Netwerkvraagje over extra verkeer

Pagina: 1
Acties:

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Topicstarter
Beetje wazige topictitel misschien, maar ik wist zo snel ook niks te vinden...(Als ie beter kan admins, dan graag)

Goed, ik heb de volgende vraag. Ik heb een computer (Computer A) die via een servertje (Computer B) aan een groot netwerk gekoppeld zit. Beide OSsen zijn win2k, en de boel werkt via ICS. De server heeft ook een grote harddisk erin voor dataopslag. Nu heb ik een programma om op het netwerk naar programma's enzo te zoeken. Stel nu dat ik wat van het netwerk wil downloaden, en ik wil het opslaan op de serverschijf (ik werk dus alleen maar op machine A) dan gaat de data dus van het netwerk via de server naar machine A, die het vervolgens weer op de server opslaat :( Zoals je misschien snapt is Netwerk -->B -->A -->B niet de meest efficiënte manier van gegevensoverdracht. Nou vroeg ik me ook af of je op 1 of andere manier wel op computer A kunt werken, alleen als je iets op de server op wilt slaan, je direct van het netwerk naar computer B iets kan saven..

P.s. Ik snap natuurlijk dan als je op de server werkt, dat het dan wel kan, alleen dan is de vraag niet :P
P.p.s Remote werken kan ook, alleen dat is elke keer zo'n gepruts zeker omdat de server relatief traag is (behalve de harddisk dan, en ik wil gewoon via machine A kunnen werken..

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

jammer dat er weinig mensen reageren....

Maar jou vraag is ook wel vrij moeilijk te noemen.
Bij ons op school hebben ze een mooi netwerkje draaien. Ook met dat opslaan op andere hardeschijf enzo...Novel heet het, dat is iets voor de echte kenner. Misschien daar eens een kijkje in nemen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 19 maart 2002 14:55 schreef Sparhawk het volgende:
Beetje wazige topictitel misschien, maar ik wist zo snel ook niks te vinden...(Als ie beter kan admins, dan graag)

Goed, ik heb de volgende vraag. Ik heb een computer (Computer A) die via een servertje (Computer B) aan een groot netwerk gekoppeld zit. Beide OSsen zijn win2k, en de boel werkt via ICS. De server heeft ook een grote harddisk erin voor dataopslag. Nu heb ik een programma om op het netwerk naar programma's enzo te zoeken. Stel nu dat ik wat van het netwerk wil downloaden, en ik wil het opslaan op de serverschijf (ik werk dus alleen maar op machine A) dan gaat de data dus van het netwerk via de server naar machine A, die het vervolgens weer op de server opslaat :( Zoals je misschien snapt is Netwerk -->B -->A -->B niet de meest efficiënte manier van gegevensoverdracht. Nou vroeg ik me ook af of je op 1 of andere manier wel op computer A kunt werken, alleen als je iets op de server op wilt slaan, je direct van het netwerk naar computer B iets kan saven..

P.s. Ik snap natuurlijk dan als je op de server werkt, dat het dan wel kan, alleen dan is de vraag niet :P
P.p.s Remote werken kan ook, alleen dat is elke keer zo'n gepruts zeker omdat de server relatief traag is (behalve de harddisk dan, en ik wil gewoon via machine A kunnen werken..
Als je via ftp servers werkt die FXP ondersteunen kan je die ene ftp laten zijn data sturen direct op die andere ftp server (op server dan).
Dit doe je dan met een FXP client.

Maar jij wilt het via netwerkshares zeker ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Sparhawk

Sparhawk

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:33 schreef Predator het volgende:

[..]

Als je via ftp servers werkt die FXP ondersteunen kan je die ene ftp laten zijn data sturen direct op die andere ftp server (op server dan).
Dit doe je dan met een FXP client.

Maar jij wilt het via netwerkshares zeker ?
Jups, het liefst wel. Is FPX een soort extra ftp protocol ofzo? Ik ga wel ff googlen, om datuit te zoeken..

