Welk mobo kan dit aan?

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb eventjes een beetje centjes te weinig, dus ik zoek een manier om mijn huidige pc wat op te krikken.
Het is een Yakumo pc (ja dat zegt mij ook niets, ik koop normaal ook geen complete systemen, maar deze kreeg ik)met onboard geluid en video (ati rage pro turbo agp 2x met 8 meg). Er zit dus geen AGP slot in, terwijl ik hier een hele mooie 2d/3d kaart heb liggen van ATI met 32 meg geheugen, maarrrr die is agp. Ik zit bovendien tegen de beperkingen van mijn mobo aan te hikken omdat beide memory slots vol zitten met NVRAM (wat de fok is dat?)128 meg totaal. Ook kan ik er lang niet al mijn kaartjes in proppen want hij heeft maar 2 isa en 3 pci sloten. Er zit een Celeron 466Mhz CPU in. Nu de vraag: Welk moederboard gaat gewoon mijn oude celeron cpu en geheugen slikken, maar is toch nog goed up-to-date en upgradable (nieuwere cpu's, meer geheugen, meer sloten bla bla

Zo dat was weer een hoop narigheid achter elkaar.
Ben ik ff blij dat ik zelf een nieuwe pc heb, en deze voor mijn zussie is!!!
:r

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
is het een slot 1 proc? Ik neem aan van wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/mb/images/ax6bcp2.jpg

Info

Is dit misschien wat?

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Tsja het klinkt vast dom, maar ik weet het niet.
Slot 1 is toch rechtopstaand? Net als de PII?
Deze ziet er net als uit als een socket 7 alleen weet ik niet of ie even groot is...........
Hij zit gewoon plat op t mobo, met zoon blok erop (duh!)

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 19 maart 2002 14:52 schreef Tiberium het volgende:
Deze ziet er net als uit als een socket 7 alleen weet ik niet of ie even groot is...........
Socket 370, komt goed uit, kun je mooi nieuw mobo uitzoeken waar oook een tualitin op past. Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Maar is dat dezelfde socket die ook op dat afgebeelde mobo staat dan?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Jup, gewoon een socket370 bordje zoeken..

Of, als je het echt goedkoop wilt houden kun je ook een tweedehands BX bordje zoeken in combinatie met een slot1=>socket370 converter..
Vaak kun je een BX bordje ook nog upgraden met een PIII of een celeron 1000 (coppermine versies)..

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
en kan daar dan ook NVRAM in?

Verwijderd

Ik denk het niet. Want NVRAM is al wat verouderd en daar is weer wat nieuws voor in de plaats gekomen SDRAM/SGRAM, althans zo is mij dat verteld...correct me if i'm wrong. Veel zoek plezier.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die celeron van jou is SOCKET 370 dus die afbeelding (met die sleuf voor slot1 processors) is FOUT. Vanaf 366 MHz zijn Celerons socket370 en NIET slot1.
Gewoon maar proberen of dat geheugen het nog doet op je nieuwe mobo, is waarschijnlijk 66MHz overigens...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 20 maart 2002 00:06 schreef Xp_Ready het volgende:
Ik denk het niet. Want NVRAM is al wat verouderd en daar is weer wat nieuws voor in de plaats gekomen SDRAM/SGRAM, althans zo is mij dat verteld...correct me if i'm wrong. Veel zoek plezier.
Wat een geblaat over NVRAM |:(

NVRAM=Non Volatile RAM, oftewel een stukje van de BIOS chip die de BIOS settings bewaart. Die gevallen in de geheugen slots zijn gewoon SDRAM DIMMs :z

Tot hoe snel die krengen kunnen is een tweede. Een goede aanrader zou zijn een BX chipset FC-PGA mobo als de ASUS CUBX die ik heb of een ABIT BX133- die draaien zonder meer je huidige C466 maar kunnen tot de GHz en voorbij geupgrade worden.

Een i815 mobo zou nog leuker zijn, maar velen ervan (de ASUS CUSL2-C bijvoorbeeld) slikken geen PPGA Celeron chips, dus dat schiet niet op.

Of ga voor een Slot1 BX mobo (ABIT BE6-II, ASUS P3B-F, MSI-6119 of Gigabyte BX2000 om maar een paar te noemen) met een convertor (is voor €3.50 bij een 2e hands zaak bij mij te koop, dus prijs ervan is verwaarloosbaar (voor €5 koop ik er eentje en stuur ik het naar je op :+ ))- dat is lekker goedkoop.

