Toon posts:

wat zijn nu de voordelen van mandrake,suse,redhat

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst mandrake geinstalleerd, maar wat nu opzich het voordeel is wat je er meer mee kan dan met redhat of suse :?
Wat zijn nu de grote voordelen van die 3 appart.
Dus voordeel van suse/redhat/mandrake.
En de nadelen :?

Alvast bedankt :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[topic=395099/1/100]
[topic=309815/1/100]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 16:11 schreef Compubiter het volgende:
[topic=395099/1/100]
[topic=309815/1/100]
Dat is toch sociaal van alvast bedankt voor de reacties.
Kan ze ook achteraf bedanken :?

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35

markvt

Peppi Cola

Op dinsdag 19 maart 2002 16:13 schreef gharay29 het volgende:

[..]

Dat is toch sociaal van alvast bedankt voor de reacties.
Kan ze ook achteraf bedanken :?
Wij tweakers groeten elkaar continue :D

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 16:15 schreef markvt het volgende:

[..]

Wij tweakers groeten elkaar continue :D
Precies, we weten dat je ons bedankt. Was geen aanval maar een hint. ;)

edit:
Je moet trouwens deze links hebben:
[topic=163843/1/100]
Specifiek deze.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

(jarig!)
[topic=395099/1/100]
[topic=309815/1/100]
Hmmm onder de eerste post in je topic mag je echt wel ff "Alvast bedankt" o.i.d. zetten hoor.

Zolang het maar niet elke post is.

Het is trouwens niet de bedoeling dat je in je eerste post GrreeeTTzzzZZ ofzo neerzet want daar :r de modjes op ;) Ff vooraf bedanken is meer sociaal vind ik :)

Wij tweakers begroeten elkaar niet continu. Bedanken is wat anders, maar dan dus niet continu.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 16:18 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Precies, we weten dat je ons bedankt. Was geen aanval maar een hint. ;)

edit:
Je moet trouwens deze links hebben:
[topic=163843/1/100]
Specifiek deze.
Was ik al geweest had de search al gebruikt.
Maar staat te globaal uitgelegd, ik heb net iets meer info nodig.
Bedoel, beos is voor multimedia.

Maar van linux zoals mandrake/suse/redhat :?

Verwijderd

http://www.distrowatch.com/summary.php . Daar staat een overzicht wat er in welke distro zit. Basicly is het vaak een verschil in meegeleverde en gebruikte software, package management, installatieprocedure etc. De laatst uitgekomen versie bevat vaak de nieuwste versies van software, kernel etc. Verder is het wat de gebruiker zelf het prettigst vindt om te gebruiken.

[Off topic]
[topic=395099/1/100]
[topic=309815/1/100]
Voldoet die reply wel aan de richtlijnen.? Volgens mij net zo goed niet. Als je dan in NOS niks anders hebt te melden dan dit soort dingen, reply niet.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik zal proberen het hoofdpunt van elke distributie te noemen, maar misschien dat anderen nog iets specifieker kunnen antwoorden aangezien ik van die drie alleen RedHat gebruikt heb.

Mandrake: zeer beginner-georiënteerd (positief bedoeld). Veel tooltjes, wizards, etc. KDE wordt standaard geïnstalleerd. Prima voor beginners, maar zodra je programma's zelf gaat compileren en dergelijke is een andere distributie misschien een betere keus (al kan het natuurlijk prima met Mandrake).

RedHat: ook veel tools, maar iets minder dan Mandrake. Meer op bedrijven gericht, al maakt dat het voor thuisgebruikers niet minder interessant. Standaard wordt GNOME geïnstalleerd. Ze worden nog wel eens vervloekt sinds hun 7.0-release (daar zat een brakke compiler in), maar voor de rest zeer professioneel. Prima geschikt voor zowel beginner als gevorderde.

SuSE: *veel* software. Je krijgt bij aankoop 7 CD's, dat zegt al een boel. Ook wordt er veel documentatie meegeleverd. ISO's van SuSE zijn niet vrij te downloaden, een installatie over FTP is wel mogelijk. Als je geen breedbandaansluiting hebt dan is dit mogelijk de beste distributie.

Bovenstaande punten zijn erg algemeen. Wat iemand uiteindelijk gebruikt hangt vooral af van persoonlijke smaak en wat hij uiteindelijk gewoon te pakken kreeg. Ik ben zo zelf met RedHat begonnen omdat iemand me de CD's daarvan gaf. Met alle distributies kun je *alles* doen, het gaat slechts iets moeilijker of makkelijker bij de een dan bij de ander.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, en toch is hier al veel vaker over gepraat, zie ook de 'welke distro' draad uit de FAQ, die je ongetwijfeld gelezen hebt ;)
Overigens mag Compubiter inderdaad zich wat behulpzamer opstellen, alleen linkje met de FAQ e.d. kan iedereen wel geven. Thanks.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jotti: Als dit echt in MED moet staan moet je het zeker terug moven...

Maar kan er niet echt gauw een reden voor zien ;)
MED -> NOS

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Foutje :?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.