende:
de mijne ging bijna dood toen ik de heatsink+fan op m'n proc probeerde te persen.
Wel wat gekloot (videokaart er niet stevig genoeg ingedrukt)
m.a.w.: eigen schuld dikke bult? >:)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

ik kocht hem stopte hem in mijn kast processor er in en meteen draaide die als een tiet ik ben zeer blij met dit bordje ook omdat ie toch wel goed overclockbaar is

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Mijn stem moet 3 x tellen ipv 1 keer, heb 3 x DOA gehad.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Op dinsdag 19 maart 2002 18:08 schreef TeeDee het volgende:

[..]

m.a.w.: eigen schuld dikke bult? >:)
nee, m.a.w.: het gekloot ligt niet aan je mobo :+

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 19 maart 2002 18:07 schreef dion_b het volgende:

[..]

Denk dat het er ook een beetje aan ligt dat iemand die een kat in de zak gekocht heeft eerder klikt- reken maar dat zo iemand erg bewust is dat z'n ECS plank het niet doet, terwijl iemand anders bij wie het wel doet gewoon niet bewust is van wat voor plank hij heeft.

* dion_b is in iedergeval ruim tevreden met z'n K7S5A

Trouwens, van de 6 systemen die ik met ECS (K7VZA r.3, 3x K7S5A,2x K7SEM) was er eentje (een van de K7S5As) DOA. Week later omgeruild en geen enkel probleem met de nieuwe.
Ik weet dat het wat verdraait zal zijn, maar ik heb het idee dat er toch best wat uitval lijkt te zijn bij die bordjes..

Ik hoop voor iedereen die net een ECS heeft gekocht dat deze poll niet perfect klopt met de werkelijkheid :)
edit:
Nu klopt het

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 09:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 19 maart 2002 18:12 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Ik weet dat het wat verdraait zal zijn, maar ik heb het idee dat er toch best wat uitval lijkt te zijn bij die bordjes..

Ik hoop voor alle ECS eigenaren dat de poll niet zo goed klopt met de werkelijkheid ;)
He klopt wel, de getallen komen overeen met wat ze bij Gistron vertelden. Ik kreeg na 3 x proberen zonder morren een MSI met bijbetaling. Hij vertelde me dat zo'n beetje 20-30% er mee uit schee.. :( had ie dat maar eerst verteld..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Op dinsdag 19 maart 2002 18:12 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Ik hoop voor alle ECS eigenaren dat de poll niet zo goed klopt met de werkelijkheid ;)
edit:

*hier stond blabla over verkeerd geformuleerde zin in (inmiddels gecorrigeerde) post van W3ird_n3rd*

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 19 maart 2002 18:17 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Hoezo? Degene die eigenaar zijn hebben dan toch geen dode mobo? Ik bedoel, als ie dood was, heb je hem óf weggeflikkerd (en ben je dus geen eigenaar meer) óf een nieuwe, werkende gekregen (tenzij de winkel slechte service heeft) Dus eigenaren van een ECS zijn sowieso de gelukkige bezitters van een werkende. Volgens mij is dit alleen interessant voor mensen die een ECS overwegen aan te schaffen :?
Oeps, taaltechnisch beetje erg onhandig :)

Ik hoop voor iedereen die net een ECS heeft gekocht dat deze poll niet perfect klopt met de werkelijkheid :)

Verwijderd

Ik heb hier 3 X ECS K7S5A

1 : met een XP 1800+ deed het meteen uit de doos met de XP
2 : TB 1200 ook eerste keer goed
3 : en een Duron(Morgan)1 Ghz maar deze deed het niet meteen de eerste keer .
Ik had hier een plaatje van 256 Mb in, en die moest effe herplaatst worden.
Met positief resultaat overigens. :)

Verwijderd

mijn ECS K7VZA Draaide meteen :) k had alleen me cdrom verkeerd aangesloten *D
maar me k7s5A werkte meteen :)

cpu er op ram er in
hdd er aangeknoopt brakke cd er aan en boote maar :)

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Kheb hier ook een ECS K7S5A (De met LAN onboard versie) en die deed meteen hoor :). Niks geen problemen mee gehad, draait super stabiel en loopt weinig vast ;).

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op dinsdag 19 maart 2002 18:04 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

21% dood ;(

Dat gaat lekker...

