Toon posts:

[xp] fatale crash op verkennen computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Info:
Comp1 ip 10.0.0.151
Comp2 ip 10.0.0.150
Router ip 10.0.0.138
Subnet mask 255.255.255.0
Firewalls staan uit.
Werkt over hub.
Pingen werkt.

Probleem:
Comp1 kan Comp2 helemaal goed verkennen en bestanden kopieren enz.
Comp2 loopt geheel vast op het openen van Comp1. En kan alleen door totaal power uit te zetten weer verder op Comp2. Comp2 kan wel via hub op internet.

toevoeging: Comp2 ziet de workgroup wel, en maakt er deel van uit, maar het crashen gebeurt wanneer de andere computer geopend wordt.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Volgens mij zijn die i.p adressen samen met die subnet masks niet goed. Lees eens even de FAQ door, en gebruik eens even om te testen 192.186.0.X met 255.255.255.0 Volgens mij zou het dan beter moeten gaan.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Mogen we ook even weten welk OS(sen) je gebruikt ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Ip-adressen en netmask zijn oke.
Controleer de drivers van de netwerkkaart van die probleem pc eens, of installeer die kaart eens opnieuw.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

als pc 1 XP in de NTFS config heeft staan, en pc 2 Windhoos 9x heeft, dan kan pc2 1 voor zover ik weet niet bekijken (9x kan geen NTFS lezen). Kan ook aan de gebruikersgroep liggen. Als je op pc1 de restricties op de pc-schijven hebt beperkt, geen shares gemaakt, dan kan de pc het niet lezen.

Hier kon uw advertentie staan

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 20 maart 2002 14:54 schreef wizzzzzz het volgende:
Ip-adressen en netmask zijn oke.
Controleer de drivers van de netwerkkaart van die probleem pc eens, of installeer die kaart eens opnieuw.
uit de FAQ
Welke IP adressen moet ik thuis nu gebruiken ?

Een vraag die je ook vaak voorbij ziet komen, is welke IP-adressen nu bedoelt zijn voor je lokale (thuis)netwerk.

In principe kun je ieder IP-range voor een lokaal netwerk gebruiken, maar het is handiger een IP-range te gebruiken, die voor lokaal gebruik bedoelt is. Die dus in principe niet over het Internet gerouteerd wordt, en dus ook niet op het Internet voorkomt.

De volgende ranges zijn dus beschikbaar voor "lokaal gebruik" :

10.x.x.x / 255.0.0.0 - Voor (hele) grote netwerken, veel adresseringsruimte.

172.16.x.x / 255.255.0.0 tot en met 172.31.x.x / 255.255.0.0 - Ook een range voornamelijk door bedrijven gebruikt, in verband met grote adresseringsruimte.

192.168.x.x / 255.255.255.0 - De range voor thuisgebruik, kleinere netwerken. Deze zie je dus ook het meeste. Dit is dus de aangewezen range om te gaan gebruiken als je een klein lannetje gaat maken. (Standaard begint men gemiddeld met 192.168.0.1 / 255.255.255.0, en dan omhoog.)

end faq

dus 10.0.0.X met 255.255.255.0 is dus NIET GOED....

Verwijderd

Heb ik ook gehad dit. Bleek aan een corrupte avi file en divx 4.xx te liggen. Explorer wil namelijk standaard perse previewen als je een avi dir hebt. Steeds bij die preview op mijn network-gemapte laptoppie lieptie zo vast als een huis.
Dit is trouwens ongeveer de eerste keer geweest dat XP niet stabiel was :'(.

Misschien is dit bij jou ook het geval?

Verwijderd

als pc 1 XP in de NTFS config heeft staan, en pc 2 Windhoos 9x heeft, dan kan pc2 1 voor zover ik weet niet bekijken (9x kan geen NTFS lezen).
Di's trouwens onzin, je leest natuurlijk niet rechtstreeks blokken van je harddisk. Dit wordt via een (universeel) netwerk filesystem aangeboden (CIFS/SMB o.i.d.).

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Op woensdag 20 maart 2002 14:57 schreef Sparhawk het volgende:

dus 10.0.0.X met 255.255.255.0 is dus NIET GOED....
Heeeeeel theoretisch is dit wel juist maar je kunt het wel gebruiken en het werkt niet minder of problematischer.

Tegenwoordig zijn netmask en ip-adressen niet meer op die manier aan elkaar verbonden, 10.0.0.0/24 mag echt wel gebruikt worden.

Het zal in ieder geval niet het probleem opleveren wat hier wordt beschreven.

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 20 maart 2002 15:06 schreef wizzzzzz het volgende:

[..]

Heeeeeel theoretisch is dit wel juist maar je kunt het wel gebruiken en het werkt niet minder of problematischer.

Tegenwoordig zijn netmask en ip-adressen niet meer op die manier aan elkaar verbonden, 10.0.0.0/24 mag echt wel gebruikt worden.

Het zal in ieder geval niet het probleem opleveren wat hier wordt beschreven.
Demn....lees je een keer die FAQ.... :P :P :P

Verwijderd

Topicstarter
Beide computers gebruiken XP. En deze IP adressen had ik gekozen omdat ik een getweakte kpn-adsl modem heb, die ik volgens alle aanwijzingen zo moest instellen. Is dit niet goed? :? Dan moet er in ieder geval ook in alle beschrijvingen om adslmodem te tweaken die IP's veranderd worden..
Om te communiceren met comp2 gebruik ik tegenwoordig maar het internet. Dan crashed hij niet. Dus hoop dat iemand met een geniale oplossing komt.. Grt.
Pagina: 1