[ADSL] Alcatel modem verdeling bandbreedte bepalen

Pagina: 1
Acties:

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:38
Okay hier is het verhaal,

Ik heb net een potje CS gespeelt, maa rop een gegeven moment komt mijn zusje thuis, en gaat lekker een potje mailen :/ Leuk en aardig, maar ik kan dus niet spelen.

Ik heb dus een getweakte ADSL Alcatel modem, wat dus een router is geworden.

Ik heb al veel topics over het bepalen van bandbreedte gelezen maar het probleem is dat het altijd internetsharen via een server is. En niet dmv een getweakte modem..

Ik kon wel aangeven dat ik poorten wilde forwarden enzo, is het dan mogelijk dat ik ook kan aangeven naar welk ip ik welke data wil sturen? Want ik vind op zich dat je met 3 kb/sec ook wel kan mailen. Dan hou ik nog 3 up over voor mijn spelletje.

Nou, ik heb dus search gebruikt, als iemand een topic aangaande dit onderwerp weet graag een linkje. Maar lees wel eerst bovenstaande vraag want ik kan ook naar het sharen van een chello lijn zoeken.

• buzz
Schopje dag voorbij gegaan, niemand die weet of dit kan?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Volgens mij is dit dus gewoon _niet_ mogelijk. Maar eh.. mailen en online gamen, dat moet toch makkelijk samen kunnen gaan :?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Op woensdag 20 maart 2002 13:03 schreef havana het volgende:
Volgens mij is dit dus gewoon _niet_ mogelijk. Maar eh.. mailen en online gamen, dat moet toch makkelijk samen kunnen gaan :?
het zullen wel van die trutje-mailtjes zijn met.... 100 forwards per dag en 15 mensen die denken dat ze jou ff een leuk, zogenaamd humoristisch plaatje kunnen sturen....

nofi :D

ennehm, volgens mij is dit ook mogelijk in je adsl modem. VOlgens mij heb je daar hele dure apparatuur voor nodig....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

is volgens mij idd niet mogelijk..

maar als zijn zusje een mailtje gaat sturen/ontvangen die flink groot is wordt natuurlijk alle beschikbare bandbreedte daar aan toegewezen.. heel hinderlijk.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47
Als je een linux 2.4 server hebt: http://lartc.org/wondershaper/

Mn pa kan nu met 6kBs-1 uploaden en ik met 32kBs-1 tegelijk donwloaden. Als je een beetje handig bent, maak je in dat script wat extra classes aan zodat CS verkeer altijd voorrang krijgt op het overige.

• buzz
Op woensdag 20 maart 2002 14:06 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Als je een linux 2.4 server hebt: http://lartc.org/wondershaper/

Mn pa kan nu met 6kBs-1 uploaden en ik met 32kBs-1 tegelijk donwloaden. Als je een beetje handig bent, maak je in dat script wat extra classes aan zodat CS verkeer altijd voorrang krijgt op het overige.
OMG heb je uberhaupt mijn vraag gelezen? Ik vroeg dus expliciet om een toepassing voor mijn modem, niet voor een server, staat er zelfs nog letterlijk ook!!! Een btje searchen kan ik onderhand ook wel |:(

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op je modem draait ook een soort van Linux :) Met een file system :) Misschien kan iemand hier zelf iets proggen ?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik denk dat het op een Alcatel ADSL modem niet mogelijk is... Maar dank aan degene die dat Linux ding postte want ik heb een Linux 2.4 bak en zoek al tijden naar een oplossing die Quake en CS verkeer scheidt van internetverkeer ! :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1