Verwijderd
je merkt dat niet, als je niet weet dat dit niet erg veel verschil maakt maar meer afhandelijk is van de programmatjes die je draaid raad ik je aan met redhat te beginnen (of je hebt al vaker linux gebruikt, dan heb je mij nix horen zeggen) maar gentoo compiled alles van source en zo zou je met je automake config mooie flags kunnen meegeven voor optimalisaties maar hoe dit bij debian werkt weet ik niet want dat heb ik nooit gebruikt.Op dinsdag 19 maart 2002 15:47 schreef tomazzz het volgende:
debian vs gentoo welke is sneller?
en hoeveel sneller ? (duidelijk merkbaar?)
Hoe groot het verschil in snelheid is durf ik niet direct aan te geven. Gentoo zal waarschijnlijk iets sneller draaien, Debian kun je sneller installeren. Het is mogelijk om Debian even snel te krijgen als Gentoo door ook packages vanaf source te gaan bouwen, maar dan duurt het installeren ook net zo lang als bij Gentoo. Als beginnend gebruiker zou ik voor geen van beide distributies gaan, mocht je al wat verder gevorderd zijn dan kun je ze alletwee kiezen. Ik ben zelf Debian-fan, dus ik zal al snel dat aanraden, maar ik heb ook goede verhalen over Gentoo gehoord. Beste tip: probeer ze beide en kijk wat je het best bevalt.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.