[Mxstream] na mei upload killed download

Pagina: 1
Acties:

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Topicstarter
Ik vraag me af of het na de uploadspeed verhoging in mei van MxStream nog steeds zo zal zijn dat als je bijvoorbeeld via Direct Connect zit te downloaden en iemand anders trekt iets van jouw pc af dat dan nog steeds je download snelheid flink in zal kakken zoals nu het geval is.

Ik heb een tijd geleden ooit eens gehoord dat dit kwam vanwege de 'verkeerde' verhouding van de up/downspeed: 64/512. Voor een goed werking zou dit 128/512 moeten zijn....

Weten jullie of dit echt zo is, of was dat onzin en zal je er nog steeds veel last van hebben als je in het prog zelf geen bandbreedte beperkingen kan instellen?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Nog vijf weken en we weten het.....

Verwijderd

Ik denk dat je dan twee keer zoveel ontlast wordt, omdat je twee keer zo snel kan uploaden :)

Lijkt mij het meest logisch ;)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

En anders neem je sdsl.. >:) :o

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heeft er niks mee te maken. Bij ADSl wordt een vast frequentie gebied gebruikt voor uplaod en een vast frequentie gebied voor upload. Ik vind het zo en zo al vreemd dat je dit fenomeen nu al merkt. Het is mij nog nooit opgevallen in ieder geval

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Je zal er nog steeds last van hebben. Zelfs op een ongeknepen ADSL verbinding van wijlen Cistron Telecom was dit duidelijk merkbaar (en dan hebben we het over 700 kbit/s upload).

Het heeft niets te maken met frequentiegebieden ofzo (die liggen inderdaad vast bij ADSL), maar het is gewoon het probleem dat TCP/IP ACKs binnen een bepaalde tijd terug moeten zijn anders denkt de verzendende server dat het pakketje niet is aangekomen en zal die het pakketje opnieuw versturen.

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Topicstarter
Het heeft dus niets maken met de verhouding tussen up en download (64/512 of 128/512)?

Is er eigenlijk een manier om die 'controle' pakketjes voorrang te geven zodat daardoor je downloadsnelheid hoog blijft?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op vrijdag 22 maart 2002 14:34 schreef ErHa het volgende:
Het heeft dus niets maken met de verhouding tussen up en download (64/512 of 128/512)?
Jawel. Maar niet alles.
Is er eigenlijk een manier om die 'controle' pakketjes voorrang te geven zodat daardoor je downloadsnelheid hoog blijft?
Onder XP kan je misschien met je QoS opties gaan spelen, weet ik niet. Onder *nix moet je eens naar een traffic shaper kijken.
Pagina: 1