Toon posts:

premiere - speed verandering --> strepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het nog maar een keer.
vorige week ook al, helaas geen resultaat.

het zit zo,

ik ben bezig met premiere 6.0 onder win2K.
als ik een stukje onbewerkte video neem (dus nog niet gerenderd of wat dan ook, en ik vertraag dit stuk (bijv. tot 50%) dan lijkt het goed. maar NA het renderen (en dat moet zoals sommige zullen weten) ontstaan er allemaal strepen op plaatsen waar het beeld zich snel beweegt.
een zwaaiende hand bijv. veroorzaakt deze strepen.
Het lijkt erg op interlacing. maar dat is het niet. tis namelijk niet door het hele beeld :(

met de optie anti-flickering krijg ik veel van deze strepe weg, maar lang niet alles.

heeeeelp. op een pc van een vriend van me werkt het wel. hij heeft nerges last van. een andere vriend (ja keb veel vrienden hehe) werkt het ook ni helemaal 100. die heeft OOK strepen, maar niet zo erg.

IEMAND ? iedeeen? ook hetzelfde gehad?
ik word namelijk helemaal para hier. ;//
TIA.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
De-interlacing aanzetten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
dat is het dus ni :'(

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Het heeft met de "fields" te maken.

Bij de export timeline opties vind je bij de 'Keyframe and Rendering' options de setting 'Fields:', zet deze op 'No fields' en je probleem is weg.

De strepen doen zich trouwens ook voor wanneer je een filmpje achterstevoren draait (Speed -100%)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
hmmm. dat ben ik idd nog ni tegengekome. althans, er zijn
wel field options (rechtermuisknop op een clip, video options/fields, of field options)

daar kan je ook dingen instellen zoals anti-flicker/anti-interlace (of always de-interlace when speed is below 100)

maar deze hielpen ook niet echt.

ik ga die Nofield optie iig even proberen. thnx :)

Verwijderd

Topicstarter
nog even een voorbeeld van me probleem

http://62.163.148.15/strepen.jpg <--- dat dus

dus : ik verander de speed naar 50%, dan is het perfect.
totat ik de boel render, en dan krijg je dit :(

ik heb dat no fields aanstaan nu :(

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik naar jou screen-shot kijk lijkt het alsof je de fields hebt omgedraaid. Een TV laat eerst het bovenste field zien (oneven lijnen) en daarna het onderste field. Een DV camera slaat volgens mij frames op waarin dit net is omgedraaid. Dan zou het bij capturen al fout gegaan kunnen zijn.

Je bekijkt dit echter op je computer volgens mij. Hou er wel rekening mee dat als je dit weer op een TV zou laten zien (met correcte field volgorde) dat het opeens wel weer klopt. Als je een TV-out hebt zou je dat kunnen controleren. Het edit een beetje lastig op deze manier, maar het werkt wel. Succes !

Verwijderd

Helaas kan ik je niet helpen. Wel kan ik zeggen dat ik dezelfde problemen heb. Maar ik doe nog niets aan snelheidsveranderingen. Als het beeld veel beweging vertoond, dan wordt het beeld met premiere erg streperig. Met een ander video-editing pakket heb ik geen problemen.

Verwijderd

Kan aan echt heel veel dingen liggen! Wat zijn bijvoorbeeld je instelling van je project en wat voor een instellingen gebruik je om te renderen! Als je BV je project op lower fields hebt staan en je renderd met upper dan ga je al de fout in!
Check dit ff bij project/settings viewer!
Pagina: 1