Toon posts:

[OC] Digital 333+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ppl,

Ben nieuw bij dit forum en heb een vraagje waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Ik heb een digital 333+ pc staan. Mooi ding met SCI HD en mega coole insteekslot voor processor plaat (echt onwijs stoer ding gewoon). Ik ben er inmiddels achter dat digital en compaq iets met elkaar te maken hebben, maar daar schiet ik niets mee op, op de site van compaq is namelijk niets zinvols te vinden over deze kast. Zijn er hier mensen die deze kasten kennen? Zo ja kan die mij ook vertellen waarom deze zo eigenwijs is en niet sneller wil draaien? Ik kan de multiplyer niet zetten in de Bios. Al wat erop zit is een blokje met schakelaartjes (jumperjes) waarmee ik de snelheid kan kiezen van deze kast. Ik heb geprobeerd een 233 erin te zetten en de jumpers naar 233 te zetten en dat lukte. Ook heb ik geprobeerd een cel 466 erin te gooien en jumpers naar 466 te gooien maar dat mislukte. De 333 heb ik getracht op verschillende snelheden te laten lopen, maar hij wil niet aan de gang zodra ik de jumper niet op 333 zet. Is hier een workaround voor? Of heb ik gewoon dikke vette pech? De kast kan tot max 533. (kan natuurlijk altijd zoeken naar een P2 533, iemand een idee waar ik die zou kunnen vinden?)

Sorry voor de lange post!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
De multiplier van de 333 is gelocked, die kun je verhogen of verlagen wat je wil maar de cpu blijft gewoon op 333 draaien.
Wat je wel kunt doen is de front side bus snelheid verhogen, zoek maar es op je mobo of je die kan verhogen van 66 naar 75 ofzo :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
das dus het probleem. Er zit niets anders op de insteekkaart dan dat ene jumperblokje. Maar waarom zou die celeron niet draaien dan op 466?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Misschien kan jouw mobo geen celerons aan.
Ik heb er nooit 1 gehad dus verder zou ik het ook niet weten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb een Alpha 266... geldt daar hetzelfde voor?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done