Ik wordt steeds blijer dat ik dat ECS bord had laten lopen ;)
Same here :)

iStockphoto

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb er 3 voor me eigen gebouwd ,en moet zeggen loopt recht stabiel uit de box !
Ik moet zeggen er zit in iedere box wel een dikke PSU ;)
Zwak puntje van de k7s5a..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Er heeft pas 1 iemand gepost dat zijn ecs een DoA had..

Dus volgens mij klopt die poll niet helemaal of het zijn gewoon klunzen.
Ik denk dat sommige er gewoon ram ingestopt hebben wat niet goed werkt met dat mobo en dan gelijk denken dattie kapot is.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Op dinsdag 19 maart 2002 18:00 schreef MREn het volgende:

[..]

kan best maar het is toch zo :'( ( en ja ik heb het ook 2x mee gemaakt :r 2x een kapote gekregen :r :r )

[EDIT] alles was meteen kapot RAM kon ik weg gooien VGA kaartje was toasted ( in andere pc bleef hij ook bij windows hangen nee echt goede mobo's :r K*T dingen ) en de PC is nooit UP geweest bij de 1e keer aanzeten sloopte de mobo het meteen ( en nee niet mijn schuld ik het het 2x laaten testen door onafhankelijke bedrijven en bijde zijden mobo = DOOD ( en de rest ook :'( HDD was nog wel heen en writer ;) )

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik wou er eigenlijk binnenkort 1 bestellen... ,dit vind ik wel irritant om te horen.

edit:

Zoals ik hoor van de post hierboven wordt ik een beetje bang en ga denk tog maar voor de epox ofzo....
Als mijn vga + SB Live + Nic enzo naar de ballen gaat :( dan wordt ik echt gestressed.
En ik ben niet zo'n verwend nest dat gelijk een gf4ti4600 van zijn pa krijgt omdat mijne kapot is gegaan.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Op dinsdag 19 maart 2002 20:44 schreef Bartjuh het volgende:
Ik wou er eigenlijk binnenkort 1 bestellen... ,dit ik wel irritant om te horen.
sja niet doen ik heb echt aleen maar probs met die dingen gehad ( en nee ik ben geen n00b die voor de 1e keer een pctjuh bouwt ;) ) als ze werken zijn ze best GOED aleen dan MOETEN ZE WEL WERKEN ....

Verwijderd

Zooooooooveel plezier voor zo weinig geld! :9~

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Hier ook uitsluitend positief 8-) Werkte meteen, kan 2 soorten geheugen aan :9 is retestabiel (pc is nog maar 1x vastgelopen in een paar maanden!!)

Hij is gewoon :9~ :9 en niet duur *D

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:35 schreef Speedy-J het volgende:
Ik heb er 3 voor me eigen gebouwd ,en moet zeggen loopt recht stabiel uit de box !
Ik moet zeggen er zit in iedere box wel een dikke PSU ;)
Zwak puntje van de k7s5a..
stabiel ?
welk OS run je dan ? :)
deze is bepaalt niet stable met win2k en een altlon XP 1600+ als rekenmachintje er op :|

Verwijderd

Heb best wel voor veel mensen een systeem met SiS chipset gebouwd (gewoon de beste prijs-prestatie die je kunt krijgen) en nooit problemen gehad; zowel ECS als PCCHIPS mobo's.

Heb zelf nu nog een MB810LMR (PCChips; SiS730S), M841LR (PCChips; SiS740), K7S5A (ECS; SiS735) en K7S6A (ECS; SiS745) als ik het me goed herinner.
Ben er echt reuze tevreden mee, twee mobo's voor de prijs van een!

Wel hebben die gasten vaak de gewoonte om het cmos-clear jumpertje default op 'clear' aan te leveren, zodat ie het niet doet als je vergeet de jumpertjes te checken;
met een brakke voeding kan het zelfs slecht aflopen want je hebt dan een lichte kortsluiting...
En aangezien er steeds meer n00b's denken dat ze wel ff een pctje in elkaar kunnen zetten kan ik me voorstellen dat dit soort grapjes niet overal even goed worden ontvangen...