In ieder geval bedankt. :)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 20 maart 2002 14:30 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

Jups, het liefst wel. Is FPX een soort extra ftp protocol ofzo? Ik ga wel ff googlen, om datuit te zoeken..

In ieder geval bedankt. :)
Zoiets :)
Beide ftp servers moeten het ondersteunen en je client ook.

Je zou dan kunnen op die server een ftp server en die zelfde dit sharen als die met windows shares.
Als je dan die files over en weer gooit staan ze netjes in de gesharde dir.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 14:55 schreef Sparhawk het volgende:

Terminal Services op computer A installeren. Terminal Services server moet dan wel eerst draaien, standaard windows tool...

• Sparhawk

Sparhawk

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 14:55 schreef Predator het volgende:

[..]

Zoiets :)
Beide ftp servers moeten het ondersteunen en je client ook.
Hmm, dus als ik dingen van het grote netwerk af copieer dan moet zowel de computer vanwaar ik het copieer alsmede mijn server (computer B) alsmede mijn wekcomputer (computer A) het alledrie ondersteunen ??
Je zou dan kunnen op die server een ftp server en die zelfde dit sharen als die met windows shares.
Als je dan die files over en weer gooit staan ze netjes in de gesharde dir.
Maar dan gaat de data dus niet netwerk-->B-->A-->B maar netwerk-->B terwijl je op A zit te werken, als ik het dus goed begrijp??

• Sparhawk

Sparhawk

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 14:59 schreef Kheramon het volgende:

[..]

Terminal Services op computer A installeren. Terminal Services server moet dan wel eerst draaien, standaard windows tool...
Wat zijn terminal services precies? Is dat iets dat je remote op een computer kunt werken ofzo? Want ik had in mijn 1e post al aangegeven dat dat wel kan, maar niet lekker werkt.

Ik weet het, luxe probleem :) :) maar ik wil wel weten of het kan of niet :P

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 15:03 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

Wat zijn terminal services precies? Is dat iets dat je remote op een computer kunt werken ofzo? Want ik had in mijn 1e post al aangegeven dat dat wel kan, maar niet lekker werkt.

Ik weet het, luxe probleem :) :) maar ik wil wel weten of het kan of niet :P
Met terminal services kun je op afstand (binnen je LAN) je servers managen. Soort remote admin tool maar dan van windows zelf. Je server draait op win2k dus bij de software kun je Terminal Services Installeren en daarna configureren. De client software voor je PC staat op je server in C:\Winnt\system32\clients\tsclient\win32\disks\disk1\setup.exe.
Setup draaien en rest spreekt voor zich...hoop ik ;)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 20 maart 2002 15:01 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

Hmm, dus als ik dingen van het grote netwerk af copieer dan moet zowel de computer vanwaar ik het copieer alsmede mijn server (computer B) alsmede mijn wekcomputer (computer A) het alledrie ondersteunen ??
[..]
Client = ftp client.
Ya
2 ftp server met FXP ondersteuning en een FXP client.
Maar dan gaat de data dus niet netwerk-->B-->A-->B maar netwerk-->B terwijl je op A zit te werken, als ik het dus goed begrijp??
Yep van ftp server naar ftp server.
Ipv ftp server -> client en dan weer client -> ftp server

• Sparhawk

Sparhawk

Topicstarter
Ok, bedankt, zal ik me daar eens in verdiepen. :)

• Zandweter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 10:12
Gebruik toch gewoon VNC dat trekt bijna niks en is niet zwaar, en het werkt.... daar gaat het toch om!
http://www.uk.research.att.com/vnc/
Terminal werkt natuurlijk ook maar is toch een stuk lastiger in gebruik. Toch?
Maak het jezelf nu niet te gecompliceerd dan kan je gewoon aan het werk A-BA_ABA ahaaa :+

suc6

De beste dag van je leven kan vandaag zijn

Pagina: 1