Toon posts:

blackice en vastlopen van xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal maanden geleden heb ik zelf een nieuwe pc in elkaar gezet.
Abit KT7A, SocketA, VIA-KT133, 266MhzFSB, A
AMD Athlon Thunderbird 1200 Mhz, SocketA 266Mhz
Asus AGP-V7100 GeForce2 MX400, 64 Mb Tvout

en verder nog een aantal zaakjes erin zoals harde schijf enz. Intern geheugen 512 Mb.
Besturingssysteem: windows XP proffesional.

Het kreng liep om de haverklap vast, met als triest hoogtepunt een spontaan blauw scherm tijdens het eten, op een moment dat NIEMAND achter de pc zat.

Ik heb de firewall (blackice defender) eraf gemieterd en ZoneAlarm geïnstalleerd.

Nu draait hij al 12 dagen !!!!! zonder één enkel blauw scherm. En ik doe er vanalles op, internetten, films downloaden en cd branden TEGELIJKERTIJD !! Maakt niet uit.

Ik wou dit toch ff laten weten voor het geval dit probleem je bekend voor komt.

Verwijderd

Dude,ik had er ook last van...
Ik ben geupgrade van de 2.9 cai naar de 2.9 car versie en het is sindsdien ook opgelost :)

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
BlackIce ja, tis daarom ook geen firewall.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 15:53 schreef Westereinder het volgende:
BlackIce ja, tis daarom ook geen firewall.
Kvraag me trouwens af waarom ze BlackICE zien als een firewall :?

C:\>_

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:30
het is een bekend probleem. Volgens mij kan je hem upgraden naar versie 3.0 (search op download.com) zodat ie ook onder xp werkt.

btw, dit hoort niet in hardware algemeen

Verwijderd

waarom is het geen firewall. ik heb trouwens nog een vraagje over blackice. Ik heb in mijn studenten flat een netwerkje aangelegd met chello inet. >:) Als firewall heb ik blackice draaien op de server. de clients gaan inetten en ik krijg een bericht. Intruder: Sander mshome blabla. ook als ik trust and accept doe. hoe kan dat? hij heeft wel inet maar elke keer krijg ik dat bericht. ik heb hem volledig toegang geven.

• Vinnie
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 17:05 schreef stacey2 het volgende:
waarom is het geen firewall. ik heb trouwens nog een vraagje over blackice. Ik heb in mijn studenten flat een netwerkje aangelegd met chello inet. >:) Als firewall heb ik blackice draaien op de server. de clients gaan inetten en ik krijg een bericht. Intruder: Sander mshome blabla. ook als ik trust and accept doe. hoe kan dat? hij heeft wel inet maar elke keer krijg ik dat bericht. ik heb hem volledig toegang geven.
Het geeft het alleen aan oid. Kvinnut maar een wazig prog. Maar 1 ding is iig zeker. Het is GEEN firewall.

• JvdW
Nogmaals, tis een IDS Intrusion Detection System.

Verwijderd

Juist hetzelfde probleem gehad, mijn windows xp viel gewoon constant uit, blauw scherm, dan rebooten. Gebeurde zelfs tijdens het booten en shutting down. :(
Khad er dus al 3 weken achter moeten zoeken hè, geheugen getest, andere voeding, temp.cpu, andere drivers voor bijna alles, ...
pssssssssss ... hennig miserie!
Kben blij da het probleem de wereld in gestuurd is! |:(

Weet iemand zeker welke versie van BlackICE geen problemen geeft met xp?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:30
Op dinsdag 19 maart 2002 17:16 schreef -XerXes- het volgende:
Juist hetzelfde probleem gehad, mijn windows xp viel gewoon constant uit, blauw scherm, dan rebooten. Gebeurde zelfs tijdens het booten en shutting down. :(
Khad er dus al 3 weken achter moeten zoeken hè, geheugen getest, andere voeding, temp.cpu, andere drivers voor bijna alles, ...
pssssssssss ... hennig miserie!
Kben blij da het probleem de wereld in gestuurd is! |:(

ik geloof 3.0.
zoek ff op download.com op blackice. Dan even de gebruikerservaringen lezen. Ik geloof dat versie 3.0 dus geen problemen geeft...

Verwijderd

En welke is dan een goeie firewall als BlackICE maar een detectiemiddel is?
Ik heb nu Zone Alarm maar das maar brol vind ik, bij elke nieuw programma vraagt die of hij da mag toelaten.
Norton firewall misschien?

• Vinnie
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 17:22 schreef -XerXes- het volgende:
Ik heb nu Zone Alarm maar das maar brol vind ik, bij elke nieuw programma vraagt die of hij da mag toelaten.
Norton (Personal) Firewall is idd een best wel goeie. Ik heb nogsteeds AtGuard draaien die daar een "pappie" van is ;). Tis net iets fijner dan NPF.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 17:04 schreef marteltor het volgende:
het is een bekend probleem. Volgens mij kan je hem upgraden naar versie 3.0 (search op download.com) zodat ie ook onder xp werkt.

btw, dit hoort niet in hardware algemeen
Ohja, ik had mijn 2.9cai proberen te upgraden met als gevolg dat BlackICE volledig vast kwam te zitten.
update niet gelukt
uninstall niet meer mogelijk
opnieuw installeren ook niet

---> op naar norton dus

• JvdW
Op dinsdag 19 maart 2002 17:22 schreef -XerXes- het volgende:
'k gebruik nu d softwarefirewall Kerio Personal Firewall (beter bekend als Tiny)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 17:41 schreef -XerXes- het volgende:

[..]

Ohja, ik had mijn 2.9cai proberen te upgraden met als gevolg dat BlackICE volledig vast kwam te zitten.
update niet gelukt
uninstall niet meer mogelijk
opnieuw installeren ook niet

---> op naar norton dus
Dat probleem had ik dus ook, precies hetzelfde. Er was echter wel een uninstall proggie op de blackice site zelf te downloaden.
Alleen daar moet je dus wel een registratienummer voor hebben ;)

http://www.networkice.com/Download/updatebiremove.htm

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Op dinsdag 19 maart 2002 17:16 schreef -XerXes- het volgende:
XP heeft een firewall ingebouwd: eigenschappen lan-verbinding -> geavanceerd. Is niet zo erg flexibel (je moet elke poort die wilt openzetten apart opgeven), maar werkt voor de rest perfect.
Maar eerlijkgezegd zie ik het belang van die zenuwachtige firewalls en intrusion detection systemen niet. Je computer gaat echt niet dood hoor als er een keer iemand een portscan doet. Een viruscanner, goede login passwords en patches installeren zodra er een veiligheidslek is lijken me belangrijker dan een firewall die bij elk "verdacht" pakketje een sirene laat afgaan.

edit: trouwens.. XP is geen hardware. Dit topic hoort in WOS.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:24 schreef feertje22 het volgende:

[..]

Dat probleem had ik dus ook, precies hetzelfde. Er was echter wel een uninstall proggie op de blackice site zelf te downloaden.
Alleen daar moet je dus wel een registratienummer voor hebben ;)

http://www.networkice.com/Download/updatebiremove.htm
Spijtig dat ik dat registratienummer dus niet heb hè :'(

Verwijderd

maar een crackje wel *d

Verwijderd

maar een crackje wel *D

• JvdW
Op woensdag 20 maart 2002 00:12 schreef -XerXes- het volgende:
maar een crackje wel *D
Edit voortaan je post even |:(