Maar ik koop dus echt geen Asus of ABit meer, daar dok je meer dan 't dubbele voor een dikkere manual en wat overklok-opties in de bios... Nee, dan zet ik zelf dat jumpertje wel ff goed, mik de slecht vertaalde en soms zelfs onjuistheden bevattende manual bij 't oud papier en ga wel lekker wat bruggen krassen op m'n Athlon :9

Verwijderd

Topicstarter
kijk hier kan ik dus wat mee :)
ik wil nl. zlf ook ECS kopen maar misschien toch de ASUS A7A266 van Gistron. schijnt ook lekker te lopen. of MSI K7T Turbo 2
maar een vraag; bij een MSI staat er achter (B) en deze is 5 euro goedkoper. wat betekent de (b) ?
en dan nog iets, op de ASUS A7A266-E , moet daar perse een XP op of kan een Duron 1000 (jah budget is wat krap ;) ) daar ook zijn toeren op maken. hij is nl. cheaper dan een gewone A7A266 :?

• charrel
  • Laatst online: 19-08 22:04

charrel

Cortisol4life..

Die van mij deed het gelijk, tot ie een week later spontaan vlam vatte >:) Dus daarna nooit meer ecs.
Wel snel bordje trouwens voor erg weinig, sneller dan me asus a7v266 nu

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 21:44 schreef charrel het volgende:
Die van mij deed het gelijk, tot ie een week later spontaan vlam vatte >:) Dus daarna nooit meer ecs.
Wel snel bordje trouwens voor erg weinig, sneller dan me asus a7v266 nu
tell me more! hoezo sneller dan je ASUS? en wat is nu het echte verschil tussen mobo's, chipset of echt de design? Is MSI dan ook snel of is dat ook maar prutzooi, ze zijn nl. niet zo duur. maar goed wat ik hier dus lees is dat ik mijn geld maar beter 1x goed kan besteden dan het risico lopen dat hij spontaan mijn proc en GF2 naar de klote vlamt.

Verwijderd

geen problemen gehad,

lekker bordje!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Yep, bij mij werkte ie meteen. Maar mag ik 2 keer drukken, die van mijn neef werkte namelijk ook meteen.. :D
Top(cheap-ass)bordjes.

Laatst een Asus A7V133-E bij een vriend ingebouwd, en in het boekje + op het moederbord stonden de aansluitingen verkeerd voor reset en power on. Oftewel, de hele tijd zitten kloten met dat bord, bleek het dat dus te zijn. (en nee, ik ben niet scheel. :)) Oftewel manuals kunnen ook bij Asus crap zijn hoor.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:15
ik heb hier twee ECS K7S5A,eentje met lan icm een TBird 1400 en eentje zonder lan icm een Duron 1000.
Ze werkten allebei in een keer goed en doen dat nu al 4 maanden, dit in tegenstelling met de martelgang die ik heb gehad met een Abit KT7 die met een Tbird 1000 na veel gesodemieter redelijk stabiel werd.
Voor mij dus geen dure merken meer!!!

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Twee keer een ECS K7S5A gekocht, eentje voor mezelf, eentje voor een familie-lid, beide bordjes werkten meteen goed hoor!

|Specs|

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hier wat problemen met een K7S6A:
  • Kan soms de BIOS niet in, krijg dan een blauwe balk onderin het scherm, en een knipperend '_' linksbovenin het scherm.
  • Opnieuw opstarten werkt niet: alleen uischakelen wel, maar opnieuw opstarten niet (blijf hangen bij afsluitscherm).
  • Verder niks, en werkt hij perfect!
Draai met BIOS 1.0d en Win98SE. Verdere hw info: hier

Juist

• _JGC_
  • Laatst online: 08:57
Ik dacht eerst dat het DOA was, had nog geen zin gehad om terug te sturen, dus samen met een andere bestelling nog eentje laten sturen, dit keer met LAN. Wat denk je? Weer DOA.
Aangezien twee keer achterelkaar wat vaag is, ropte ik het geheugen eruit en duwde ik er wat oud PC100 in -> klaar.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb vandaag voor iemand ff snel een pctje gebouwd met een ecs.
Werkte meteen win installen en klaar en super stabiel.
Wat me ook opviel is dat hij de Xp 1500+ die ik erop knalde ook gelijk herkende en geen bios update of zo :)

Het zijn knappe boardjes voor weinig geld :)

Aleen de Oc opties zijn bagger .... namelijk alleen fsb :'(
Ach ja daar heb ik me Abit voor .... >:)

Turn it off and on again.

