AutoCAD 2000:Tekening plotten met "geshade" figuur

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor school ben ik bezig een presentatietekening te maken van een loods. Deze heb ik in 3d gezet. Daarbij heb ik in een Layout verschillende Viewports gebruikt om het gebouw van allerlei aanzichten te bekijken.

Mijn probleem is alleen.
Om de opdracht in te kunnen leveren, zal ik de tekening moeten uitplotten.

Maar....

Wanneer ik al het Plot Preview wil bekijken wordt al snel duidelijk dat AutoCAD niet het 'geshade' gebouw laat zien, en "verfrommeld" hij mijn tekening.

Kan iemand mij uitleggen op welke manier ik een tekening kan uitplotten die bestaat uit Gerenderde of Geshade figuren????

bij voorbaat dank!!

Verwijderd

Weet het niet precies. Maar kijk eens onder render, volgens mij rendert hij hem dan en kan je in hetzelfde menu hem dan ook gerenderd uitprinten....

edit:
Ik heb ff voor je opgezocht, View-Render dan krijg je een nieuw progje, daar staat ook printtekentje, als het goed is print hij hem dan geredenderd uit......

• HyperTrophy
  • Niet online
Ja, jij bedoelt die Render window.

maar.

zoals ik nu mijn tekening Ge-shade heb staan, vind ik m wel mooi. en wil m graag zo uitplotten,

als ik wil renderen, dan verdwijnen de "normale lijnen" zoals ik die ook in een viewport heb staan (plattegrondtekening)

...

Verwijderd

Kijk eens onder render options.... Ik doe dit normaal ook niet, want teken:

a. Alles in Mechanical Desktop.
b. Ben intrumentmaker en heb dus nooit een plattegrond.....

Hoop dat je eruit komt, want het moet vast wel kunnen....

• HyperTrophy
  • Niet online
Hmm,

Is er dan ook een mogelijkheid bij het Renderen, dat de normale lijnen wel zichtbaar blijven?????

maar dan nog,

is dit niet toepasselijk voor mij tekening.

Als je een goed voorbeeld wilt, neem dan de standaard tekening van AutoCAD : Het Sidney Oprah House. of teken anders een 3d kubus en een paar losse lijnen.

maar t gaat r om dat ik dat allemaal kan plotten in geshade toestand.

Verwijderd

Om als voorbeel dat Opera house te nemen, je wilt dus eigenlijk gewoon zo'n presentation plot, zoals het daar ook wordt gedaan???

• HyperTrophy
  • Niet online
ja, nou ja, zoiets heb ik al. Ik noemde hem als voorbeeld.

open dat bestand maar eens
je ziet dan in de Layout, dat de tekening er mooi geshade uit ziet.
druk vervolgens maar eens op plot preview(je zult dan wel eerst een plotter moeten selecteren)
dan zul je zien dat die geshade stand is uitgeschakeld, en je het draadmodel ziet.

ikzelf heb ook zo'n soort tekening (minder mooi als het opera huis :) ) dus ook 3d modellen, en enkele plattegronden. die wil ik dus geshade uitplotten.

zoals al eerder vermeld, renderen wil niet, want dan verdwijnen de normale lijnen en dus mijn plattegronden. of heb je soms liever het bestand, om te zien wat ik nou eigenlijk bedoel.

Hopende op een duidelijk antwoord

studentje :)

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 10:53

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

de geshade figuur uitplotten vanuit autocad zal niet werken. Ik ben de oplossing iig nog steeds niet tegengekomen... de enige tussenweg lijkt de 'printscreen-methode', maar echt geweldig is dat niet :/

Misschien kun je nog kijken of het importeren van het object in een modelleer-programma (3D Studio Viz?) een handige oplossing oplevert...

• HyperTrophy
  • Niet online
Hmmz lijkt er op dat r niemand zelf bezig is geweest met dit soort van plotten.

