Toon posts:

chello i.s.m. sitecom router DC201 ???

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hedenmiddag is internet via de kabel geinstalleerd. (chello)
Nu probeer ik internet aan de praat te krijgen via de switch/router van sitecom. Zelfs de techneut bij sitecom kwam er niet uit om de juiste instellingen te achterhalen.
Wie heeft hier ervaring mee?
welk MAC adres moet ingevoerd worden?
IP adres toegewezen?
...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

dat is niet de bedoeling he!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 16:10 schreef Dirk-Jan het volgende:
dat is niet de bedoeling he!
zijn die 'chello' ideeen over internet delen niet wat achterhaald. nota bene doordat wij onze bestandjes delen (p2p) krijgen zij zoveell klantjes.

Maar goed, ik ben het spoor even bijster. Zou je mij stap voor stap in kunnen lichten waar ik wat in moet vullen. Waar bijv. het MAC adres van de netwerkkaart, router en kabelmodem?

zucht zucht..

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

da delen boeit me geen fuck,
maar je moet het niet in 2 forums tegelijk posten.

het is dat vandaag de modjes wat sloom zijn... anders zat deze al dicht...

- stap 1: login op je router
- stap 2: spoof het mac adres (zit ergens in een menuutje, wil zeggen dat je dan het ip adres van je chello kaart overneemt)
- stap 3: zet de outside interface op DHCP
- stap 4: zet een dhcp server aan

- stap 5: gaan met die banaan

(waar het precies moet, is router-afhangelijk. miscshien helpt het om een keer een boekje en je ogen open te doen, en te lezen :? )

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Kwist eiegnlijk niet in welk forum mijn vraag thuis hoorde vandaar....

Ik zal jou instellingen proberen. Vreemde was dat ze er bij sitecom ook niet achter kwamen waar de fout zat. I.s.m. sitecom ook het MAC adres voor de WAN instellingen veranderd. Sitecom zei echter al dat chello een (soms) een probleem is om alles in te stellen.

vast bedankt, je hoort nog wel hoe 't afloopt.

gr.wim

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Crossposting is niet de bedoeling, en gezien dit in Network Troubleshooting thuishoort, gaat dit topic dicht. Als jullie nog verder op elkaar willen reageren dus even gewoon in het andere topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.