• bloasfist
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op dinsdag 19 maart 2002 23:30 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Heb vandaag voor iemand ff snel een pctje gebouwd met een ecs.
Werkte meteen win installen en klaar en super stabiel.
Wat me ook opviel is dat hij de Xp 1500+ die ik erop knalde ook gelijk herkende en geen bios update of zo :)
Behalve dat ik de fsb van 100 naar 133 moest verzetten in de bios deed ie dat bij de ECS waar ik laatst een pc voor iemand mee heb gebouwd ook.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• dion_b
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 19 maart 2002 21:07 schreef Bunny het volgende:
Heb best wel voor veel mensen een systeem met SiS chipset gebouwd (gewoon de beste prijs-prestatie die je kunt krijgen) en nooit problemen gehad; zowel ECS als PCCHIPS mobo's.

Heb zelf nu nog een MB810LMR (PCChips; SiS730S), M841LR (PCChips; SiS740), K7S5A (ECS; SiS735) en K7S6A (ECS; SiS745) als ik het me goed herinner.
Ben er echt reuze tevreden mee, twee mobo's voor de prijs van een!

Wel hebben die gasten vaak de gewoonte om het cmos-clear jumpertje default op 'clear' aan te leveren, zodat ie het niet doet als je vergeet de jumpertjes te checken;
met een brakke voeding kan het zelfs slecht aflopen want je hebt dan een lichte kortsluiting...
En aangezien er steeds meer n00b's denken dat ze wel ff een pctje in elkaar kunnen zetten kan ik me voorstellen dat dit soort grapjes niet overal even goed worden ontvangen...

Maar ik koop dus echt geen Asus of ABit meer, daar dok je meer dan 't dubbele voor een dikkere manual en wat overklok-opties in de bios... Nee, dan zet ik zelf dat jumpertje wel ff goed, mik de slecht vertaalde en soms zelfs onjuistheden bevattende manual bij 't oud papier en ga wel lekker wat bruggen krassen op m'n Athlon :9
Kijk, hier kan ik me 100% in vinden. Die ASUS manual is onovertroffen op papier, maar www.wimsbios.com en zo nog een paar gaan er ruim overheen. Verder is zo'n K7S5A inderdaad te OCen, maar moet je er iets meer moeite voor doen. En de native performance is (zeker voor een 6-maanden oud plankje) zeer goed (KT266A/333 plankjes overtreffen het wel, maar dat zijn gelijk zowat de enigen). Ik heb geen 100% meer geld over voor 5% betere performance en features die ik toch niet nodig heb.

En wat de uitval betreft- eerlijk gezegt boeit het me minder, zolang de RMA procedure maar deugt. Ik heb 1x een ECS moeten swappen die DOA was, bij Winni's op een beurs, en was binnen 30 seconden met nieuwe weg. Dat is natuurlijk ook een weerspiegeling van de winkel, maar wederom, zolang het maar goed gaat boeit het me niet.

Oslik blyat! Oslik!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Inbouwen -> CPU erin -> koeler erop -> alles aansluiten -> ram op de knop en verrek hij doet het meteen :)

Zo ging het dus bij mij -> in 1 keer raak -> had ik eerlijk gezegd niet verwacht na al het gezeik wat ik had gehad met MSI en Asus borden daarvoor -> Die VIA chipsets zijn gewoon k*t en ik ben blij dat ik daar dus vanaf ben :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

no hassle > plug and play

(was mn eerste zelfbouw pc)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
tja, werkt lekker hier

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Bjorker
  • Laatst online: 08:33

Bjorker

Cadillacs rule!

Ook hier... had eerst een 810MLR, en daar heb ik wel wat problemen mee gehad (lees onstabiel) Hiervoor een k7s5a voor gehaald en deze loopt superstabiel. Met dezelfde componenten ging mijn seti cruncher ook van 7 naar 5.5 uur (athlon 1Ghz)

Nope

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 19 maart 2002 21:05 schreef Dannyke het volgende:

[..]

stabiel ?
welk OS run je dan ? :)
deze is bepaalt niet stable met win2k en een altlon XP 1600+ als rekenmachintje er op :|
Jij weet niks van die borden ,en ik draai winXP ;)
Kijk als je een slecht exemplaar heb gehad wil nog niet zeggen dat de hele fabriek brak is .
Enne wat wil je met anderhalf miljoen plankjes per maand ,die ze eruit persen.
Het aantal procenten DOA lig dan automatisch een stuk hoger ook..
Dat bij Asus,Abit,Epox,en noem maar op ,dus nie lullen a.u.b

