Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
X is ontworpen met de gedachte dat je het remote zult besturen.
Het enige wat je nog nodig hebt is een X server voor windows. Er zijn een aantal, en aangezien er al eerder verzoeken geweest zijn naar windows versies van een X server kan je beter de search gebruiken.
Maar X + VNC is een beetje dubbel op, alleen X is voldoende om aan je wensen te voldoen.
Succes!
Het enige wat je nog nodig hebt is een X server voor windows. Er zijn een aantal, en aangezien er al eerder verzoeken geweest zijn naar windows versies van een X server kan je beter de search gebruiken.
Maar X + VNC is een beetje dubbel op, alleen X is voldoende om aan je wensen te voldoen.
Succes!
ik lees overal dat X belastend is voor je netwerk, VNC zou minder belastend zijn. ik wil dus toch voor die oplossing !
maar hoe ?
of kan iemand mij een duidelijke uitleg geven hoe ik nesse (op de bsd bak) kan draaien terwijl er geen monitor aan de bak zit.
ik heb wel een laptop met win 98 en alles hangt in een netwerk....
maar hoe ?
of kan iemand mij een duidelijke uitleg geven hoe ik nesse (op de bsd bak) kan draaien terwijl er geen monitor aan de bak zit.
ik heb wel een laptop met win 98 en alles hangt in een netwerk....
Anoniem: 1759
Hetgeen wat jij wilt doen is mij onder Slackware op een simpele P100/32Mb gelukt.
In mijn geval installeerde ik X en GNOME (je hebt een windowmanager nodig (toch
)) en vervolgens - na compilatie - startte ik vncserver.
Onder WinXP vervolgens de vncviewer et voila: de grafische XWindows-omgeving op m'n XP-desktop.
In mijn geval installeerde ik X en GNOME (je hebt een windowmanager nodig (toch
Onder WinXP vervolgens de vncviewer et voila: de grafische XWindows-omgeving op m'n XP-desktop.
zover had ik ook al gedacht, dat lukt ook vast nog wel.Op dinsdag 19 maart 2002 16:48 schreef Newman het volgende:
Hetgeen wat jij wilt doen is mij onder Slackware op een simpele P100/32Mb gelukt.
In mijn geval installeerde ik X en GNOME (je hebt een windowmanager nodig (toch)) en vervolgens - na compilatie - startte ik vncserver.
Nu doe ik een remote reboot, hoe krijg ik x & vnc server automatisch gestart ?
Anoniem: 1759
Commandoregel toevoegen in rc.local, in jouw geval het equivalent daarvan in FreeBSD. Sorry, weet ik weet verder nauwelijks iets over FreeBSD
.
kan ik dan gewoon vnc laten starten ?? zal deze zelf een X starten als er een request binnen komt ?
Je kunt VNC vanuit de ports installeren. Daarna moet je via ssh 'vncserver' uitvoeren. Dan kun je met vnc viewer connecten of bedoel je dit niet?
Ik prefereer overigens nog steeds de normale X manier, met een X server op je windows systeem. Dat werkt bij mij nog steeds het snelst
Ik prefereer overigens nog steeds de normale X manier, met een X server op je windows systeem. Dat werkt bij mij nog steeds het snelst
Pagina: 1