Search!

Pagina: 1
Acties:

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 09:41
Lieve Adjes,

Kan de search optie mischien een klein beetje verandert worden? Nu wordt er namelijk gezocht naar exact het goede keyword en dat alleen, maar het zou veel beter werken als er van alles om dat keyword heen mocht staan. (In PHP dus: SELECT * FROM table WHERE headline="%$keyword%" ofzo)

Nu ken ik toevallig een beetje PHP dus ik zet nu elke keer % voor en achter m'n keyword, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar opkomt.

Verwijderd

[miskend genie modus]

Dat heb ik ook al een keer aangedragen en er zelfs via ICQ over gespamd, maar zonder enig effect :'(

[/miskend genie modus]

[toch nog maar weer eens proberen modus]

$keyword = $HTTP_POST_VARS["key"];
$forum = $HTTP_POST_VARS["forum"];

if ($keyword != "")
{ $keywordForArbitrairySequence = str_replace(" ", "%", $keyword);

if ($forum != "alle")
{ $result = mysql_query("SELECT question, admin, starter, forum, queries FROM tweaks WHERE forum = '$forum' AND question LIKE '%$keywordForArbitrairySequence%';", $db);
}
else
{ $result = mysql_query("SELECT question, admin, starter, forum, queries FROM tweaks WHERE question LIKE '%$keywordForArbitrairySequence%';", $db);
}

Hiermee kun je dus spaties gebruiken in de query (variabele naam is idd misleiden, jaja) en in alle fora zoeken. Dat laatste is natuurlijk afhankelijk van de DB structuur hier, maar ik denk dat het wel een klein stapje in de goede richting is, niet?

[/toch nog maar weer eens proberen modus]

BOVENDIEN:

Als ik hier [ code ] tags gebruik dan 'gaat er iets mis bij het plaatsen van mijn bericht'. Dit is dan ook al weer de 5e poging, dus als iemand hier ff iets aan zou willen doen, graag! (Heb ik trouwens ook al een paar keer gemeld...)

• Arjen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 08:52
Allebei bekend en gefixt in volgende versie.