Toon posts:

FTP over HTTP tunnelen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik weet niet precies waar dit topic geplaatst moet worden maar er zijn andere mensen die dat wel weten voor me denk ik zo

Welnu mijn vraag :

Ik zit hier achter een proxyserver te werken die alleen http verkeer doorlaat. De snelheid hiervan is 1,5mbit up en down das toch lekker zou je denken. Nu wil ik wat dingen naar mijn site uploaden en dat moet via FTP.
Het probleem is dat dat het natuurlijk niet doet omdat poort 21 helemaal dicht gespijkerd zit. Nu hoorde ik dat het via tunneling wel zou kunnen. Maar hoe kan dat zonder snelheid verlies.
Wie helpt.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Kun je je ftp-server niet gewoon op port 80 zetten?

enneuh: [topic=309815/1/25]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

uh proxy instellen in je ftp client?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
het gaat erom dat ik ftp kan gebruiken dus uploaden en downloaden vanachter die proxy.
Niet zelf een proxy starten.

Dus het gaat erom dat ik via poort 80 naar buiten ga en dan naar poort 21 ga zodat ik op ftp kan komen.
De proxy laat alleen maar poort 80 door en je kan alleen maar via de proxy naar buiten komen.

Verwijderd

Klinkt als dat vervelende Kennisnet van school ;)

Verwijderd

Een Web-FTP script installeren op de remote bak. Lekker een web-interface en file-transfer, over port 80.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:08 schreef D0nutz het volgende:
Een Web-FTP script installeren op de remote bak. Lekker een web-interface en file-transfer, over port 80.
ah maar gaat mijn upload er dan niet aan?? het gaat erom dat ik dus ook andere dingen naar een ftp van een vriend van me kan uploaden bijvoorbeeld. dat zou dus makkelijk kunnen met zijn max 180 kb/s

of wou je dat ik dit deed op de server van school?? dat zullen ze minder vinden denk ik :?

en het is inderdaad kennisnet. En dat is jammer genoeg zwaar dicht gespijkerd

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 19 maart 2002 19:53 schreef ArneDM het volgende:
Dus het gaat erom dat ik via poort 80 naar buiten ga en dan naar poort 21 ga zodat ik op ftp kan komen.
De proxy laat alleen maar poort 80 door en je kan alleen maar via de proxy naar buiten komen.
Met Bulletftp kan ik een proxy instellen en depoort waarop die draait, en ook een http proxy op port 80. 't Lijkt me dat het daarna wel goed komt anders heeft heel die instelling geen zin lijkt me. Maja ik heb ff geen zin om de boel dicht te timmeren hier om te testen, dus download de shareware eens zou ik zeggen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
nou kijk das het probleem dus......
Je moet het zo zien.
Hij gaat met poort 80 naar buiten hier op school
maar hij moet naar poort 21 toe....

| <------poort 80 school |
poort 21 -------> ftpserver |
| |

zo lopen ze langs elkaar heen dus

het kan wel op deze manier als er een andere proxy bijvoorbeeld tussen zit of een wingate volgens mij ofzo.
die dan poort 80 in en poort 21 uit doet........alleen dat kost zoveel snelheids verlies.
Dit was volgens mij de enige manier.
Want poort 21 is nou eenmaal dichtgespijkerd.
En nogmaals het gaat er niet om dat ik een ftp server begin daar. Ik wil alleen op ftpservers komen uploaden en downloaden daarvan

Verwijderd

Tja, dit is misschien wat voor je, maar zoals je zelf als zei: dat levert snelheidsverlies op. Wil je dat niet, zul je er wat geld voor over moeten hebben...

Verwijderd

Topicstarter
kijk nu komen we ergens.
Heel erg bedankt, dit is dus zo iets waar ik naar op zoek was.
Alleen als iemand toevallig nog iets weet zonder veel snelheidsverlies?
Het gaat dus om een server die in ieder geval 180kb/s door kan laten of in die trend.
niet onder de 50 in ieder geval

en geld is iets wat ik niet heb, laatst staan over heb

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
Je zou ook met een zogenaamde ftp bouncer kunnen werken. Ik ken zelf alleen de unix versies ervan, maar er zijn geloof ik ook versies voor windows.

