Toon posts:

[xp] ping werkt maar een kant op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had 2 pc's (beide xp) op een goed lopend netwerk. Nu adsl, + router (getweaked), via hub. Internet werkt perfect op beide comps. Ik kan alleen vanaf comp1 wel comp2 pingen, maar niet andersom (geeft timeout). Vanaf beide comps kan ik wel de router pingen.
comp1 ip 10.0.0.151
comp2 ip 10.0.0.150
router ip 10.0.0.138
subnet mask 255.255.255.0
firewall zonealarm.
moet ik in m'n router nog wat speciaals instellen? Snap niet waarom 't niet werkt. :(

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Euh... blockt je firewall (zonealarm) de pings niet? of misschien staat de firewall aan die in winXP zit?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

op zich is het qua veiligheidsredenen natuurlijk schitterend, dat je pc niet reageert op ping-requests >:)

Ik denk dat het te maken heeft met je firewall, schakel alle firewalls eens uit en check dan opnieuw, misschien levert het wat op :)

JayGTeam (213177)

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:51

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Op dinsdag 19 maart 2002 15:10 schreef Campo_Blanco het volgende:
firewall zonealarm.
99% van niet-werkende zooi ligt aan dit fijne pakket. Disable dat eens, en kijk nogmaals. Verkeer tussen je beide PC's gaat NIET via de router, maar maakt alleen gebruik van je HUBje.

Aangezien je meldt dat je subnetmasker overal op 255.255.255.0 staat, kan dit het probleem niet zijn. Ik verdenk dus de firewall-software ervan dat het iets blocked. Disabelen die zooi. :)

... en oranje! :P

Verwijderd

Topicstarter
yes, je hebt gelijk, dat is het.
Maar nu heb ik een 2e probleem: Ik kan in zonealarm nergens een feature vinden waarmee ik comp2 toegang tot comp1 kan geven..

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 13:08
Op dinsdag 19 maart 2002 15:17 schreef Campo_Blanco het volgende:
yes, je hebt gelijk, dat is het.
Maar nu heb ik een 2e probleem: Ik kan in zonealarm nergens een feature vinden waarmee ik comp2 toegang tot comp1 kan geven..
Kan bij mij wel hoor: :? :?
• Security
• Advanced
• Add >>

alles correct invullen en het werkt perfect, althans bij mij dan :)

[edit]
Typo's
[/edit]

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:51

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

ff een blonde opmerking tussendoor...

Waarom heb je ZA draaien achter een internetverbinding die toch al geNAT wordt? Safer kan eigenlijk al niet. Vanaf het internet kan men toch al niet bij je bak komen, tenzij je port-mappings hebt gedefinieerd op je modem.

Mijn simpele advies: gooi dat ZA het raam uit! :P

Of ben ik dan nu heel simplistisch? :D

... en oranje! :P

Verwijderd

Topicstarter
:)
Mooi jullie hadden natuurlijk gelijk. stom dat ik dat niet gevonden had. bedankt.
ps heb zonealarm omdat ik gek word van al die spyware die je met bv audiogalaxy meekrijgt. En gator enz wordt er mooi door tegengehouden.. Is er een beter alternatief? zou 't graag horen.

Verwijderd

Topicstarter
en dan nu het vervolg op m'n probleem:
(wat ik hoopte opgelost te hebben na het vorige..)
met comp1 kan ik in xp met verkenner op de gedeelde schijven komen van comp2. Dus dat werkt alles perfect.
Comp2 ziet comp1. Maar (ook wanneer firewalls uit staan) wanneer ik met explorer comp1 wil bekijken (een schijf open) crashed de computer genadeloos en valt er nix anders te doen dan comp2 te herstarten.
Nu de ping wel werkt, snap ik niet waar dit aan ligt..

Sorry, heb hier zelf een vervolgtopic op geopend..
Pagina: 1