Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MySQL] Geen users met rechten :(

Pagina: 1
Acties:

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 23:16
Olé, ik heb het weer voor elkaar, ik heb het voor mekaar gekregen om de users van mn MySQL databeest zo te verprutsen dat niemand meer iets kan doen. Het zit zo: ik wou dmv Webmin mijn user het recht geven vanaf elke host te connecten, blijkbaar zat daar een fout in, ipv bij Host "%" in te vullen, heeft webmin niets ingevuld, waardoor je dus echt met geen mogelijkheid die account kan gebruiken.

Dit had ik (uiteraard :() niet door, en heb root wat minder rechten gegeven aangezien hij nog steeds geen password had. Dus alleen het select recht gegeven, maar helaas, webmin gebruikte dat account ook voor administratie, en daar gingen de rechten. Goed ikke tegen webmin zeggen dat hij mijn username moest gebruiken, maar die werktte dus niet meer! (vanwege dat Host probleempje)

De enige user die nu nog veel rechten heeft is de user root @ localhost.localdomain. Maar hij logt standaard in met root @ localhost (dus zónder localdomain).

Heeft iemand enig id voor een oplossing?(bijvoorbeeld hoe ik kan inloggen met die localdomain erachter?) of is MySQL herinstalleren de enige optie? (heb wel backups)

De hele handel draait onder Linux (Mandrake 8.1 als ik me niet vergis)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

P&W -> SA

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 23:16
Op dinsdag 19 maart 2002 16:52 schreef D2k het volgende:
P&W -> SA
Programming & Webscripting
Het programmeer en webscripting forum bij uitstek voor echte applicaties, PHP, MySQL, ASP, etc. Allemaal hele koele dingen, maar niet altijd even makkelijk. Als je er zelf niet meer uitkomt: hier zitten de experts.
Hmm? Maar ok, respect :)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->NOS dan ;)

Verwijderd

Je moet ook niet zoveel met rechten knuppelen :P
Op dinsdag 19 maart 2002 16:49 schreef Terranca het volgende:
De enige user die nu nog veel rechten heeft is de user root @ localhost.localdomain. Maar hij logt standaard in met root @ localhost (dus zónder localdomain).
Zet een alias voor localhost = localhost.localdomain in /etc/hosts en het zou geweldig moeten zijn :)