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

* heeft 2 ecs bordjes working @ 200% :)*
om het zo maar te zeggen :)
een k7vza
en een k7s5a
*vind zijn k7vza toch stabieler maar ok :)*

------------------------------------------------------------
specs:

K7VZA ref 3.0@3.4
Amd duron 800@888mhz
512mb SDRAM
via ac97 onbourd sound sjippie
Matrox TNT2 m64 ( using nvidia chipset )
40 GIG ibm hdd for WinXP ( die gxp series ofzo die snel sterfen( t runs fine so far ))
1.2 gig Western Digital Caviar for win98
56X Acer Cdrom Drive
bakdoosje uit het jaar 0 :) een philips cdd 3610 @ ref 3.09
Miro Studio PCTV
3com 100mbits NIC :)

--------

Ecs K7s5a
Amd Atlon XP 1600+
512mb SDRAM
Via Onboard ac97 Sound sjippie & Sb 128 PCI
40 Gig Maxtor hdd
52x brakke Aopen cdromdrive
onboard Sis 900 based 10/100mbit lan poort
Realtek Pci 10mbit nic
Abit Stilero 400 (gf2mx400)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 09:40 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Jij weet niks van die borden ,en ik draai winXP ;)
Kijk als je een slecht exemplaar heb gehad wil nog niet zeggen dat de hele fabriek brak is .
Enne wat wil je met anderhalf miljoen plankjes per maand ,die ze eruit persen.
Het aantal procenten DOA lig dan automatisch een stuk hoger ook..
Dat bij Asus,Abit,Epox,en noem maar op ,dus nie lullen a.u.b
zeg ik dat ze slecht zijn ?
krijg alleen me atlon XP machientje maar niet stabiel :(

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op woensdag 20 maart 2002 10:00 schreef Dannyke het volgende:

[..]

zeg ik dat ze slecht zijn ?
krijg alleen me atlon XP machientje maar niet stabiel :(
Okeej dan ,ik kwam wat hard om de hoek met me reply
excuus bij deze :)
//Tukkie offtopic//
Probeer eens w2k zonder AGP 108d te installen,of als je ze niet heb staan juist wel :)
De ene keer maakt het hem stabiel ,de andere keer nou net omgedraaid.
WinXP heeft die meuk niet nodig ,probeer dat ook eens.
//back ontopic//
:P

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 20:40 schreef RS_003 het volgende:

[..]

kan best maar het is toch zo :'( ( en ja ik heb het ook 2x mee gemaakt :r 2x een kapote gekregen :r :r )

[EDIT] alles was meteen kapot RAM kon ik weg gooien VGA kaartje was toasted ( in andere pc bleef hij ook bij windows hangen nee echt goede mobo's :r K*T dingen ) en de PC is nooit UP geweest bij de 1e keer aanzeten sloopte de mobo het meteen ( en nee niet mijn schuld ik het het 2x laaten testen door onafhankelijke bedrijven en bijde zijden mobo = DOOD ( en de rest ook :'( HDD was nog wel heen en writer ;) )
Test jij dan niet nadat je processor, RAM en eventueel video kaart erop hebt gezet of het werkt?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 21:41 schreef NME het volgende:
kijk hier kan ik dus wat mee :)
ik wil nl. zlf ook ECS kopen maar misschien toch de ASUS A7A266 van Gistron. schijnt ook lekker te lopen. of MSI K7T Turbo 2
maar een vraag; bij een MSI staat er achter (B) en deze is 5 euro goedkoper. wat betekent de (b) ?
en dan nog iets, op de ASUS A7A266-E , moet daar perse een XP op of kan een Duron 1000 (jah budget is wat krap ;) ) daar ook zijn toeren op maken. hij is nl. cheaper dan een gewone A7A266 :?
Die A7A heeft toch een Ali chipset? Die zou ik niet nemen, is langzamer dan AMD, SIS en VIA.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 23:25 schreef _JGC_ het volgende:
Ik dacht eerst dat het DOA was, had nog geen zin gehad om terug te sturen, dus samen met een andere bestelling nog eentje laten sturen, dit keer met LAN. Wat denk je? Weer DOA.
Aangezien twee keer achterelkaar wat vaag is, ropte ik het geheugen eruit en duwde ik er wat oud PC100 in -> klaar.
Dat is dan toch geen DOA maar gewoon incompatible RAM?

