Hoe een webserver kostendekkend maken?

Pagina: 1
Acties:

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 22:15
Ik weet niet of het hier mag.. Maar advanced networking leek me al helemaal niks.

Ik wil namelijk zelf een servertje neer zetten. Die wil ik via een superpijp :P verbinden met het internet. En nou zoek ik iets om de kosten de dekken. Is het mischien een idee om de webserver met meerdere personen te delen? Is zoiets practisch mogelijk? Of weet er nog iemand andere manieren om de kosten te dekken?
De hardware is geen probleem, maar de verbinding is een beetje duur.

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

delen werkt alleen als je iemand goed kent, onbekenden is not done

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sponsors zoeken

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Inderdaad. Delen gaat niet werken met totaal onbekenden. Je kunt eventueel wel een servertje neerzetten ergens in Amsterdam bij TeleCity o.i.d., maar het lijkt me dan voordeliger een paar virtual hosting accountjes te nemen :).

Dit hoort trouwens óf in I&T óf in ANS, zeker niet in een niet-techforum.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik denk dat je in I&T wat meer reacties zult krijgen hierop :)

SG --> I&T

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat bedoel je met een superpijp :?

E1 :? E2 :? E3 :?

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Gewoon veel geld uitgeven denk ik. Met een ander lijkt me wat moeilijk vol te houden

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:53
Een hosting accountje nemen is goedkoper.. of desnoods een dedicated server. Vergis je niet in de prijzen! Een super verbinding kost _veel_ pieken euri per maand ;(

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Maar je hebt er wel zelf plezier van ;) En als je server kapot gaat kan je zelf gelijk aan de slag :)

Ik zou m niet delen met onbekenden. Dat kan nog wel eens goed mis gaan later :)

Verwijderd

Waarom gebruik je geen router voor het delen van je internet verbinding ??

En i.d.d ik zou ook niet delen met vreemde En ik zou niet delen met een newbie :? Want die kan dan wel eens van jou de service gaan vragen die hij anders ook had gehad bij een echte ISP.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Kettrick

Rantmeister!

Op dinsdag 19 maart 2002 23:38 schreef _Jerry_ het volgende:
Waarom gebruik je geen router voor het delen van je internet verbinding ??
:? :?

Volgens mij gaat dit over een webserver :D

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Op dinsdag 19 maart 2002 23:40 schreef RoeLz het volgende:

[..]

:? :?

Volgens mij gaat dit over een webserver :D
...met een superverbinding :9~

• HawVer
Het punt eigen webserver staat me eigenlijk wel aan. Maar alleen de kosten zijn zo hoog. Heeft iemand nog tips over het dekken van de kosten? Het delen leek me opzich wel te doen. Maar zou ik wel mensen kiezen die ik ken. Internet delen is geen optie. Ik woon in een oudtjes wijk. Hosting zou mischien wel kunnen. Waar zou je dan aan moeten denken?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Titel aangepast op verzoek.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat wil je eigenlijk gaan serven dan? En met delen verlaag je alleen je eigen kosten, maar dek je ze niet.

Verwijderd

ik kan heel simpel je vraag beantwoorden: kan niet

tenzij je als bedrijf vhost gaat verhuren, maar daar moet je echt niet aan beginnen en zal ook wel ff duren voordat je dan de kosten eruit hebt

• HawVer
Het enigste wat ikl eigenlijk wou is het hosten van min eigen spullen. Ik ben nogal bezig in 3d en de gemaakte filmpjes zijn vaak erg groot. Met een eigen webserver heb je geen gezeur over bandbreedte en opslagruimte.
Dat is moeilijk te vinden bij een hosting account.

• PowerRun
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-06 22:42
Op woensdag 20 maart 2002 16:27 schreef GoTzilla het volgende:
Het enigste wat ikl eigenlijk wou is het hosten van min eigen spullen. Ik ben nogal bezig in 3d en de gemaakte filmpjes zijn vaak erg groot. Met een eigen webserver heb je geen gezeur over bandbreedte en opslagruimte.
Sorry, maar er is geen mogelijkheid om die 'grote' downloads kostendekkend te houden. Traffic betaal je je scheel aan in dit geval, nog afgezien van de overige kosten. Vergeet het gewoon, hoe leuk het je ook lijkt.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 16:27 schreef GoTzilla het volgende:
bandbreedte blijf je mee zitten hoor, dit is ook verweg het duurste

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Eerst heel, heel veel geld investeren, anders kan het gewoon niet. Denk ik :). Of je moet met een zwaar goed (en origineel) plan komen.
Pagina: 1