Toon posts:

Duron met kapotte hoekjes???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een AMD Duron 750mhz gekocht.
toen ik hem bekeek zag ik dat de 2 bovenste hoekjes afgebrokkelt waren. het is een lichtgrijze core en een blauwgrijze proc verder. AMCA uit 1999.

Ik heb nog geen moederbord en geheugen om hem te testen, mobo komt morgen en geheugen veel later.

Zou deze nog kunnen werken?
De man zegt dat hij er altijd mee heeft gewerkt, maar misschien is hij later kapot gegaan, maar hij zei dat hij in orde was. Kan ik deze nog overclocken?
Of moet ik hem terugsturen enz.?

/me baalt als een stekker! :(

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Zeer waarschijnlijk niet

iStockphoto

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
is waarscheinlijk ook de reden waarom die gast die proc heeft verkocht :(

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Terug sturen die handel!!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:05
Zou best nog wel kunnen werken, alleen niet bevordelijk.
Wacht gewoon ff tot morgen en probeer em uit, en zoiezo korting !

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik zou hem terug sturen want ik denk dat ie niet 100% lekker meer is en als ie nieuw is helemaal terug met dat ding

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, ik kan hier gewoon NIET tegen! :(
ik koop een processor en krijg je dit.
ik heb notabene 3 keer gevraagd of hij geen kartels/putjes had enzo, en hij zei dat hij perfect was! |:(

ik heb hem net gemaild, ben benieuwd...

Het is btw een 2de handsje.
voor 45. best duur ook nog! :( (voor een kapotte)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:37
kweet niet hoe je het toegestuurd hebt gekregen, maar de PTT kan ook boosdoener geweest zijn..

• Jamaicaman
  • Niet online
ik denk het niet, die afgebroken hoekjes is toch echt van het verkeerd opzetten en afhalen van koelblok.

Verwijderd

Topicstarter
hij zat in een plastic doosje, los erin, hij rammelde enz. maar de core kon niet het plastic dekseltje raken, dus daaraan kan het toch niet liggen?
was PTT onder rembours

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
klote voor je, niets aan te doen.......

ik denk dat je geen garantie hebt....

• Jamaicaman
  • Niet online
kun je die gast niet aanklagen dan ?
of de ptt >:)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 19 maart 2002 17:10 schreef richardkraal het volgende:
klote voor je, niets aan te doen.......

ik denk dat je geen garantie hebt....
Ik denk dat een particulier nooit garantie geeft ;(

Ben bang dat je bent opgelicht ;(. Je kunt hem uitproberen maar ik denk dat het beestje dood is :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik zou hem dus gewoon terugsturen, het is nu een grote kans dat hij er niet lang meer mee doorgaat, dus dat hij al snel kapot zal gaan, dus ik zou hem terugsturen en me geld terug vragen

• Jamaicaman
  • Niet online
en als die gast onredelijk is en z'n geld niet terug geeft dan , wat zou je dan kunnen doen?
Kheb liever toch een kapot duronnetje thuis voor het geld dan helemaal niets :)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 17:16 schreef Blokkie het volgende:
Ik zou hem dus gewoon terugsturen, het is nu een grote kans dat hij er niet lang meer mee doorgaat, dus dat hij al snel kapot zal gaan, dus ik zou hem terugsturen en me geld terug vragen
dus dan heb je helemaal niets meer
nu heb je nog een leuke sleutelhanger :+

• Jamaicaman
  • Niet online
zeg ik :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helaas al betaald |:(

maar, morgen komt mijn EPoX 8K3A moederbord binnen, :9~
maar ik heb nog geen geheugen, kan ik de processor erop zetten en alles aanzetten en in de bios kloten en proberen de proc te testen ofzow? :?

ik heb namelijk nog geen geheugen en dat duurt nog wel ff. :'(

Verwijderd

ff ergens geheugen lenen/ fixen en dan testen, je weet heel snel of de proc het nog doet, of helaas helemaal niet meer :(

• Jamaicaman
  • Niet online
je kunt de proc er altijd inzetten, als ie niet boot of je diagnostic led op je mobo geven fouten aan dan is hij waarschijnlijk naar z'n grootje.
veel geluk btw

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Op dinsdag 19 maart 2002 17:22 schreef Allanzoet het volgende:
maar ik heb nog geen geheugen, kan ik de processor erop zetten en alles aanzetten en in de bios kloten en proberen de proc te testen ofzow? :?

Dat gaat niet werken, niemand in de buurt met een reepje geheugen wat je ff mag lenen :?