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Alleen ff videokaart goed aandrukken :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Mijn K7S5A crashte altijd bij het spelen van 3D-spellen. Na een week lezen op ocworkbench heb ik de cooler van de chipset opnieuw erop gezet, maar deze keer met koelpasta er tussen. Sindsdien draait de K7S5A goed. Ik vind het eigenlijk niet kunnen, dat je er eerst aan moet sleutelen voordat het eindelijk goed werkt. Maar voor die prijs is het wel waard.

• _JGC_
  • Laatst online: 08:57
Op woensdag 20 maart 2002 11:41 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Dat is dan toch geen DOA maar gewoon incompatible RAM?
Weet ik, maar als datzelfde RAM, diezelfde CPU en diezelfde videokaart wel in een MSI K7TTurbo werken, ga je toch aan het mobo twijfelen.
Ik heb toen nog een ECS bord laten komen, die bleek dus ook niet te werken. Aangezien het el-cheapo geheugen was, heb ik er een PC100 cas2 module ingezet, die wel werkte.

* _JGC_ heeft z'n eigen MSI verkocht voor 100 euro en zo 20 euro winst gemaakt voor een beter bord :)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
mijn ecs k7s5a werkte pas goed na twee dagen lang kloten met bios instellingen en kabels en dergelijke aandrukken...

mijn xp werd wel gelijk herkend (na de fsb op 133 gezet te hebben), maar hij kon eerst niet mijn hd vinden.... :?

nou, hij werkt nou echt perfect, stabieler dan mijn oude k6-2+, die ook al niet echt labiel was...

btw: twee dagen kloten heb ik destijd ook met mijn chaintech 5agm2 gehad.... zelfs nog langer toen, want me l2 cache deed het pas nadat ik 2,8 volt door de cpu gejaagd had... :?

volgende bordje word zeker weer sis, en waarschijnlijk ook van ECS.... goedkoop is lang niet altijd duurkoop... :P

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Heb hier een K7S5a die 't nog steeds niet goed doet.

Als je ziet hoeveel problemen er op bv www.ocworkbench.com in het ECS forum worden gepost, kan je toch moeilijk zeggen dat het een lekker stabiel bordje is.

En ECS ondertussen maar lekker alle problemen ontkennen.

Dat was dus 1x nooit meer. :(

Verwijderd

Bij 2 maten van me draaide hij gelijk goed en stabiel (nog steeds trouwens).

Bij mij kreeg ik met geen mogelijkheid mijn pci tv kaart werkend, die gebruik ik nu maar niet meer.

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

ff uitzetten om mn geforceje er harder in te duwen

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik denk dat ik het er maar op waag dan. Want ik wil een niet al te duur (lees: geen Abit) bordje waar SDR en DDR op kan. dan is het of de ASUS A7A266 of ECS denk ik. want MSI verkoopt dus of DDR of SDR. Zijn er nog een aantal standaard probs met ECS? ivm BIOS instellingen en dat soort dingen? dat ik niet meteen dat bordje bij het grofvuil zet :P

edit: werkt het ook met OEM geheugen? anders moet ik weer met deze geheugenprijzen infineon kopen :(

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 11:30 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Okeej dan ,ik kwam wat hard om de hoek met me reply
excuus bij deze :)
//Tukkie offtopic//
Probeer eens w2k zonder AGP 108d te installen,of als je ze niet heb staan juist wel :)
De ene keer maakt het hem stabiel ,de andere keer nou net omgedraaid.
WinXP heeft die meuk niet nodig ,probeer dat ook eens.
//back ontopic//
:P
ja en hoe doe ik dat ?:)

dit is dag 3 voor win2k intussen :) met slaapstand er tussen :)

mijn durontje@ecs k7vza heb al een weekje zonder slapen :)