Nadeel hiervan is wel dat je een pc met een goede verbinding nodig hebt om als 'tussenpersoon' te functioneren voor je. Jij connect naar port 80 op die machine, die machine verbind op zijn beurt met je ftp site (op port 21) en geeft jou alle response weer terug over port 80.

De verbinding van die pc die als tussenpersoon functioneerd wordt wel je beperkende factor. Als die niet simultaan 180 KB/sec up en downloadsnelheid aan kan zul jij dat op je werk ook nooit krijgen. De bouncer heeft ook wel een mogelijkheid om alleen de 'control data' door te sturen, maar dat zal in jouw situatie niet werken omdat alleen HTTP verkeer wordt doorgegeven.

Ook zul je nu meerdere computers of netwerkkaarten moeten gebruiken om met meerdere sites te werken, er is per ip adres natuurlijk maar 1 port 80 beschikbaar.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Je kan ook www.htthost.com proberen. Gebruik ik ook hier, je haalt max ongeveer 60KB/s. Maar dat is per thread, dus gewoon 3 threads laten lopen en je zit op 180KB/s.

Werkt goed moet ik zeggen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

je zit op kennisnet.

je hebt alle reden om te balen:

1. Die sysadmins verplichten je de proxy te gebruiken.
2. Wil jij een bestand verzenden door gebruik te maken van een script. (webbased) dan zal er ergens een 'put'variabele in dat script verwerkt moeten zitten. Nu komt het: die sys. beheerders hebben bepaald dat 'put'requests maar een bepaalde grootte mogen hebben. En geloof mij, da's niet groot!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:51
weet iemand misschien of de sys. beheerder een paswoord krijgt van kennisnet zodat de proxi niet nodig is of dat er met die proxi 5 ofzo met naam en pass dat alle poorten wel open staan

Verwijderd

Topicstarter
ik d8 dat gewoon alles dicht is
en er geen wachtwoord ofzo is voor de sys beheerder.
Alles moet via die proxy en de proxy heeft nou eenmaal alleen maar poort 80 open.
Jammer genoeg.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik kan je wel formulieren bezorgen waarmee je bij kennisnet een aanvraag kunt doen om poorten open te zetten :)

Zal zo ff uppen :D

edit:

[url="http://pdf"]http://www.wook.nl/temp/Aanvraag poort filtering v1.3.pdf[/url]

[url="http://bijlage"]http://www.wook.nl/temp/Bijlage aanvraag poortfiltering v1.2.pdf[/url]

Als je de juiste gegevens hebt en je faxt het, zou het wel eens kunne zijn dat ze het gewoon openzetten :D

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Ik snap niet waarom een HTTP tunnel snelheidsverlies zou opleveren? Ik gebruik het zelf ook en de enige snelheidsbeperking is de upload van mijn host. Weet je zeker dat je geen gebruik maakt een publieke host?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

wtf; "Helaas, je bericht is al gewijzigd door een moderator. Je kunt dit bericht niet meer wijzigen."
:?

pdf

bijlage
zo dan?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
over dat snelheids verlies.
Ik zou wel gewoon graag gebruik maken van de maximale snelhied van het net. Althans iets daarvan.
Als ik met 10kb/s moet uploaden duurt het heel lang. Kan ik het net zo goed op 100 floppy's zetten. :( :(

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:18 schreef martijntje het volgende:
je zit op kennisnet.

je hebt alle reden om te balen:

1. Die sysadmins verplichten je de proxy te gebruiken.
2. Wil jij een bestand verzenden door gebruik te maken van een script. (webbased) dan zal er ergens een 'put'variabele in dat script verwerkt moeten zitten. Nu komt het: die sys. beheerders hebben bepaald dat 'put'requests maar een bepaalde grootte mogen hebben. En geloof mij, da's niet groot!
o vandaar, want bij ons hadden ze ook met php ofzo iets een script geschreven, en dat werkte ook, maar alleen met kleine bestanden. En ze snapte maar niet waarom ze niet grotere konden uppen.
Pagina: 1