[CDR]Brander brandt niet of niet goed

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Als ik in Windows een CD wil branden, crasht mijn hele systeem en de brander probeert te branden, maar slaat steeds af en probeert het opnieuw.

Nu heb ik het in Linux geprobeerd maar de TOC wordt geschreven en daarna krijg ik de fout, device not ready. Damn weer een CD naar de klote :(

De brander is een Philips 3610 (oud ding) en deed het altijd perfect. Nu ik hem in deze computer doe doet ie dus niets en heb hem ook al in het oorsprokelijke systeem gehad en daar doet ie ook niets meer. What's the problem???

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:17
is de lens niet vies, NIET SCHOOMMAKEN MET EEN SCHOONMAAK CD!!!! of hij is gewoon op

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

Die oude philips fikkers hadden toch een maximum van zoveel honderd uur fikken ? (ik d8 300 uur). Daarna houden ze er gewoon mee op (misschien een zinloze poging op illegaal kopieren nog een beetje in te perken >:)). De nieuwe van philips hebben deze kwaal volgens mij niet meer.

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Blijft ie nadat je de cd erin hebt gedaan ook lang zoeken naar de cd? Waarschijnlijk is aan zŽn laatste dagen toe maar je kan em proberen schoon te maken. Bij mij hielp t ook nog wel eens als ik de cd tray een beetje aandrukte totdat die de cd gevonden had.

• LollieStick
nee, hij leest perfect, niet snel (6x) maar wel goed. Zoals het altijd geweest is. Specifiek het branden gaat mis en zoveel uur heeft ie nog niet gebrand. We hadden hem een half jaar toen we een snellere hebben gekocht. Hij zal hoogstens 50 uur gebrand hebben. meer echt niet.

Ik zal hem morgen eens proberen schoon te maken. Gewoon openschroeven ofzo?

Verwijderd

zet hem te koop en verstuur hem via de post, later als ze klagen dat die kapot is geeft je de postbode op de kop :+

• LollieStick
ik ga er maar van uit dat ie dood is. toch bedankt jongens.

Verwijderd

Flapper zet aan tot diefstal/ciminaliteit/hufterigheid.

Bastard !!!!!!!

Je zou de 3610 eens open moeten maken, met trox driver.
FF 3 bandkabels ospeuteren, vergeet de clipjes niet.

Rustig met een wattestaafje en wat spiritus het lensje
schoonmaken. FF de geleide rail voor de laser opnieuw
smeren met teflon coating ofzo.

En uitproberen.

50 uur is erg weinig. Mijne is denk ik ook aan zijn einde.
Ik heb er denk ik zo'n 250 mee gebrand, dus ook niet echt veel.
Pagina: 1