Verwijderd

Topicstarter
neh, ken alleen maar mensen in de buurt met intel... |:(
:'(

of ik moet mijn mammie heel lief aankijken in de hoop dat ik geld kan lenen voor geheugen... :*

• Jamaicaman
  • Niet online
d8 het niet

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 17:14 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Ik denk dat een particulier nooit garantie geeft ;(

Ben bang dat je bent opgelicht ;(. Je kunt hem uitproberen maar ik denk dat het beestje dood is :X
nee, nou ja het heeft iig geen pootjes meer >:)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 19 maart 2002 17:26 schreef Allanzoet het volgende:
neh, ken alleen maar mensen in de buurt met intel... |:(
:'(

of ik moet mijn mammie heel lief aankijken in de hoop dat ik geld kan lenen voor geheugen... :*
Intel of AMD, op beide kan hetzelfde geheugen... Een Intel kan met zowel DDR, SD-ram als RDRAM werken, een AMD met SD-ram en DDR-ram (correct me if I'm wrong). Geen argument dus, mensen in de buurt hebben Intel...

Dit hangt btw volledig af van het moederbord.
Op dinsdag 19 maart 2002 17:22 schreef Allanzoet het volgende:
ik heb helaas al betaald |:(

Kan wel, prik erop en goed luisteren. Als je piepjes hoort die aanduiden dat er iets met je cpu is dan kun je die Duron wegdonderderen... Als je piepjes krijgt dat er iets is met je geheugen dan moet je nog maar even wachten...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Mja, ik heb een Duron 650 die wat van de core mist, maar die doet het nog steeds goed hoor. Wanneer er iets van de core afgebrokkeld is wil het niet altijd zeggen dat hij het niet meer doet. Maar de kans is natuurlijk wel groter.

Verwijderd

Topicstarter
ghehe, ik bedoel dat alle mensen die ik in de buurt ken intel met sd-ram hebben, maarja.

ik kreeg vandaag briefje van ptt met de mededeling dat ik 21-03-2002 mijn pakketje kan ophalen = EPoX 8K3A >:)

Morgen ga ik dus de boel testen. (kan ik de bios in zonder geheugen?)

oja, de man van wie ik de proc kocht zei dat de proc gewoon perfect werkt en dat ik hem moet vertrouwen omdat ie gewoon werkt. Misschien werkt ie ook wel, maar kan ik nog wel de MP en fsb verhogen en dus (goed) overclocken?
ik wil hem eigenlijk toch wel minimaal op 1000mhz laten lopen.
Ik heb waterkoeling enz.

Gaat dit lukken?
Het is btw een roze achtige core en grijs/blauw/paars proc met AMCA stepping:
AMD Duron
B750aut18
Amca0102epdw
28417450180
1999 amd

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 20 maart 2002 14:51 schreef Allanzoet het volgende:
ghehe, ik bedoel dat alle mensen die ik in de buurt ken intel met sd-ram hebben, maarja.

ik kreeg vandaag briefje van ptt met de mededeling dat ik 21-03-2002 mijn pakketje kan ophalen = EPoX 8K3A >:)

Morgen ga ik dus de boel testen. (kan ik de bios in zonder geheugen?)

oja, de man van wie ik de proc kocht zei dat de proc gewoon perfect werkt en dat ik hem moet vertrouwen omdat ie gewoon werkt. Misschien werkt ie ook wel, maar kan ik nog wel de MP en fsb verhogen en dus (goed) overclocken?
ik wil hem eigenlijk toch wel minimaal op 1000mhz laten lopen.
Ik heb waterkoeling enz.

Gaat dit lukken?
Het is btw een roze achtige core en grijs/blauw/paars proc met AMCA stepping:
AMD Duron
B750aut18
Amca0102epdw
28417450180
1999 amd
Die vent is een kneus die allicht nog een superorb ofzo erop liep te beunen. Maar het kan best nog werken. Wees alleen zelf ERG voorzichtig, want veel meer zal niet werken.

Wi3rd_n3rd heeft op zich de juiste tip gegeven, zodra de mobo binnen is CPU (MET KOELER!!!) erop en VGA kaart. Power erop en kijken naar de diag LEDs. Als de code RAM zegt is de CPU in ieder geval nog in staat te denken. Zegt de code CPU, dan moet je die beunhaas achterna zitten. Als jouw Epox geen diag LED heeft, piepjes luisteren.

* dion_b meldt zich in dat geval voor de GoT knokploeg >:)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zijn adress duz we gaan dan wel ff een duron-martellaar kicken!

ghehe,

mja, morgen heb ik het moederbord en dan test ik het, maar als mobo zegt dat ie in orde is, dat zegt dan toch verder niks dat ie in windows stabiel loopt? Man zegt btw dat ie wel goed loopt. maarja, en dat oc`en? gaat dat lukken?

/me is btw mammie aan het overhalen om geld te lenen... ;)

Verwijderd

bij mij lukt het alleszins, ik heb een duron 1 ghz met een hoekje eraf en die loopt op 1229 Mhz (117x10.5)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:24
Gister mijn 'oude' Duron 800 vervangen voor TB1333.
Bij het verwijderen van de oude pasta zag ik dat er bij mij ook 2 hoekjes zijn afgebroken.
Maar hij loopt nog perfect, hoor...
Pagina: 1