• Toewan
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op dinsdag 19 maart 2002 22:32 schreef d-super het volgende:
Dit in tegenstelling met de martelgang die ik heb gehad met een Abit KT7 die met een Tbird 1000 na veel gesodemieter redelijk stabiel werd.
Voor mij dus geen dure merken meer!!!
Da's dan ook weer vreemd, heb een KT7-RAID (helemaal volgestouwd met insteekkaarten) en ik kan echt niet zeggen dat ik veel moeite heb gehad om 'm stabiel te krijgen.
(Abit KT7-RAID met TB800, SB-Live, 3Com 509B, 3Com 905TX, Pinnacle PC-TV rave, Adaptec 2940AU, Asus V6600 Deluxe)

• Harmen
  • Laatst online: 09:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Werkte meteen! :+

Alles in elkaar gedraait, daarna XP erop en gaan. 8-)

Ecs K7S5A i.c.m Thunderbird 1400MHz en 512Mb Infineon DDR cl2 memory.

Whatever.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 20 maart 2002 14:15 schreef minipolopikoler het volgende:
Bij 2 maten van me draaide hij gelijk goed en stabiel (nog steeds trouwens).

Bij mij kreeg ik met geen mogelijkheid mijn pci tv kaart werkend, die gebruik ik nu maar niet meer.
Wel stabiel maar TV-kaart deed het niet, lekker bordje :X

Zelfs mijn gare Fastfame bord kan nog een TV-kaart trekken :X

• TheGhostInc
  • Niet online
Hier ook een positief verhaal,
wat ik alleen niet begrijp:

Who cares about DOA's?
Ok, het is lullig als je een kapot onderdeel toegezonden krijgt, maar dan kun je ook even de vobis (oid.) binnenlopen voor een compleet systeem, dan is ie wel getest voordat je hem meekrijgt.
Maar ja, dan betaal je 3x zoveel.

Gewoon niet zo zeuren, je koopt de meuk, is het stuk, dan stuur je het terug en krijg je een nieuwe, No Big Deal.
Ik vind het geen probleem om een paar daagjes langer op m'n PC-tje te moeten wachten en daarmee 70 euro uit te sparen...

Ik hoor niemand zeggen "Ow, ze deden toch zo moeilijk met garantie", de meeste winkels zijn gewoon OK.

* TheGhostInc heeft hetzelfde met IBM schijven, als er garantie op zit, en ze zijn snel, dan is er toch niks aan de hand... en die data... 90% is warez en andere zooi, volgende week ben je toch weer een nieuwe versie aan het leechen. Anders moet je maar 5x zoveel neer tellen voor een setje SCSI schijven in RAID.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
ECS roelt! Heb de k7s5a gekocht aangezien m'n abit kt7-raid NIETS dan problemen gaf. ECS bordje is nog nooit gecrashed. Kon op die abit niet eens met al m'n dimms erin windows installeren, moest 1 van 1,256 Gb eruit rukken anders crashde ie steeds ... Dacht eerst dat het of proc (zwartig aan onderkant) of het geheugen was (elcheapo oemspul) maar bordje was minst duur om te testen, nog geen spijt van gehad!!!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eergisteren een ecsbordje gekocht, duron 1200, spire whisperrock II.
Bord start zo nu en dan op, als het trek lijkt te hebben. In 80% van de gevallen wel stroom op het bord, maar geen output naar de grafische kaart. Andere PSU geprobeert, maakt niet uit. Kan een lege CMOS-batterij dit effect hebben? Verder een best bordje, maar ik wil niet zes keer aan en uitschakelen voordat-ie het doet.

Verwijderd

Mijn ECS bordje blies zichzelf de lucht in.. alles netjes ingebouwd, processor erop, geheugen, videokaartje, koeler..AS2... aanzetten, toerental van m'n fan ging heel onregelmatig, pats, boem...rook eruit, onder de processor vandaan.

Vette brandplek onder op de processor (linker onderhoek).

Het hele spul (inclusief CPU) was online gekocht, dus ik had ff gebeld, kreeg geen geld terug (had ik ook niet verwacht), maar ik weet zeker dat dit niet mijn schuld is geweest.

Toen heb ik een MSI K7T Turbo2 gekocht , en die deed het meteen perfect (draait nu nog)

Dit geintje heeft me dus 82+180 = 262 euro gekost.. was ff behoorlijk zuur , maar ik heb ervan geleerd.

Ben blij voor de mensen die hun ECS bordje goed aan de praat gekregen hebben.. veel plezier ermee, maar voor mij geen ECS meer..never nooit niet.
Pagina: 1