[swift3d] beperkte rotatie ?

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 08:20
Hmmm, zit een beetje te stoeien met Swift3d. Wil best aardig lukken, maar ik loop tegen de lamp als ik een object 360 graden wil laten roteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/swift3d-02.gif

Ik selecteer hier de box, en wil deze roteren doormiddel van het slepen met onderstaande tools:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/swift3d-01.gif

Maar, als ik de box roteer, laten we zeggen naar rechts, dan komt deze niet verder dan een aantal tientallen graden. Wat doe ik fout? Ik kan niet opgeven dat ik ergens (in een tijdsbestek van x aantal miliseconden) het object wil laten roteren, hij gaat gewoon niet verder, naar beide kanten...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op dinsdag 19 maart 2002 14:31 schreef willem169 het volgende:

Hmmm, zit een beetje te stoeien met Swift3d. Wil best aardig lukken, maar ik loop tegen de lamp als ik een object 360 graden wil laten roteren.
Uhmm, misschien niet zo slim om tegen een lite-mod te zeggen, maar zou je dit niet eerder in SA posten? :?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

3D is graphics..

moet je niet bij die nerds in SA gaan zitten :P

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 14:31 schreef willem169 het volgende:

[afbeelding]

Ik selecteer hier de box, en wil deze roteren doormiddel van het slepen met onderstaande tools:

[afbeelding]

Maar, als ik de box roteer, laten we zeggen naar rechts, dan komt deze niet verder dan een aantal tientallen graden. Wat doe ik fout? Ik kan niet opgeven dat ik ergens (in een tijdsbestek van x aantal miliseconden) het object wil laten roteren, hij gaat gewoon niet verder, naar beide kanten...
Hmmm raar inderdaad dat hij niet verder draait? Wat ik in ieder geval weet van Swift3D is dat je bij dat knopje waar je nu 0º ziet staan ook andere graden kan selecteren. Zo kun je ervoor zorgen dat het voorwerp bijvoorbeeld draait met stappen van 10º of stappen van 90º enz... Misschien kun je daar verder mee komen?

• Cubix
  • Niet online
Als je het object alleen maar in de animatie rondjes wil laten draaien moet je daar rechts onderin een "360 naar rechts"(maar dan in het Engels :D) in je cube slepen. Erg simpel dan...

Of wil je het alleen roteren om de achterkant te zien?

(owja; raad eens waarmee mijn icon is gemaakt. ;))

• Willem
Bedankt voor de reacties, het werkt :)

En Tsjipmanz, wat Bosmonster zegt: In de description van /13 staat o.a. dat er ook 3d vragen gesteld mogen worden... :)

• Cubix
  • Niet online
Ik heb ook gelijk een vraagje over Swift3D; ik kan het namelijk nergens vinden...

Kan je in Swift3D carven? Ik weet niet of "carven" het goeie woord ervoor is, maar zo werd het bij wordcraft genoemd. Als je bijvoorbeeld een balk in een kubus plaatst en dan carved is die balk weg en laat een gat achter in de kubus. Zou erg handig zijn!

• Willem
Cubix:
Kan je in Swift3D carven? Ik weet niet of "carven" het goeie woord ervoor is, maar zo werd het bij wordcraft genoemd. Als je bijvoorbeeld een balk in een kubus plaatst en dan carved is die balk weg en laat een gat achter in de kubus. Zou erg handig zijn!
Geen idee of het kan, zou je even wat tutorials voor moeten opzoeken, maar misschien zijn dat soort handelingen meer weggelegd voor render programma's als 3ds Max en Maya e.d.

• Willem
Cubix:
Als je het object alleen maar in de animatie rondjes wil laten draaien moet je daar rechts onderin een "360 naar rechts"(maar dan in het Engels :D) in je cube slepen. Erg simpel dan...
Hmm.. licht eens toe, want bij nader inzien wil 't niet helemaal gelukken. In ieder geval zie ik niets in de aard van "360 graden naar rechts" draaien, ook niet in het Engels... Waar zit dat precies?

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 10:21 schreef willem169 het volgende:

[..]

Hmm.. licht eens toe, want bij nader inzien wil 't niet helemaal gelukken. In ieder geval zie ik niets in de aard van "360 graden naar rechts" draaien, ook niet in het Engels... Waar zit dat precies?
Je hebt rechts onderin als ik het me goed herinner van die bolletjes met kleuren staan. Je kan daar ook met ik dacht een tabblad of een knopje daar in de buurt kiezen voor paths(oid) voor je object. Daar kun je verschillende bewegingen kiezen, waaronder "rotate left horizontal" of iets in die richting :P Mijn hardeschijf is nogsteeds kapot dus ik kan het niet voor je opzoeken :( Succes ! :P

edit:

als je een screendump maakt van swift3d dan kan ik het er wel op aanwijzen denk ik :)
Pagina: 1