Misschien kan iemand mij een contactadres of internet site geven waar ik mn vraag wel kwijt kan????

bvd

:'(

• Rusky
  • Laatst online: 13:21
shade uitplotten wil niet, jammer voor je maar helaas.

zoals iedereen zegt je kan het wel renderen en dat uitplotten (of naar een file zetten).

mijn pc

• HyperTrophy
  • Niet online
ARGL......

nee! als ik render dan laat ie bepaalde muuroppervlaktes weg of verfrommelt ie.

Ik snap niet dat het niet mogelijk is!!

ARGL......

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik zou zeggen: screendump en vervolgens fotosoep of zo. Het is al even geleden dat ik met autocad gewerkt heb (Unigraphics is veel relaxter met 3d :9 ) en een andere manier zou ik zo ook niet weten.

Wanbeleid is ook beleid.

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Het plotten wordt vooral(bijna uitsluitend) gebruikt voor het maken van plattegronden, productieplannen,... Rendering wordt eerder voor het controleren van tekeningen in 3d en presentaties.
Probeer eens om Soloview-expres te downloaden en het daarin te laden(zelf wel nog niet geprobeerd is maar een suggestie).

En UniGraf is niet echt een programma dat ze op een school gaan gebruiken, maar inderdaad veel beter. :)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• HyperTrophy
  • Niet online
Hmm, niemand hier die hier ervaring mee heeft????

bleg, dat wordt prutsen!!!!!

• Rusky
  • Laatst online: 13:21
Op donderdag 21 maart 2002 11:05 schreef HyperTrophy het volgende:
Hmm, niemand hier die hier ervaring mee heeft????

bleg, dat wordt prutsen!!!!!
heb er wel ervaring mee en zoals ik al zei "het gaat je niet lukken" je kan wel een printscreen maken en dat ergens in paint of een photoshop importen (Alt+PrintScrn en dan in Paint Ctrl+V)

succes.

mijn pc

Verwijderd

en dan??? Probeer dat maar eens netjes op een A3-tje te krijgen, dan ziet het zaakie er nog verneukt uit.......

• HyperTrophy
  • Niet online
wat x101x al zegt, ik wil dus de tekening op minimaal A2 hebben. Dus een vorm van kopiëren-plakken wordt moeilijk.

Ik snap alleen niet dat het NIET MOGELIJK is om je tekening met SHADEMODE aan, uit te plotten. |:(

• HyperTrophy
  • Niet online
Na wat verder zoeken, op andere forums. kwam ik deze vraag tegen.

Na dit gedaan te hebben kreeg ik het voor mekaar om mn tekening (danwel zonder de kleuren) uit te plotten)

http://www.cadforum.cz/cadforum_en/qaID.asp?ID=911

• HyperTrophy
  • Niet online
whehe, Hoezo met shade uitplotten.

Na een tijdje gepriegel en wat kiekjes in HET BOEK " autocad 2002, computer ondersteunend ontwerpen ", verkrijgbaar op www.cadcollege.nl, heb ik mn tekenkunsten opgewaardeerd, en ben ik overgegaan op 3d-solids te tekenen.
het resultaat is werkelijk GAAF! *D

Dus mocht je je willen verdiepen in 3d of whatever met autocad, koop dan dat boek. kost je iets van 100 GULDEN

groet

Verwijderd

Voor de het opleuken van een tekening is het wel mogelijk om een gerenderd plaatje erbij te voegen (attach image), geeft meestal ook al genoeg verduidelijking bij een lijntjes tekening.

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
kunt ook je viewport aanklikken en dan rechtermuis (standaard instelling van acad) boven aan in de lijstshade plot configgen.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 07:50
Tuurlijk kan je wel shade-plotten. Gewoon de properties van een viewport opvragen (rechtermuisknop op het viewport (in paperview dus)) en dat Hideplot op ON zetten. Je tekening moet uiteraard wel uit solids zijn opgebouwd.

Sorry, zie nu dat je het antwoord al hebt. Succes iig ;)

[ Voor 13% gewijzigd door s441558 op 17-12-2003 20:09 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Hehe, ik zie net dat het topic al 1,5 jaar oud is. Volgens mij is de TS al lang met een andere tekening bezig :D Maar bedankt voor de tip Constructor :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1