P.s. die mobo heeft een So370 en ATi onboard... klinkt als een MSI MS-6159 - kijk ff tussen de laatste 2 PCI sloten om dat te bevestigen :)

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 20 maart 2002 00:16 schreef Gianni Rombios het volgende:
Die celeron van jou is SOCKET 370 dus die afbeelding (met die sleuf voor slot1 processors) is FOUT. Vanaf 366 MHz zijn Celerons socket370 en NIET slot1.
Gewoon maar proberen of dat geheugen het nog doet op je nieuwe mobo, is waarschijnlijk 66MHz overigens...
Yay, nog meer blaat :z

Celeron is er Slot 1 tot iig 433 (volgens Intel), maar met eigen ogen heb ik een 466 Slot 1 gezien op een PC-Dump.
Vanaf de 300 kwam er een So370 PPGA naast :7

Verder is die AOPEN AX6BC ProII een geweldige Celeron OC plank, heb m'n C366@497 gedraaid waar ik later op m'n CUBX max op 456 kon draaien (geen 92MHz FSB optie), met een slotket prima te doen voor een C466

Oslik blyat! Oslik!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 14:52 schreef Tiberium het volgende:
GEBLAAT van jou dionb het is ECHT een SOCKET370 :(

[later..]
Sorry heren ik had mijn dag (weer eens) niet.. Helemaal niet opgelet.. Pardon.. :O

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Op woensdag 20 maart 2002 00:31 schreef Gianni Rombios het volgende:

[..]

Heb zou best wat vriendelijker kunnen hoor, dit was echt al lang duidelijk.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 20 maart 2002 00:31 schreef Gianni Rombios het volgende:

[..]

En als je mijn post lees dan zie je dat ik dat ook zeg. met een slotket prima te doen

Wat geblaat is, is het volgende:
Vanaf 366 MHz zijn Celerons socket370 en NIET slot1.
Op m'n werk draai ik een Celeron 400 Slot-1, Intel zegt ze tot 433 te hebben en ik heb met eigen ogen een 466 Slot-1 gezien.

Maarja dat schreef ik al. Je had namelijk vanaf de C300A tem de C433/466 zowel Slot als Socket naast elkaar.

Oslik blyat! Oslik!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 00:20 schreef dion_b het volgende:
praatpraat....

P.s. die mobo heeft een So370 en ATi onboard... klinkt als een MSI MS-6159 - kijk ff tussen de laatste 2 PCI sloten om dat te bevestigen :)
Er zitten maar twee pci sloten op dat kreng! En daar staat et niet tussen.... Bij De Weg: naam is ook nergens anders te vinden op mobo... vreemd! Misschien heb je hier wat aan: er zit een ami bios op, en een crystal on board sounddinges. :r

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 20 maart 2002 10:04 schreef Tiberium het volgende:

[..]

Er zitten maar twee pci sloten op dat kreng! En daar staat et niet tussen.... Bij De Weg: naam is ook nergens anders te vinden op mobo... vreemd! Misschien heb je hier wat aan: er zit een ami bios op, en een crystal on board sounddinges. :r
Nope, dan is het niet de MS-6159, die heeft een Yamaha DS-XG onboard. Maarja, m'n advies blijft hetzelfde. Overigens zou je die ouwe voor een € of 30 (als het meezit) ofzo weer door kunnen verkopen- microATX PPGA mobo's met allerlei troep onboard zijn de laatste tijd behoorlijk in trek voor servertjes en casemods.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

goed het is dus een PPGA celeron 466 , socket 370, maaarrr nu komt het leuke , de nieuwste 815 chipset (met tualatin support) ondersteund GEEEN PPGA , aleen FC-PGA en FC-PGA2.... en fc-pga celerons zijn er pas vanaf 566....
Een mooi 815 bordje met tualatin siupport zit er dus niet in.....

en als ik zo kijk zal een via chipset ook nix worden.....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 21 maart 2002 09:53 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
goed het is dus een PPGA celeron 466 , socket 370, maaarrr nu komt het leuke , de nieuwste 815 chipset (met tualatin support) ondersteund GEEEN PPGA , aleen FC-PGA en FC-PGA2.... en fc-pga celerons zijn er pas vanaf 566....
Een mooi 815 bordje met tualatin siupport zit er dus niet in.....

en als ik zo kijk zal een via chipset ook nix worden.....
Sommige 815 mobo's trekken het wel, chipset kan het aan (ligt het ook totaal niet aan), maar dan moet de pinout van de socket PPGA ondersteunen. De combinatie FC-PGA2 en PPGA schijnt niet te kunnen, dus ongeacht chipset zul je geen mobo kunnen vinden die beide ondersteunt.

Voorbeeld van een i815 mobo's die PPGA ondersteunt:
- ASUS CUSL2 (NIET de 2-C!!)
Maar goed, ik zou gewoon lekker voor een BX gaan- net zo snel als een i815, kost minder, er kan meer RAM op etcetc. En als je een Slot1 neemt met convertor kun je (met de juiste convertor) zowat iedere CPU van Celeron 233 tot en met een Tuluatin 1.4GHz plaatsen. BX rules!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1