Ik wil een browse for file in access zodat ik een filename kan selecteren, en vervolgens wordt deze in vb gekopieerd naar een andere dir met een andere naam. Deze naam wordt ook opgeslagen in de db als string dus de naam en path.
Je moet sowieso even voor het kopieren het FileSystemObject als referentie hebben..
Voor het bladeren door dirs moet je even kijken.. In VB zit ie standaard.. Maarem. Ik denk niet dat je veel aan dit antwoord hebt, je kunt beter even in de boeken kijken en in de help van access, dan snap je het beter
Voor het bladeren door dirs moet je even kijken.. In VB zit ie standaard.. Maarem. Ik denk niet dat je veel aan dit antwoord hebt, je kunt beter even in de boeken kijken en in de help van access, dan snap je het beter
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Dit kan je met de common dialog doen. Hiermee kun je dus een bestandnaam zoeken. De help van access / vb is hier heel duidelijk over, dus dat zal wel geen probleem worden.
Dit moet denk ik ook lukken, alleen als ik deze common dialog wil inserten in een form, dan krijg ik de melding OLE serve not installed. ?? wat is dit voor een klets.?
Heb je wel de developper tools van office 
Of visual basic ofzo. Ik dacht dat je die moest hebben voordat je verwijzingen naar je ocx /dll-tjes kan maken aangezien ze anders niet geregistreerd zijn.
Maar weet het niet helemaal zeker eigenlijk.
Of visual basic ofzo. Ik dacht dat je die moest hebben voordat je verwijzingen naar je ocx /dll-tjes kan maken aangezien ze anders niet geregistreerd zijn.
Maar weet het niet helemaal zeker eigenlijk.
pfff dacht dat het comdl32.ocx was.
Gewoon in formulier ontwerpweergave AxctiveX besturingselement invoegen en dan Microsoft Common Dialog.
Maarre begint nu wel heel erg basis te worden.
Gewoon in formulier ontwerpweergave AxctiveX besturingselement invoegen en dan Microsoft Common Dialog.
Maarre begint nu wel heel erg basis te worden.
Pagina: 1